Israel Hayom

"לעצור עלייה של 6.5% במחירי הביצים"

ארגון "האינטרס שלנו" לשרי האוצר והחקלאות החדשים: "ישראל במקום השביעי בעולם ביוקר מחירי הביצים" ● מנגד, ארגון מגדלי העופות דורש: "לייקר במהירות האפשרית" ● השר ליברמן: "החלטה בימים הקרובים"

- גלעד צוויק

משרדי האוצר והחקלאות צפויים להחליט בימים הקרוט בים אם להיעתר לדרישת ארגון מגט דלי העופות, שפורסמה ב"ישראל היום" לראשונה, להעלות את מחירי הביצים. בידי שרי האוצר והחקלאות הכוח לבטל את המכס על יבוא ביט צים, מהלך שצפוי להפחית את מחיט רי הביצים, במקום להעלותם.

לאחרונה הודיעה ועדת המחירים של משרדי החקלאות והאוצר על המלצתה להעלות את מחירי הביצים בשיעור ממוצע של .6.5% שר האוצר הקודם ישראל כץ הביע התנגדותו למהלך.

ארגון "האינטרס שלנו - הלובי שלך בכנסת" קורא לשרים אביגדור ליברמן ועודד פורר להתנגד למהלך, זאת לאחר שמחירי הביצים בישראל כבר עתה הם מהגבוהים בעולם. "זהו מבחן כלכלי ראשון לממשלה החדשה: אם בכוונתה להמשיך את הכניעה לקבוצות הלחץ או שמא טובת הציבור הרחב ניצבת לנגד עיניהם", אומר אלעד מלכא, מנכ"ל האינטרס שלנו.

לפי המדד הבינלאומי של "נומבאו" להשוואת יוקר המחיה בעולם, ישראל מדורגת במקום השביעי מבין 106 מדינות במחירו של מגש ביצים 12 יחידות בגודל .XL לפי ארגון מדינות ,OECD־ה מחירי החלב והביצים בישראל גבוהים ב־%08 מממוצע שאר המדינות החברות הארגון. במכתב שהגיע לידי "ישראל היום" פנה מוטי אלקבץ, יו"ר איגוד מגדלי העופות, למשרד החקלאות בדרישה להעלות "במהירות האפשרית" את מחירי הביצים למאכל כדי להגן על המגדלים בשל עלייה במחירי התערובות.

אלקבץ אף מציין כי "ייתכן שתחול התייקרות נוספת, שאותה אנחנו לא יודעים לחזות כרגע" - כלומר, לא מן הנמנע שהמגדלים יבקשו לייקר אף יותר את המוצר. לדברי אלקבץ, מגדלי העופות הלכו לקראת משרד החקלאות בכך שלא דרשו את העלאת המחיר כבר בפסח: "מתוך התחשבות של המגדלים בצרכנים החלטנו להיענות לבקשת המשרד ולא לדרוש העלאה. אך כעת אנו מבקשים ממך לקדם את הנושא במהירות האפשרית". מלשכת שר האוצר, ח"כ אביגדור ליברמן, נמסר: "הנושא יובא להחלטה בימים הקרובים".

מלשכת שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ עודד פורר, נמסר: "השר נכנס לתפקידו לפני ימים אחדים ולומד את כלל הנושאים. בתום תהליך הלמידה יגבש השר מדיניות בנושא כמו גם בנושאי הליבה האחרים של המשרד".

 ??  ?? מחיר הביצים יעלה?
מחיר הביצים יעלה?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel