Israel Hayom

הקבינט ידון בהגבלות

אחרי שהמסיכות חזרו: גם צמצום התקהלויות שוב על הפרק

- רן רזניק

על הממשלה לנקוט מייד צעדים משמעותיים

כדי לבלום את ההתפרצות, על קבינט הקורונה לגלות באופן מיידי נחישות ועוצמה. חובה להתחיל בה גבלות מחודשות ודחופות על כניסה לישראל ויציאה ממנה.

לחזור לתו ירוק או תו סגול, אבל אני לא חושב שזה יקרה מיידית".

כמו כן, לא נשקלות כעת הגבלות ביישובים אדומים או כתומים, אלא רק הגבלות נקודתיות בבית ספר שבו יש הדבקה. על המצב במערכת האשפוז אמר הבכיר: "אנחנו מוטרדים ממצב שבו תהיה עלייה בתחלואה בילדים משום שמחלקות הילדים מאוד עמו סות כבר עכשיו".

בעקבות החלטת משרד הבריאות על החזרת חובת עטיית מסיכות בח ללים סגורים, הוציא משרד החינוך הנחיות מעודכנות לתלמידים ולצ וות החינוכי. ההנחיות מחייבות, בין השאר, עטיית מסיכות בכיתות הלי מוד ובאזורים סגורים במרחבי מוסדות החינוך. עוד נקבע כי כניסת הורים ומי שאינו נמנה עם הצוות החינוכי לבתי הספר עדיין מותרת, תוך הקפדה על עטיית מסיכות בחללים ובמבנים סגו רים. בשלב זה החליט משרד החינוך שלא לבטל את אירועי סוף השנה והם יתקיימו ללא הגבלות, למעט הקפדה על עטיית המסיכות.

המוקד המרכזי של התחלואה נותר בבנימינה, שם מספר המאומתים המ שיך לטפס והגיע ל ,159 ומספר המ בודדים ל .1,117 בעקבות כך, במועצה החליטו שהקייטנות לא יתקיימו ובתי הספר של הקיץ ייערכו בזום.

100 מתמחים הפגינו

אמש, 100 מתמחים ומתמחות הפ גינו מול ביתו של מנכ"ל משרד הב ריאות פרופ' חזי לוי בדרישה לקיצור תורנויות. זאת, לאחר שלאחרונה פנה לוי לשר מאיר כהן בבקשה שיחתום על ההיתר המאפשר המשך העסקה חריגה של המתמחים בתורנויות של 26 שעות. במהלך ההפגנה, שני סטו דנטים לרפואה נעצרו.

המתמחים קראו "מתמחות דורשות קיצור תורנויות" ו"לא מחליטים עלי נו בלעדינו". פרופ' לוי יצא פעמיים במשך הערב אל המתמחים אך ללא בשורה. בפנייה לשר מאיר כהן ציין כי "נושא קיצור תורנויות ייפתר במ סגרת הסכמים כוללים במשרד הב ריאות שצפויים בחודשים הקרובים".

בד בבד, בקופות החולים מדווחים על ביקוש ועלייה במספר המתב גרים בני 12 עד 15 שהתחסנו. עד כה התחסנו בארבע קופות החולים כ 50 אלף בני .15-12 בשקלול תורים עתידיים שנקבעו בקופות מדווחים על שיעור של 30%-15% מקבוצת הגיל הזו שיהיו מחוסנים לקורונה. בכללית נפתחו במהלך סוף השבוע מתחמי חיסונים בכמה ערים, ובסך הכל התחסנו שם 22 אלף בני 15.12 אלעד ארז, בן ,13 התחסן ביום שישי במתחם החיסונים של כללית בירושלים, וסיפר: "חיכיתי הרבה זמן כדי שיאשרו גם לי להתחסן. התחלנו את החופש הגדול ואין לי כוח לבידוד. אני רוצה ליהנות".

במכבי מדווחים על עלייה של 30% במספר המתחסנים הצפויים השבוע ביחס לשבוע שעבר. בסך הכל נקבעו תורים לכ 18 אלף מתבגרים. היום צפויים להתחסן כ 4,000 ילדים. עד כה, חוסנו או קבעו תור לחיסון כ 45 אלף ילדים חברי מכבי, המהווים כ 31% מכלל הילדים בקבוצת הגיל .15-12

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? נערה מתחסנת בסופ"ש
צילום: יהונתן שאול נערה מתחסנת בסופ"ש
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? עוטים מסיכות בקניונים
צילום: יהושע יוסף עוטים מסיכות בקניונים
 ??  ??
 ?? צילום: יהונתן שאול ?? מבצע חיסון בני הנוער
צילום: יהונתן שאול מבצע חיסון בני הנוער
 ??  ?? סגר כללי - בשל 80 נדבקים. העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, סידני, ופרבריה - נכנסו לסגר בשל תחילת התפשטות וריאנט דלתא
סגר כללי - בשל 80 נדבקים. העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, סידני, ופרבריה - נכנסו לסגר בשל תחילת התפשטות וריאנט דלתא
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel