Israel Hayom

ההורים מרוצים: "זקוקים לרפורמה בנושא החופשות"

דבריה של שרת החינוך ל"ישראל היום" נסכו תקווה בהורים רבים ● "לא נסתפק עוד בתירוצי מזג אוויר ובהסכמי עבודה מימי המנדט הבריטי"

- נועם )דבול( דביר

"הורי ישראל זקוקים לרפורמה מקיפה בנושא ימי החופשה": הדברים של שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, ל"ישראל היום" הפיחו תקווה בהמוני הורים, שרק משוועים לשינוי לוח החופשות של ילדיהם.

כזכור, בראיון אמרה שרת החינוך הנכנסת על הפער בין ימי החופשה של ההורים לבין אלה של הילדים: "דיברתי לא פעם על כך שאפשר למצוא פתרונות יצירתיים, כמו לשנות את החופש מיולי־אוגוסט לאוגוסט־ספטמבר, אבל זה משהו שאני רוצה לעבוד עליו עם כל השותפים. אני לא רוצה שאף אחד במערכת ירגיש שבאים ומנחיתים".

עם זאת, יש לציין כי הנושא עדיין לא בשיחה של שרת החינוך החדשה עם הסתדרות המורים.

"מדינת ישראל, ובכללה הורי ישראל, זקוקים לרפורמה מקיפה בנושא ימי החופשה של מערכת הלימוד והתאמתם לימי החופשה במשק, תוך התחשבות בלוח השנה העברי", אמרה אתמול אודליה שיינדורף, סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית ומי שמשמשת גם יו"ר הנהגת ההורים ברעננה.

"לא ניתן להמשיך לטמון את הראש בחול שנה אחרי שנה. בלתי אפשרי לקבל עוד טענות ותירוצים של מזג אוויר או הסכמי עבודה ארכאיים מימי המנדט הבריטי, שעומדים בפני כל שינוי או תזוזה. הורי ישראל משוועים לשינוי שתהיה בו ברכה - לא רק היקף ימי החופשה, אלא גם מתן מענה לאיכות ולאפקטיביו­ת של הימים. לא ייתכן מצב שבו פותחים שנת לימודים וארבעה ימים לאחר מכן יוצאים לחופשה בת חודש".

החל מהבוקר מתחיל פרויקט בתי הספר המלמדים של החופש הגדול. במשרד החינוך מציינים כי כ־%06 מקרב תלמידי מערכת החינוך ילמדו במסגרות הקיץ - יותר מ־2.1 מיליון תלמידים. שיעור התלמידים הגבוה ביותר שנרשמו לפרויקט הוא בגני הילדים, שם מדובר בכ־%77 מהילדים. בבתי הספר היסודיים מדובר בכ־%16 מהתלמידים )בכיתות א': 77% מהתלמידים(, ובחטיבות הביניים ובחטיבה העליונה בכ־%24 מהתלמידים.

כפי שפורסם ב"ישראל היום" בכמה כתבות, מי שישתתפו פחות בתוכנית הן הגננות ועובדות ההוראה הקבועות. מנתוני משרד החינוך עולה כי בגני הילדים יעבדו רק 42% מהגננות הקבועות ובבתי הספר היסודיים רק 15% מהמורים הקבועים. בחטיבות הביניים ובחטיבה העליונה יעבדו 11% מהמורים הקבועים.

בתוך כך, אתמול הסתיימה שנת הלימודים גם בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים, 1,636,000־כו ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים יצאו לחופש.

באשר לתחלואת הקורונה, נכון לאתמול יש 970 מאומתים לקורונה בכלל מערכת החינוך. 910 הם תלמידים ו־06 אנשי חינוך. 58% מהתלמידים המאומתים לקורונה 535) תלמידים( הם תלמידי החטיבות העליונות )כיתות .(ב"י-'ז תלמידים אלו סיימו את שנת הלימודים לפני 11 ימים .(20.6.21) נוסף על כך, 13,097 תלמידים ו־521 אנשי חינוך שוהים בבידוד.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? תלמידי בית הספר "השלום" במבשרת ציון יוצאים לחופש
צילום: אורן בן חקון תלמידי בית הספר "השלום" במבשרת ציון יוצאים לחופש
 ??  ?? "ישראל היום", 30.06.2021
"ישראל היום", 30.06.2021

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel