Israel Hayom

אוסטרליה: אין די חיסונים

- נטע בר

אוסטרליה, אחת המדינות המער ביות הגדולות שנפגעו באופן המ צומצם ביותר מנגיף הקורונה, הצליחה לשמור על מספר נמוך יחסית של נדבקים בזכות שילוב של ניטור יעיל של הנכנסים למדינה וסגרים מחמירים של מדינות ומ חוזות שבהם התפרץ הנגיף.

אולם כעת המדינה שלא ראתה מקרה מוות מקורונה מאז חודש אפריל, ויותר ממקרה אחד ביום מאז אוגוסט של שנת ,2020 שרויה בסערה פוליטית בעקבות תו כנית החיסונים המקרטעת של הממשלה בקנברה. על פי דיווחים בכלי התקשורת במדינה, מחסור בחיסונים של חברת פייזר במהלך חודשי יוני ויולי עלול להאט את חיסון כלל האוכלוסייה עד לשנת .2022

גורם נוסף התורם למחסור בחיסונים שפוקד את היבשת הוא החלטה של שירו תי הבריאות המקומיים להימנע מלתת את החיסון של אסטרהזניקה לבני ,59-50 בשל החשש מהיווצרותם של קרישי דם. ראש מערך החיסונים במדינה, הגנרל ג'ון פר וואן, הודה כי מתן חיסוני פייזר לאוכלוסייה מתחת לגיל 40 יתעכב משמעותית, אך הוא עדיין סבור כי יצליחו לתת לפחות את המנה הראשונה לכלל האוכלוסייה הבוג רת עד סוף השנה הנוכחית. נוסף על כך, בממשלה מוטרדים מכך שאזרחים רבים קי בלו חיסון אחד בלבד ולא נמצאה להם גישה למנה נוספת. החשש העיקרי הוא כי רבים מהם לא ישלימו את הזריקה השנייה כשי תאפשר ויישארו חשופים לווריאנט דלתא, שנגדו זריקה אחת בלבד אינה יעילה.

בממשלה האוסטרלית הגיבו לראשונה לטענות כי ממשלת קנברה סירבה להצעה של חברת פייזר לרכוש 40 מיליון מנות חיסון, שהיו מאפשרות לחסן יותר ממחצית מאוכלוסיית המדינה, באמצע .2020 סגנית מזכיר הבריאות האוסטרלית, ליסה סקופי לד, טענה כי במהלך הפגישה עם פייזר לא היתה כל הצעה על השולחן. "אנשי פייזר הציגו את שלבי הפיתוח של החיסון ואת מערך הייצור, הם לא הציעו לנו לרכוש חיסונים", התעקשה סקופילד.

נכון לעתה, רק 6 מיליון מתוך 32 מיליון אזרחי אוסטרליה חוסנו, פחות מחצי ממה שתכננה הממשלה בקנברה במסגרת השלב הראשון של תוכנית החיסונים. בינתיים, נותרה התחלואה במדינה נמוכה במיוחד, ורק 23 בני אדם אובחנו כנדבקים ביממה האחרונה. אך עם התפרצות וריאנט דלתא בעולם, בקנברה רוצים לראות הרבה יותר מחוסנים מחשש להתפרצות עתידית.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? תור לקבלת חיסון במלבורן
צילום: אי.פי.אי תור לקבלת חיסון במלבורן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel