Israel Hayom

חיזוק מיומנויות לדורשי העבודה: הושקה תוכנית "תעסוקה פלוס"

שירות התעסוקה מציג: המיזם שמסייע לשוב למעגל העבודה באמצעות תוכניות מותאמות אישית ● "מספק כלים להתמודדות אפקטיבית עם מכלול החסמים"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

שירות התעסוקה מציג את "תעסוקה פלוס", התוכנית שתסייע לדורשי עבודה מרובי חס מים לשוב למעגל העבודה באמצ עות תוכניות מותאמות אישית.

בסוף החודש תסתיים תקופת הז כאות לדמי אבטלה, ובימים הקרו בים צפוי שר האוצר להחליט על מתווה חדש להחלת רשת ביטחון למאות אלפי דורשי העבודה שלא ישובו לעבודה עד אז. על פי נתו ני שירות התעסוקה, יש כ 80 אלף דורשי עבודה תובעי הבטחת הכנ סה המתמודדים עם חסמים המקשים עליהם לשוב למעגל העבודה. מדובר בעלייה של 33% מאז פרוץ המשבר במארס .2020

ממיפוי שערך שירות התעסו קה עולה כי מתוך כ 80 אלף דור שי העבודה תובעי הבטחת הכנסה - כ 3,000 מתמודדים עם חסמים תעסוקתיים מרובים. סיכוייהם לשוב למעגל העבודה ללא מאמצי אקטיב ציה אינטנסיביי­ם של המדינה נמוכים מאוד, וגם השירות הניתן במעגלי תעסוקה יתקשה לסייע להם בכך.

לפיכך משיק שירות התעסוקה את "תעסוקה פלוס", תוכניות מותאמות אישית לכ 3,000 דורשי העבודה תו בעי הבטחת ההכנסה מרובי החסמים. מדובר בתוכנית מנדטורית מחייבת, כלומר תוכנית שאינה נתונה לב חירתו של דורש העבודה, והיא אחד מתנאי מבחן התעסוקה המזכה בק צבת הבטחת הכנסה. ראשית התה ליך היא באבחון אישי שיעבור דורש העבודה לשם מיפוי חסמיו, ולאחר מכן הצוותים המקצועיים של שירות התעסוקה יבנו לו תוכנית לשיקום התעסוקתי.

התוכנית, שתכלול פעילויות קבו צתיות ופרטניות, תספק מענים פסי כולוגיים ומנטליים ותעסוק בהיבטים דוגמת שיפור מיומנויות עבודה וכי שורי חיים, התמודדות עם התמכ רויות ומיצוי זכויות. כל דורש עבודה שישתתף בתוכנית יקבל ליווי אישי לאורך כל התהליך מצד עובדים סו ציאליים, מאמנים תעסוקתיים ומו מחים נוספים.

לדברי רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, "רבים מבין דורשי העבודה יתקשו לשוב למעגל העבודה ועלו לים לשהות באבטלה ממושכת ולהז דקק לקצבאות סוציאליות. 'תעסוקה פלוס' תסייע להם בכך, תחזק את מיומנויותי­הם ותספק להם כלים לה תמודדות אפקטיבית עם מכלול הח סמים עד לחזרתם למעגל העבודה".

 ?? צילום: שלומי אמסלם ?? גראור
צילום: שלומי אמסלם גראור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel