Israel Hayom

ג' צמצום פערים

עם ה G70 מנסה ג'נסיס להתמודד מול המתחרות הוותיקות בקטגוריה ● דגש על היכולת הדינמית וביצועים טובים, לצד מחיר גבוה למדי

- אריאל אלסיבוני "אוברדרייב"

נסיס, מותג היוקרה הצעיר של יונ דאי, מוסיף דגם נוסף לארסנל הקיים בארץ. ה ,G70 שהגיעה אלינו בג רסת ספורט, אמורה להתמודד מול הטובות שבתוצרת האירופית. זו לא משימה פשוטה כשמולך עומדות מכוניות כמו אלפא רומיאו ג'וליה וב.מ.וו סדרה ,3 שהן תצוגת תכלית דינמית עתירת יכולת. בג'נסיס יודעים זאת היטב, ורשימת התוס

פות לדגם הנבחן כוללת שמות ומונחים שמ כוונים היישר לליבם של אוהבי ההגה. בין הגלגלים האחוריים, המונעים, יש דיפרנציאל מוגבל החלקה. לבלמים אחראיים ברמבו, תו צרת איטלקית נחשבת ומשובחת. יש גם בקרת זינוק ונגיעות נוספות שאמורות לסמן על יכולת אמיתית כשהכביש מתפתל. המחיר של כל הטוב הזה, לרבות רשימת אבזור נו חות ובטיחות ארוכה ומרשימה, עומד על 339 אלף שקלים. יקר בהשוואה למתחרות, ובכלל.

לדרך

הג'נסיס הזו הגיעה אלינו בצבע אפור מט ועם ריפודי עור אדומים. יחד עם העיצוב השו נה, אפשר היה לראות הרבה אנשים מסובבים את צוואריהם ברחוב. תא הנוסעים מעט צפוף, ועדיין נראה טוב בזכות חלוקת אזורים הגיונית ולוח השעונים הדיגיטלי. הוא מרגיש ישן יח סית, עם החוגות הגדולות וסידור הקונסולה, וזה לא בהכרח דבר רע בעידן הנוכחי. מה שכן, בכל הקשור לדיוק ההרכבה והחומרים, זה לא עומד ברמה של שאר דגמי החברה שפגשנו, וגם לא מול אלו של המתחרות.

המנוע המוגדש מפיק כוח יעיל מאוד שעובר דרך תיבה חלקה וזריזה אל הגלגלים האחו ריים. הביצועים טובים מאוד, והמכונית הזו יכולה לזוז בקצב גבוה בצורה נטולת מאמץ. הכיול על כבישים לא מושלמים לא מוצלח, בייחוד כשמהמורות עירוניות חודרות אל התא.

מהר יותר

בדרכה אל צמרת יצרניות הרכב, יונדאי משכה כמה שחקני חיזוק. אחד הבולטים שבהם הוא אלברט בירמן, מי שעשה קריירה אצל ב.מ.וו וחטיבת M של יצרנית הפרימיום הג רמנית. אותו בירמן הוכיח כבר שהוא יכול לחולל ניסים. חווינו את יכולות כוונון הש לדה שלו ביונדאי ,I30N מכונית קומפקטית ספורטיבית וסופר מרשימה. גם כאן היה אמור בירמן לחולל את הקסמים שלו, אבל התוצאה מרשימה הרבה פחות.

הג'נסיס הזו מרגיש כבדה וגדולה. היא מציעה המון במונחים של אחיזה אבסולוטית, אבל מעט מאוד חיבור ותגובה לדרישות הנהג. ההגה, לדוגמה, זריז מאוד ברבע המהלך הרא שון שלו, אבל לא כל כך מדויק. רמת האחיזה מארבעת הצמיגים גבוהה, אבל כשהיא מגיעה לסופה אין שום איתות לכך. גם כשמבקשים ליהנות מהמשחקיות שמציע סידור כזה של הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה, המעברים חסרי תחושה, מלאכותיים ולא אחי דים. שם גם באה התגובה המושהית של המ נוע, שיוצרת פער גדול מדי בין מה שמבקשים למתי שמקבלים. התיבה, הטובה כשלעצמה, לא מאפשרת תפעול ידני מלא.

מכוונת גבוה

המפגשים הקודמים עם הרכבים של ג'נסיס הרשימו אותנו מאוד. עם תא נוסעים ייחו די, איכות נסיעה מרשימה ותמורה מצוינת למחיר. כאן, מול המתחרות המקבילות במ חיר, ה G70 לא מצליחה לייצר אותו הרו שם. זו מכונית יפה ומרשימה מאוד למראה, אבל על הכביש יכולותיה מסתכמות בעיקר בביצועים מרשימים ובאחיזה גבוהה. במחיר הזה ובסגמנט הזה לפחות, היא רחוקה למדי ממובילות הקבוצה.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel