Israel Hayom

"אנשים היו אז בטירוף"

ביורו ,2004 צ'כיה והולנד היו שותפות ל"משחק בלתי נשכח", מהגדולים שידע הטורניר ● המאמן הצ'כי, יארוסלב שילהבי, ששימש אז עוזר, חולם לשחזר אותו הערב

- דור הופמן

מבחינת מאמן צ'כיה יארוסלב שילהבי, ההכנה המושלמת לש מינית הגמר הערב מול הולנד היא פשוט להיזכר. "המשחק הזה היה בלתי נשכח", אמר לאתר אופ"א; "אמות עם הזיכרונות ממנו".

שילהבי מדבר על המפגש הקודם בין צ'כיה להולנד ביורו, אי אז .2004שב "אנשים עדיין זוכרים את המשחק הזה", אמר שחקן העבר ולדימיר שמיצר, דמות מרכזית בעלילה. "הלכתי אז לבית הספר

וכולם דיברו רק על המשחק הזה", הוסיף הקפטן הנוכחי ולדימיר דארידה, שמקווה להיות שותף הערב לחוויה דומה.

אל המשחק ההוא הגיעו שתי הנבחש רות אחרי פתיחה צולעת. צ'כיה ניצחה את לטביה רק 1:2 וההולנדים חילצו 1:1 מגרמניה. תיקו בין הגרמנים ללטבים במחזור השני אפשר לשתיים לעשות צעד גדול אל רבע הגמר, והן לא אכש זבו. הולנד - עם אדווין ואן דר סאר, יאפ סתאם, קלרנס סיידורף ואריאן רובן בהרכב - פתחה בטירוף. ווילפרד בומה ורוד ואן ניסטלרוי קבעו 0:2 לאוראנג' אחרי 19 דקות. "הם מחצו אותנו בהש תחלה", שחזר שילהבי; "אבל איכשהו חזרנו". האיכשהו הזה היה התורן הצ'כי יאן קולר, שצימק לש1:2 לפני ההפסקה אחרי בישול נהדר של מילאן בארוש.

בדקה הש07, לאחר חילוף מפתיע של רובן, הצ'כים השתלטו על המשחק וקוש לר החזיר לבארוש בישול - פצצה .2:2שו בדקה הש88 - המהפך. קארל פובורסש קי בישל לשמיצר שער שנעל את אחד המשחקים הטובים בתולדות הטורניר.

"אנשים היו אז בטירוף", נזכר שמיש צר; "זה יותר טוב מתצוגת אופנה של דולצ'ה וגבאנה", נכתב בעיתון צ'כי. הנבחרת הצ'כית, שכללה גם את פאבל נדבד ופטר צ'ך, הפכה לפייבוריטי­ת, אך נעצרה בחצי הגמר על ידי יוון, כמו הולנד שהפסידה לפורטוגל.

ועדיין, המשחק הזה צרוב בזיכרון הצ'כי, ובמיוחד בזה של שילהבי, שהיה אז עוזרו של קרל ברוקנר. "הרבה דבש רים השתנו מאז", הודה שילהבי לקראת הערב; "אז היינו הפייבוריטי­ם והיום אנש חנו מדורגים 40 בעולם. הפעם אני קודם כל מאושר להיות כאן, ומקווה שהשש חקנים יצליחו להוציא תוצאה טובה".

 ??  ?? בארוש נאבק ברובן, יוני .2004 הצ'כים לא ישכחו את המפגש הזה
בארוש נאבק ברובן, יוני .2004 הצ'כים לא ישכחו את המפגש הזה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel