Israel Hayom

שר החקלאות: תיקון חוק החלב ימנע העלאת מחירים

השר פורר יניח על שולחן הממשלה הצעת חוק שתביא להורדת 2.5% ממחיר המטרה ● ארגון "האינטרס שלנו": "השליטה על המחירים נותרת בידי הרפתנים, והחסמים ליבוא מתחרה לא מטופלים בהצעת החוק"

- גלעד צוויק

חוק החלב יתוקן, אך השליטה על מנגנון המחיר תישאר בידי מועצת החלב.

שר החקלאות ופיתוח הכפר הטרי, עודד פורר, יניח היום על שולחן הממשלה הצעת מחליטים לאישור דחוף של הצעת חוק לתיקון חוק החלב, שתבטיח את קיום הסכם החלב. לדברי משרד החקלאות, ההצעה "תאפשר בין השאר הפחתה במחיר המטרה )מחיר החלב הגולמי(" כבר מיום חמישי הק רוב, 1) ביולי( בשיעור של כ ,2.5% מתוך כוונה שהפחתה זו תמנע עלייה במחיר מוצרי החלב בכלל השוק - מוצרי החלב שבפיקוח ואלה שאינם בפיקוח.

הכוונה היא שבשלב הבא, לאחר העברת החוק בקריאה ראשונה, ית חיל משא ומתן עם הרפתנים והמחל בות כדי למנוע עליית מחירים בשוק החלב.

תיקון נוסף שיוצע יאפשר החלת השינוי בחישוב מחיר המטרה באופן רטרואקטיבי, שיפצה על כך שתיקון החקיקה התאפשר רק בשלב זה של השנה. זאת מכיוון שהסכם החלב נחתם כבר בינואר ,2021 ובשל תקופת הב חירות לכנסת לא ניתן היה לקדם את החקיקה באותו המועד. נוסף על כך, במסגרת התיקון לחוק, יוארך המנגנון שמכוחו נקבע מחיר המטרה לשלוש שנים, ותינתן אופציה לשרי האוצר והחקלאות להאריכו בשנתיים נוספות באישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

הורדת יוקר המחיה

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, מסר: "הנחיתי את הצ וותים המקצועיים במשרדי לפעול למניעת עליית המחירים של מוצרי החלב, והצעת החוק היא השלב הרא שון. כוונתי להסדיר בחקיקה את מנג נון העדכון של מחיר המטרה, ובמקביל לקדם מדיניות לשנים הקרובות כך שתתמקד בהורדת יוקר המחיה יחד עם שמירה על ביטחון במזון במודלים כלכליים יעילים".

במועצת החלב ובקרב הרפתנים )יצרני החלב( בירכו על הודעת השר. מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, אמר: "אני מברך את שר החקלאות על ההחלטה לקדם את תיקוני הח קיקה בהתאם להסכם החלב שנחתם. מועצת החלב בשיתוף כלל העוסקים בענף תפעל לסייע ככל הנדרש למ שרד החקלאות על מנת להביא את החקיקה לסיומה במהירות".

ליאור שמחה, מנכ"ל יצרני החלב בישראל, הוסיף: "ההסכם יבטיח יצי בות ואופק לשוק החלב בישראל".

מנגד, אלעד מלכא, מנכ"ל "האינט רס שלנו - הלובי שלך בכנסת" - אר גון הדוגל בפתיחת שוק החלב לתחרות חופשית, ביקר את התוכנית של פורר: "ההצעה של שר החקלאות מותירה את קביעת מחיר המטרה בידי מועצת החלב כפי שביקשו הרפתנים, במקום להעבירה לוועדת המחירים.

"זהו צד אחד של הסכם החלב. הצד השני כלל את ביטול המכס על יבוא מעדנים וגבינות רכות והגדלת מכ סות יבוא הגבינות הקשות. מצופה משרי האוצר והחקלאות לדאוג גם למימוש סעיפי ההסכם הנוספים שי סייעו לציבור הצרכנים הרחב", סיכם את הדברים.

תיקון נוסף שיוצע יאפשר החלת השינוי בחישוב מחיר המטרה באופן רטרואקטיבי, שיפצה על כך שתיקון החקיקה התאפשר רק בשלב זה של השנה

 ??  ??
 ?? צילום: ראובן קסטרו ?? השר פורר
צילום: ראובן קסטרו השר פורר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel