Israel Hayom

הערב בשמינית הגמר ביורו: הולנד מול צ'כיה, בלגיה מול פורטוגל

אחרי שהיה הסנסציה של יורו 2016 בגיל ,18 רנאטו סאנצ'ס הפורטוגלי ירד מתחת לרדאר ● מאז, החמיץ את מונדיאל 2018 והלך לאיבוד בבאיירן מינכן ובפרמייר ליג ● לקח לו שלוש שנים כדי לחזור לעצמו בליל ולשוב לנבחרת כבורג מרכזי ● הערב מול בלגיה בשמינית הגמר הוא ינסה להזכי

- דור הופמן

עבור אוהדי הכדורגל שצוש פים רק בטורנירים גדולים - ויש לא מעט כאלה - רנאטו סאנצ'ס תמיד היה שם, בטופ, מכניס קשרים גדולים לכיס הקטן שלו. ,2016שב בגיל 18 שנים וש823 ימים, הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה שזוכה ביורו כסנסציה הגדולה של נבחרת פורטוגל, והנה 2021שב הוא שוב פה, בדיוק במקום שבו עמד לפני חמש שנים. עם אותה רעמת שיער, אותה עוצמה ונוכחות, אותה בעיטת פצצה שכמעט שברה את קורת השער של גרמניה ואותה אסרטיביות שאיתה הסתדר בצורה מרשימה עם אנגולו קאנטה ופול פוגבה. "צריך לשנות את השם של היורו לטורניר רנאטו סאנצ'ס", צייץ אחד; "אני מוכן להישבע שהוא קיים רק בטורנירים גדולים" צייץ אחר.

כל מי שצופה בכדורגל דרך קבע יודע שהציוץ השני ממש לא נכון. סאנצ'ס היה קיים בחמש השנים שבין היורו הקודם לזה הנוכחי, רק שבתקופה הזאת הוא עבר מסע כל כך מפותל שקל היה לאבד אותו בדרך. ליורו ההוא בצרפת הוא הגיע ככישרון הגדול של בנפיקה, ואחריו כבר היה הרכש החדש של באיירן מינכן. בבוואריה הוא שרד בקושי עונה אחת, ואחריה הושאל לסוונש זי מתחתית הפרמייר ליג. המזכרת שהשאיר בקבוצה הוולשית כוללת בעיטה חופשית לפינת היציע ומסיש רה היישר לשלט הפרסום - שהפכו אותו לבדיחה.

פציעות וירידת ליגה העצימו את הצניחה של הקשר, שבש8102 אפיש לו לא היה בתמונה הרחבה של סגל נבחרת פורטוגל למונדיאל. באותם ימים, רנאטו היה הדוגמה החיה לשש חקן שמתקדם "מוקדם מדי ומהר מדי". המצב היה כל כך קשה שהיו שהמליצו לחזור לבנפיקה ולהתחיל הכל מהתחלה.

רק הולך ומשתפר

סאנצ'ס לא חזר. הוא המשיך בבאיירן, הוסיף לעצמו כמה גביש עים לארון, ובסוף 2019 עבר לליל הצרפתית תמורת סכום שיא של 25 מיליון יורו. בדיעבד, מתברר שהש מעבר הזה - שהחזיר אותו לחיים - כמעט לא קרה. הקשר בן הש32 רצה קבוצה גדולה בסדר הגודל של פ.ס.ז', מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי, אבל הגרמנים - שעדיין החזיקו בזש כויות עליו - העדיפו שילך לקבוצה קטנה יותר. למרות החוויה המאוד לא מוצלחת עם סוונזי, רנאטו עבר

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? רנאטו )משמאל( עם רונאלדו ופפה. ישחזרו יחד את ?2016
צילום: אי.פי.אי רנאטו )משמאל( עם רונאלדו ופפה. ישחזרו יחד את ?2016
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel