Israel Hayom

קללת הטורניר שאחרי

לא פחות משש נבחרות אירופיות שהגיעו לגמר המונדיאל, לא צלחו את שלב הבתים ביורו שלאחריו ● הערב קרואטיה תחפש ניצחון מול סקוטלנד, שעשוי להבטיח לה לא להיות הבאה בתור ברשימה

- דור הופמן

בין שלל הנתונים הסטטיסטיים המתרוצצים ברשתות, יש אחד שמדיר שינה מעיניה של קרואטיה. את הנתון הזה מכנים "קללת סגנית אלופת העולם ביורו שאחרי", והנתונים אכן חד משמ עיים ומדאיגים.

הולנד ב ,2012 צרפת ב ,2008 גר מניה ב ,2004 איטליה ב ,1996 מערב גרמניה ב 1984 והולנד ב 1980 - כל אלה הגיעו לאליפות אירופה כסגניות אלופת העולם, וכולן סיימו את דרכן בשלב הבתים.

ביורו הנוכחי יש רק סגנית אלופת עולם אחת - קרואטיה - והיא תפגוש הערב את סקוטלנד בהאמפדן פארק. כל תוצאה מלבד ניצחון תכניס גם אותה לרשימה העגומה. הקללה כל כך חזקה, שגם ניצחון לא יבטיח בוודאות כרטיס לשמינית הגמר.

הבסיס נשאר, התוצאות לא

למצב הזה הגיעו הקרואטים אחרי שני משחקים שלא הזכירו דבר מהנ בחרת שהגיעה לגמר הגביע העולמי ב 2018 ברוסיה. בהפסד 1:0 לאנגליה בלטה האנמיות ההתקפית, וב 1:1 מול צ'כיה ניכר שחסר לקרואטים הניצוץ שהיה שם לפני שלוש שנים. "אנחנו חסרי אנרגיה, אנחנו מתקשים יותר מדי", הודה בסיום התיקו המאמן זל טקו דאליץ'". היכולת הזאת לא הגיעה משום מקום. במשחקי ההכנה לטורניר הקרואטים סיימו בתיקו מול ארמ ניה וספגו הפסד מול בלגיה, תוצאות שהגיעו אחרי שלוש שנים לא יציבות שכללו בין היתר תבוסות לספרד, לצ רפת ולפורטוגל.

אם את נפילת המתח הראשונית עוד אפשר היה לצפות, ההמשך הוא משהו שהקרואטים מתקשים להסביר. אמנם שחקני מפתח כמו איבן ראקיטיץ', מריו מנדז'וקיץ' ודניאל סובשיץ' פרשו, אבל הבסיס של 2018 נשאר - בראשו לוקה מודריץ, איבן פרי שיץ' ודומגוי וידה - ואל מרכז הבמה נקראו שחקנים מוכשרים כמו ברונו פטקוביץ', ניקולה ולאשיץ' ואחרים.

לא רוצה שככה זה ייגמר

למראית עין קרואטיה שמרה על כוחה, אבל במבחן המציאות היא לא מצליחה לשחזר את שעשתה ברוסיה. "אנחנו מתחילים משחקים בצורה מאוד לא מאורגנת", ניתח מודריץ' את הב עיות בפתיחת היורו הזה. איבן פרישיץ' הוסיף: "כל אחד פה צריך לתת מעצמו יותר אחרת נעוף בשלב הבתים". הנב חרת הנוכחית אחראית לזיכרון המתוק ביותר בתולדות הכדורגל המקומי, והיא לא רוצה להמיר אותו כל כך מהר בזיכ רון יותר חמוץ. "אין לנו איפה להתחבא עוד", אמר אמש החלוץ ברונו פטקו ביץ', "המשחק מול סקוטלנד ייתן לנו תשובות". וזה בדיוק מה שסגנית אלו פת העולם מחפשת. פתרון לשאלה האם גם היא תיכנס לסטטיסטיקה העגומה.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? לוקה מודריץ'. הנבחרת שלו לא נראית כמו זאת של 2018
צילום: אי.אף.פי לוקה מודריץ'. הנבחרת שלו לא נראית כמו זאת של 2018

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel