Israel Hayom

בקואליציה אין הסכמה על חוק איחוד משפחות; הליכוד יצביע נגדו

ראש הממשלה בנט והשרים שקד ואלקין נפגשו עם ח"כ עבאס - אך לא הגיעו להסכמות ● העלאת החוק להצבעה בכנסת נגנזה - בשל היעדר רוב ● החוק נועד למנוע מעמד תושב מפלשתינים שנישאו לישראלים

- יהודה שלזינגר

הפלונטר סביב חוק איחוד משפחות המשיך גם אתמול להעסיק את ראשי הקואליציה, נכון לאמש ללא תוצאות או הישגים למי מהצדדים המרכיבים אותה. החוק לא הובא להצבעה בכנסת ברגע האחרון, בשל היעדר רוב, ועתידו לוט בערפל. אמש נאלץ רה"מ בנט להתערב, אך ללא הסכמות.

החוק, נזכיר, נועד למנוע מאזר חים פלשתינים החיים בשטחים שמ חוץ לריבונות ישראל אך התחתנו עם ערבים ישראלים - לקבל תושבות קבע בישראל.

בעצם מהותו, יוצר החוק )שאינו חדש, יש לציין( את ההתנגשות האידיאולוג­ית הצפויה, בממשלה הנוכחית שבה חברים נציגי הימין הניצי, השמאל הרדיקלי והערבים.

בקואליציה קיוו להעלות אותו בכנסת כבר אתמול אך לא נמצא לו רוב כאמור, וכרגע לא ברור מתי החוק יעלה. אמש התכנסו השרים זאב אלקין ואיילת שקד וח"כ מנסור עבאס לנסות ולמצוא פתרון. בפגי שה השתתפו ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר הקואליציה עידית סילמן.

במרצ וברשימה הערבית מתנג דים לחוק במתכונתו הנוכחית כיום. במקביל, בקואליציה הפעילו לחץ על חברים באופוזיציה שיצביעו בעדו - בטענה שעניינים ביטחו ניים צריכים להיות "מעל" מריבות קואליציה אופוזיציה.

בישיבת סיעת הליכוד הוחלט שחברי הכנסת של המפלגה יצביעו נגד החוק, ובהמשך השבוע מתכננים ראשי מפלגות האופוזיציה להציג את "חוק יסוד ההגירה" שעליו יסכימו.

סער: הליכוד הפכפך

שר המשפטים גדעון סער תקף בא ריכות רבה את הליכוד, בשל התנג דותם המוצהרת של חברי הסיעה בכ נסת לחוק איחוד המשפחות, רק כדי לתקוע מקלות בגלגלי הקואליציה.

"האופוזיציה בראשות נתניהו מת נגדת לחוק, שממשלת נתניהו עצמה אישרה ימים ספורים לפני החלפ תה", זעם סער והאשים את הליכוד בכך שהוא "פועל בניגוד לעמדו תיו. האופוזיציה, כדי לגרום מבוכה לקואליציה, מוכנה לפגוע בטובת המדינה. אחד הדברים המדהימים - גם למי שכיהן בבית הזה שנים רבות - הוא התנהלות האופוזיציה בראשות הליכוד בסוגיה הזאת..."

סער הוסיף וגולל את ההיסטוריה של תמיכת הליכוד, לשיטתו, באותו חוק ובמשמעויות­יו החשובות.

"הליכוד תמך מדי שנה בהארכת החוק הזה - גם כשהיה בממשלה וגם בשנים שבהן היה באופוזיציה בתקו פת אולמרט", הזכיר סער.

"באותם ימים", טען, "היינו אופו זיציה לוחמת מול הממשלה. אך לא היינו אופוזיציה למדינה ולאינטרסים החיוניים שלה. הצעת החוק הזאת ממש עברה לפני כמה ימים - לא בממשלה הנוכחית, אלא בממשלת נתניהו. חמישה ימים לפני שאיבדה את השלטון: ב 8 ביוני. בהחלטה נאמר במפורש שהיא נעשית על בסיס חוות דעת עדכנית של גורמי הביטחון המוסמכים. ממשלת נתניהו היא גם זו שפנתה לכנסת וביקשה את אישורה".

בתום דבריו, הבהיר כי הוא סבור ש"זה מעיד על אובדן דרך ואובדן עשתונות", בלשונו.

 ?? צילומים: אורן בן חקון ?? זאב אלקין
צילומים: אורן בן חקון זאב אלקין
 ??  ?? איילת שקד
איילת שקד
 ??  ?? מנסור עבאס
מנסור עבאס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel