Israel Hayom

מקור בחמאס: "התקדמות בעסקת חילופי השבויים"

משלחות מעזה ומירושלים הגיעו לקהיר, לשיחות נפרדות עם המתווכים המצרים ● מקור פלשתיני בכיר בעזה: "חמאס שומר ביד ברזל על השקט בגבול הרצועה"

- דניאל סיריוטי ושחר קליימן

משלחת של ארגון הטרור חמאס הגיעה לקהיר, כדי לדון באפשרות להגיע להסכם עקרוני בעניין עסקת חילופי שבויים, כשבמקביל נמצאת במקום משלחת ישראלית - כך דיווח העיתון "אל־קודס".

מקורות מסרו לעיתון הפלשתיני כי המשלחת של חמאס כוללת לפחות בכיר אחד מהזרוע הצבאית של הארגון, עז א־דין אל־קסאם, שהגיע מרצועת עזה לקהיר. על פי המקורות, בכירי המודיעין המצרי יערכו פגישות נפרדות עם שתי המשלחות. עוד צוין כי בהנהגה המצרית מעוניינים בהשלמת העסקה, כדי שזו תתרום להסכם לרגיעה כוללת שתימשך כמה שנים.

גורמים בכירים בחמאס אישרו ל"ישראל היום" שהושגה התקדמות משמעותית במגעים העקיפים בין חמאס לישראל, בתיווך המודיעין המצרי.

מקור בכיר בהנהגת חמאס בעזה אמר ל"ישראל היום" כי הגעתן במקביל לקהיר של משלחות מעזה ומישראל, בראשות בכירים, מבשרת על התקדמות דרמטית. עם זאת, מדגיש המקור הפלשתיני כי חמאס עומד על התנאי שלא לקשור בין המגעים לשיקום עזה ותהליך ההסדרה ברצועה לבין העסקה לשחרור אסירים פלשתינים בתמורה להשבת החללים והנעדרים הישראלים.

הסכם לשנים ארוכות

הבכיר הפלשתיני רמז כי גורמים פוליטיים ערביים בישראל פועלים לסייע בקידום הבנות לעסקה. "המציאות הפוליטית שנוצרה בישראל מאפשרת מעורבות כזו", אמר הבכיר. יצוין כי בראיון שהעניק לאחרונה יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, לעיתון "אל־קודס אלערבי", הוא רמז שהוא פועל לסייע בדיאלוג בין ישראל לבין הארגונים הפלשתיניים ברצועה ובגדה.

לפי הפרסום ב"אל־קודס", המאמצים המצריים בנושא ממשיכים, למרות המכשולים הגדולים שניצבים מול קהיר. זאת, לאור התנאים של כל אחד מהצדדים להסכם בעניין עסקת חילופי שבויים. לטענת המקורות, במקביל מתקיימים מאמצים של גורמים אחרים - לרבות האו"ם, גרמניה וקטאר - לקדם את המהלך במטרה להשיב את השקט לעזה ולשפר את המצב הכלכלי ברצועה.

הבכיר הפלשתיני הוסיף שבשבוע האחרון שומר חמאס ב"יד ברזל" על השקט בגבול הרצועה, באמצעות כוחות ריסון שמונעים כל ניסיון לפרובוקציו­ת ולשיגור בלוני תבערה. כמו כן, הנהגת הזרוע הצבאית מדגישה בהוראות לפעילים שכל תנועה בסמוך לגדר, בין שמדובר בחמושים, באזרחים, בחקלאים או ברועי צאן - מצריכה אישור מיוחד. לדברי הבכיר הפלשתיני, כל ניסיון לגרום לעימות אסור בפקודה. בנוסף, אסר חמאס גם על עיתונאים ועל גופי תקשורת לדווח מאזור הגבול עם ישראל.

בתוך כך, דובר אונר"א, עדנאן אבו־חסנה, גילה כי הסוכנות סיימה להעריך את הנזקים לבתים שנהרסו במהלך מבצע שומר החומות ברצועה. לדבריו, מספר הבתים ההרוסים עומד על 1,200־כ ואונר"א החלה לחלק סכום של 2,000 דולר כסיוע לבעלי הבתים. מדובר בסכום חד־פעמי שכולל 1,500 דולר לשכירות של שישה חודשים, ו־005 דולר לרכישת ריהוט וכלי מטבח.

 ??  ?? מעוניין בשקט ברצועה. מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר
מעוניין בשקט ברצועה. מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר
 ??  ?? הסכם לשנים ארוכות. נשיא מצרים עבד אל־פתח א־סיסי
הסכם לשנים ארוכות. נשיא מצרים עבד אל־פתח א־סיסי
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? הדר גולדין
צילום: אי.פי.אי הדר גולדין
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? אברה מנגיסטו
צילום: אי.אף.פי אברה מנגיסטו
 ??  ?? הישאם א-סייד
הישאם א-סייד
 ??  ?? אורון שאול
אורון שאול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel