Israel Hayom

מיום ראשון: חובת מסיכות בחלל סגור

התחלואה בעלייה, ההגבלות מתהדקות ● בנימינה הוכרזה כיישוב אדום ● ממונה הקורונה: "להימנע מנסיעות לא חיוניות לחו"ל" ● בקופות החולים ממליצים: "נערים, תתחסנו בהקדם האפשרי" ●

- מיטל יסעור בית אור

ההגבלות חוזרות: ממונה הקו רונה, פרופ' נחמן אש, הודיע כי מתחילת השבוע הבא תהיה חובת עטיית מסיכות בחללים סגורים וכי אף נשקלת הגבלת התכנסויות גדו לות, במקרה של עלייה בתחלואה. עם זאת, פרופ' אש הדגיש כי "עדיין לא קבענו באיזה שלב נמליץ על כך".

בתדרוך תקשורת הדגיש פרופ' אש כי "ההתפרצות שהיתה ממוקדת בבנימינה ובמודיעין מתפשטת למ קומות נוספים, כמו כפר סבא, רמלה, הרצליה וערים נוספות. המטרה שלנו היא להשתלט על כך ולהוריד את הת חלואה למינימום על ידי קטיעת שר שראות הדבקה".

לדבריו, "אנו ערוכים לבצע בדיקות בהיקפים גדולים ואני קורא למי שצ ריך - לבוא ולהיבדק. מי שהיה במגע עם מאומת חשוב שייבדק, גם אם הוא מחוסן, מכיוון שגם מחוסנים עלולים להידבק ולהדביק אחרים".

על חובת הבידוד אמר כי "שמירה על הבידוד היא עקב אכילס שלנו, ומ כיוון שלא מקפידים על כך, נכנסים וריאנטים מסוכנים לארץ וההתפש טות נמשכת". על נסיעות לחו"ל אמר פרופ' אש כי "ילד שהיה בחו"ל ומ גיע לבית הספר - זה לא בסדר וצריך לומר זאת לו ולהוריו". עוד ציין כי "אני קורא לציבור לשקול אם נסיעה לחו"ל היא חיונית ולהימנע מנסיעות לא חיוניות. זה לא הזמן הנכון לטוס עם ילדים שאינם מחוסנים".

כזכור, בישיבה שהתקיימה שלשום בין רה"מ נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי מערכת הבריאות הוחלט לדחות בחודש כניסת תיירים לישראל, וכן להחיל חובת עטיית מסי כות רק אם ממוצע הנדבקים היומי בשבוע הקרוב יעמוד על .100

בעניין חובת עטיית מסיכות הס ביר פרופ' אש כי "ממוצע הנדבקים היומי כבר עומד על .75 המלצתנו היא לעטות מסיכות כבר כעת בח ללים סגורים, ובתחילת השבוע הבא זו כבר תהיה חובה. אני מקווה שהצעדים

פרופ' אש:

"תוקפם של החיסונים שברשותנו - סוף חודש יולי. כרגע אין לנו מלאי לאוגוסט ואילך. אם לא נקבל מנות נוספות, המלאי יסתיים"

שאנו נוקטים יספיקו כדי להשתלט על התחלואה".

פרופ' אש התייחס גם לאוכלוסיית מדוכאי החיסון, שלגביהם נמצא במ חקרים שהחיסון לא תמיד מעורר יצי רת נוגדנים ואינו מגן עליהם באופן מלא, והמליץ להם לעטות מסי כות כבר עתה. לדבריו, "אני ממליץ לאוכלוסייה הזו להגן על עצמה בא מצעות מסיכה בכל מקום שבו יש קהל נוסף. להיפגש ככל האפשר באוויר הפתוח ולא במקומות סגורים. ההגנה הבסיסית הזו טובה והאנשים האלה שמרו על עצמם לאורך כל התקופה הזו. גם עכשיו עם העלייה בתחלואה הם צריכים לשמור על עצמם באמצ עים האלה".

פרופ' אש נשאל בנוגע למלאי החי סונים והשיב כי "תוקפם של החיסו נים שנמצאים ברשותנו - סוף חודש יולי. כרגע אין לנו מלאי נוסף לחודש אוגוסט ואילך. אנחנו עושים מאמצים להקדים הזמנות של חיסונים, אך נכון לעכשיו אם לא נקבל מנות נוספות, המלאי יסתיים".

משרד הבריאות הודיע מוקדם יותר אתמול כי בסך הכל יש 789 חולים פעילים בנגיף. 138 איש אובחנו בי ממה האחרונה, מתוכם 52 מאושפזים בבתי החולים, 27 במצב קשה, ומהם 17 מונשמים.

בבנימינה, היכן שהקורונה התפ רצה בתקופה האחרונה ביתר שאת, ככל הנראה בעקבות תושבים שחזרו מחו"ל, פרסמו אתמול נתונים על מצב התחלואה ומהם עולה כי במושבה היו 125 מאומתים ו 1,107 מבודדים. על פי תוכנית הרמזור של משרד הבריאות היישוב הוגדר בצבע אדום, והעיר מו דיעין מכבים רעות סווגה בצבע צהוב. זוהי הפעם הראשונה זה שלושה חוד שים שיישוב בישראל מוגדר כאדום.

בני 12-5 לא יחוסנו

בתוך כך, חברי ועדת המומחים המייעצת בנושא הקורונה למשרד הבריאות דנו באפשרות לחסן באופן חריג ובאישור מיוחד גם בני 5 עד 12 במתכונת של "טיפול חמלה", אך הח ליטו שלא לעשות זאת לאור "היעדר מידע מספיק על יעילות ועל בטיחות בגילים האלה".

תוצאות ראשוניות של מחקר פייזר על חיסון בני 5 עד 12 צפוי בחודש אוקטובר. במחקר חוסנו ילדים במינון מופחת של עשרה מיקרוגרם, לעומת 30 מק"ג בחיסון מבוגרים.

"כשהחלטנו על חיסון חמלה ל 12 עד 15 היו בידינו נתונים מהמחקר הראשון של פייזר", מסביר פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים. "בקבוצה הצעירה יותר אין לנו שום נתון ראשוני וזה נשמע לנו כרגע קרקע לא מאוד מוצקה. ההבנה היא שזה גוף אחר עם חילוף חומרים אחר ולא ניתן להעתיק את המינון של המ בוגרים. גם רוב הדעות בקרב המומחים היו שלא להיכנס לזה כרגע".

מתחמי חיסונים למתבגרים

ובתוך כך, קופות החולים מאיצות את חיסון המתבגרים בני 12 עד .15 בכללית יפתחו מתחמי חיסונים במה לך סוף השבוע הקרוב, בבית החולים שיבא הודיעו שיחסנו את ילדי העו בדים בשבוע הבא וכמה רשויות מקו מיות, ובהן כוכב יאיר, הרצליה, גב עתיים ות"א, יפתחו בימים הקרובים מתחמי חיסונים למתבגרים. בסך הכל חוסנו עד כה כ 45 אלף מתבגרים.

מנכ"ל מכבי, רן סער, אמר כי "המ לאי שקיים כרגע בארץ מאפשר הת חסנות במנה ראשונה עד לתאריך 9 ביולי, ולאחר מכן לא יהיה אפשר לה תחסן עד הגעת מלאי חדש לישראל. לכן אנו ממליצים לכל נערה ונער שטרם תיאמו תור לעשות זאת בה קדם האפשרי".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? פנים מוכרות. עוטים מסיכות בירושלים, אתמול
צילום: אורן בן חקון פנים מוכרות. עוטים מסיכות בירושלים, אתמול
 ??  ?? "ישראל היום", 23.06.21
"ישראל היום", 23.06.21
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? "גם מחוסנים עלולים להידבק". שוק מחנה יהודה, אתמול
צילום: אורן בן חקון "גם מחוסנים עלולים להידבק". שוק מחנה יהודה, אתמול
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? פרופ' אש
צילום: יהודה פרץ פרופ' אש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel