Israel Hayom

לעיני ילדיה: בת 27 נרצחה בביתה בחיפה

רעול פנים חדר לביתה של מייסר עותמאן, גרושה ואם לארבעה, וירה בראשה ● ילדיה, בני 4 ו ,5 הזעיקו עזרה, אבל היה מאוחר מדי

- דניאל סיריוטי

הם בסך הכל בני 4 ו ,5 ואת האימה שראו אתמול יזכרו כל חייהם: אדם רעול פנים חדר לביתם, ירה בראשה של אמם, ונמלט. ואם לא די בכך, החשוד העיקרי במעשה הוא הג רוש של הנרצחת.

זה קרה אתמול בבוקר. מייסר עותמאן ,(27) אם לארבעה ותוש בת העיר, היתה בדירה שבשכונת חליסה עם שניים מילדיה. שני האחרים היו בבית הספר.

ברגע מסוים חדר לדירה רעול פנים, וירה בראשה של מייסר. הילדים המבוהלים הזעיקו את השכנים, ואלה כבר הזמינו את כוחות ההצלה והמשטרה.

"כשהגענו למקום, מצאנו אישה שהיתה ללא דופק ונשימה", סיפר חובש איחוד הצלה, שלוימי פדר, "למרבה הצער, נקבע מותה בזירת האירוע עקב אופי הפצי עות הקשות שמהן סבלה". המש טרה החלה בחיפושים אחרי גרו שה של הנרצחת. המשפחה מוכרת לשירותי הרווחה העירוניים, אולם מבדיקת המשטרה עלה כי לא היו תלונות בעבר על ארועי אלימות במשפחה.

אם אכן יתאמת שבן זוגה לש עבר הוא הרוצח, מייסר תהפוך לאישה העשירית השנה שנופ לת קורבן לאלימות במשפחה. "הרצח המזעזע בחיפה של אם מול עיני ילדיה הקטנים צריך לעורר רעש", אמרה ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, "מייסר עותמאן נרצחה בביתה על ידי אלמוני, אבל הניסיון מראה שאותו אלמוני הוא כנראה גבר שקשור אליה. מייסר חייבת להיות הנרצחת האחרונה השנה. על הממשלה לאשר וליישם מייד את התוכנית הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים".

עמותת יוזמות אברהם מסרה: "הרצח של מייסר עותמאן לעיני ילדיה קורע את הלב. כ 20 נשים נרצחות בישראל מדי שנה, ויותר ממחציתן ערביות. כ 45% מהנ שים השוהות במקלטים הן ער ביות. אנחנו קוראים לממשלה לתקצב באופן מיידי את התוכ נית הממשלתית למאבק באלי מות במשפחה, אולם בכך אין די. היות שהתופעה קשה במיוחד בח ברה הערבית, יש לתת פתרונות ייעודיים לנשים ערביות הסובלות מאלימות מגדרית, לצד פתרו נות לטיפול ולמניעה בקרב גברים אלימים", נמסר )על תת התקצוב של הטיפול באלימות במשפחה ראו את הידיעה בעמוד .(08

סובלות במעגל האלימות

אניטה פרידמן, יו"ר ויצו, אמרה כי הרצח הוא "דוג מה ברורה לקשר הישיר שבין פעילות המערכות והמדיניות הממשלתית, לבין מצבן הקשה של מאות אלפי נשים בישראל שכלואות במעגל האלימות".

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? שוטרים מגיעים לזירת הרצח
צילום: מישל דוט קום שוטרים מגיעים לזירת הרצח
 ??  ?? מייסר עותמאן
מייסר עותמאן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel