Israel Hayom

"מאות רצו להיות נינה"

אחרי שהסדרה "חזרות" הפכה את נינה מ"השחף" לשם מוכר בפי כל, בתיאטרון גשר עובדים במרץ על העלאת המחזה של צ'כוב ● הבמאי יאיר שרמן מספר למה ג'וי ריגר נבחרה להיות נינה, איך ניגשים לביים צ'כוב ולמה הוא מת מפחד לפני כל הצגה

- מאיה כהן

אחרי שצמד המילים "אני נינה" נכנס כמעט לכל בית בישראל בזכות הסדרה "חזרות", בתיאטרון גשר מצאו את נינה שלהם, גיבורת הקלאש סיקה של אנטון צ'כוב "השחף", בדמות השחקנית ג'וי ריגר.

ההפקה החדשה של "השחף" תעלה בתיאטרון גשר בספטמבר. המחזה של צ'כוב, שנכתב ,1895שב מגולל את סיש פורן של ארבע דמויות: הסופר בוריס טריגורין; השחקנית המפורסמת אירנה ארקאדינה טרפלייב - שטריגורין הוא מאהבה; בנה המחזאי המתחיל קונסש טנטין )קוסטיה( טרפלייב; ואהובתו, הצעירה החולמנית נינה. כשטריגוש רין מתאהב בנינה, העניינים מתחילים להסתבך.

התרגום מרוסית הוא של רועי חן ובהצגה משחקים אפרת בןשצור, ישראל )סשה( דמידוב, דורון תבורי, מיקי לאון, שלומי ברטונוב, אלכסנדר סנדרוביץ', אלון פרידמן, סבטלנה דמידוב ועוד. הבמאי הוא יאיר שרמן ,(37) שביים בהש צלחה מחזות של חנוך לוין, שייקספיר ונסים אלוני וסומן כאחד הבמאים הצש עירים המבטיחים בתיאטרון הישראלי.

"צ'כוב זו התמודדות חדשה לגמרי", אומר שרמן. "שונה מאוד מלביים את חנוך לוין, שייקספיר ואלוני. זה מצריך אותי ללמוד לקרוא מחדש, וזה מגביר את מפלס החרדה )צוחק(. אני מגיע לצ'כוב בפעם הראשונה כי אני חושב שצריך בשלות וניסיון כדי להתמודד עם החומר המאוד מאתגר הזה. לקח לי זמן להבין את צ'כוב ולמצוא את עצמי בתוך זה. יש מחשבה שצ'כוב זה נורא ישן, משעמם, עם המון דיבורים ומעט התרחשויות, אבל עם ההתבגש רות והניסיון משהו בי נפתח לזה. הרש גשתי ש'השחף' הוא המחזה הכי נכון עבורי כי הוא מתעסק בתיאטרון, ביש צירה ובאמנות. הדמות של קוסטיה, במאי צעיר שחווה כישלונות, תשוקות, אהבות, אכזבות והתמודדות עם יציש רה - זו דמות שאני מאוד יכול למצוא את עצמי בה".

אתה מתחבר לד מות של במאי צעיר שחווה תסכולים ואכ זבות? אתה דווקא סומנת כהבטחה מגיל צעיר מאוד ואף זכית לשבחים על מחזות שביימת.

"הצלחה היא מושג מאוד מתעתע )צוחק(. מה שנחווה מבחוץ לאו דווקא נחווה מבפנים. הרי מה זו הצלחה? ביש קורות שאני מקבל? כמה היצירה נמש כרת? איך מודדים הצלחה? הדמות של טריגורין, למשל, מבטאת את זה. זה

סופר שנמצא בשיאו, הוא הכי מצליח ברוסיה, ולמרות זאת הוא חושב שהכש תיבה שלו לא מספיק טובה. כשקהל בא לראות הצגה שלי, אני מת מפחד. אני לא מסוגל לשבת באולם כשיש הצגה שלי. מחמאות לא נשארות איתך. מה שנשאר זה ההתמודדות עם פחדים שרק הולכים וגדלים, כי ברגע שיצירה מצש ליחה - הפחד גדל. אתה צריך להמציא את עצמך מחדש".

איך אפשר לחדש במחזה שהועלה כל כך הרבה פעמים על הבמות?

"אני מנסה להימנע מהלמציא את הגלגל מחדש. את הגלגל כבר המש ציאו. מה שיהפוך את ההפקה למסעירה ומפתיעה הוא אם היא תהיה מחוברת אלי. אם אעביר את עצמי דרך החומר".

העובדה שהסדרה "חזרות" הפכה את נינה לשם מוכר שי נתה משהו בתהליך העבודה על ההצגה?

"ברור שהסדרה ייצש רה הייפ מסוים למחזה. הרבה יותר אנשים סקש רנים לגביו. תהליך האודישנים לניש נה היה ארוך. מספר הבנות שניגשו לאודישן היה עצום. קיבלתי מאות קורות חיים ותמונות, זימנתי עשרות לאודישן. היו הרבה מוכשרות, אבל ג'וי היתה היחידה שהצליחה להביא אירוש ניה וחוש הומור לתפקיד הזה, והיה כיף לראות את זה. היא עברה ארבעה אודיש שנים וכולנו התאהבנו בה".

 ??  ?? הקאסט של "השחף". ריגר למטה במרכז
הקאסט של "השחף". ריגר למטה במרכז
 ?? צילום: אביב חופי צילום: שעיה פיינברג ?? הבמאי יאיר שרמן
צילום: אביב חופי צילום: שעיה פיינברג הבמאי יאיר שרמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel