Israel Hayom

רפואה ברווחה

בטקס מרגש נחנך באיכילוב מבנה חדש ומרווח של המרפאה לטיפול במכורים לסמים ולתרופות ● הרב לאו קבע מזוזה, פרופ' גמזו בירך: "בזכות המבנה נוכל להרחיב את נפח הפעילות"

- צילום: יהושע יוסף

באיכילוב נחנך אמש המבנה החדש של מרפאת אדלסון לטיפול בנפגעי סמים. ד"ר מרים אדלסון: "הגיע

לשלדון ז"ל להיות כאן" ●

28 שנים אחרי שהוקמה במ רכז הרפואי איכילוב מרפאת אדלסון למחקר ולטיפול בנפגעי סמים, נחנכה אמש מרפאה גדולה ומרווחת שממוקמת במבנה חדש בשטח בית החולים.

את מרכז הטיפול ייסדו ד"ר מרים אדלסון תבדל"א ומר שלדון אדלסון ז"ל, ומאז הקמתו השתקמו בו אלפי מכורים לסמים.

בטקס הסרת הלוט וגזירת הסרט, שהתקיים אתמול בערב במרפאה, נכחו מנכ"ל המרכז הרפואי, פרופ' רוני גמזו, יו"ר עמותת הידידים, יונתן

קולבר, ומנכ"לית העמותה, ורד רוט.

הרב הראשי לשעבר, ישראל מאיר לאו, קבע מזוזה במרפאה המחוד שת, שתוכל כעת לטפל במספר רב יותר של מכורים לסמים ולתרופות. "שיהיה הבית הזה פתח תקווה לר ווח ולהצלה עבור אנשים רבים שי בואו בשערי הבית הזה בזכותה של מירי ובזכותו של שלדון ז"ל", בירך הרב לאו.

פרופ' גמזו הזכיר כי "מרפאת אד לסון היא מהחשובות בישראל, והיא מטפלת בצורה ייחודית באוכלוסיית המכורים לסמים - במצוינות קלינית ובאנושיות גדולה".

"צוות המרפאה שיקם אלפי מכו רים, טיפל בהם והחזיר אותם לתפ קוד ולחברה. בזכות המבנה החדש נוכל להרחיב את נפח הפעילות למען אוכלוסייה חלשה זו, והכל בתוך הר פואה הציבורית", הוסיף גמזו. "אנו מודים למשפחת אדלסון על תרומתה האדירה. אני מרגיש כאילו הקמנו מגדל שלם".

מרים אדלסון אמרה: "האדם שהכי מגיע לו להיות פה היום, לא אית נו עוד - בעלי המנוח, שלדון. הוא היה שותפי. למרות שהוא עצמו לא היה איש מדע, הוא הבין באופן אינ טואיטיבי את החשיבות של שיטת הטיפול שלנו. הוא תרם מזמנו וממומחיותו ללא גבול.

"כפי שאמרו חז"ל, כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם ומלואו. כאן אני מרגישה, שעל כל מטופל שאני מצילה - אני מצילה עוד לפחות 20 אנשים. את אשתו, הילד, השכונה שלו, חברות הביטוח, הכלכלה ועוד.

אורן אביטל, מנהל מרפאת אדל סון, אמר: "אני מתחייב שנהיה טובים יותר, אנושיים יותר, מקצועיים יותר ובעלי חמלה גדולה יותר".

בתוך כך, השבוע נחנך באוניברסיט­ת אריאל שבשו מרון בניין בית הספר לרפואה על שם מרים ושלדון אדלסון. ד"ר אדלסון עוסקת ברפואה פנימית וברפואת חירום. היא חקרה את מחלת ההתמכרות לחומרים נרקוטיים והת מחתה בה, והקימה שני מרכזי מחקר המוקדשים למיגור השימוש לרעה בחומרים נרקוטיים: קליניקה אחת בתל אביב ואחרת בלאס וגאס.

שלדון אדלסון ז"ל, שהלך לעו למו בינואר השנה, היה בעליו של העיתון "ישראל היום" יחד עם ד"ר מרים אדלסון. מעבר להיותו פילנת רופ שתרם מיליוני דולרים לארגונים ולמוסדות רבים, הוא גם מימן קרן מחקר רפואית למחקר מחלות מסכ נות חיים השוכנת בבוסטון.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? מנכ"ל איכילוב גמזו, ד"ר אדלסון ועורך "ישראל היום" בועז ביסמוט
צילום: יהושע יוסף מנכ"ל איכילוב גמזו, ד"ר אדלסון ועורך "ישראל היום" בועז ביסמוט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel