Israel Hayom

"אנחנוהיחיד­ה המעוטרתבצה"ל" מיוחד

הפיתוחים הטכנולוגיי­ם פורצי הדרך שלהם מלווים אתהמבצעים המיוחדים של צה"ל, ולדברי סא"ל א', סגן מפקד היחידה: "אפשר רק לדמיין את מ השאנחנו עושים" ● כתב "ישראל היום" זכה להצצה נדירה ליחידה ,81 שתקבל בשבוע הבאאת פרס ביטחון ישראל ה 38 שלה

- חנן גרינווד

חדרים על מנת לאפשר מבצע מרוחק, שפרטיו לא ייוודעו לעולם, ושמשמעותו היא הגנה ישירה על המדינה.

"בלעדינו אין מבצע"

"הסוד הוא תנאי הבסיס לכל הפעילות שלנו. אם האויב יידע על פתרון טכנולוגי כזה או אחר, הוא יוכל לפעול נגדו או להשתמש בו", מסביר סא"ל א' ומוסיף כי "באיזון שבין קרדיט מהציבור לבין הוצאה לפועל של מבצעים מיוחדים - אנחנו בוחרים באופציה השנייה".

הוא מסכם: "אנחנו היחידה הכי מעוטרת בצה"ל וזה קרדיט ענק שאותו אנחנו לא מקבלים מהציבור, אבל כשנשיא המדינה ושר הביטחון אומרים לך שאתה עשית את הפרויקטים עם הכי הרבה אימפקט בקהילת הביטחון, זה נותן המון מוטיבציה. בלעדינו אין מבצע, בדיוק כמו שאין מבצע בלי יחידה מיוחדת לוחמת".

סא"ל א':

"כשנשיא המדינה ושר הביטחון אומרים לך שאתה עשית את הפרויקטים עם הכי הרבה אימפקט בקהילת הביטחון, זה נותן המון מוטיבציה"

"כשאנחנו קמים בבוקר אנחנו עושים רק מבצעים מיוחדים", מסביר סא"ל א', סגן מפקד יחידה 81 - היחידה הטכנולוגית של מערך המ בצעים המיוחדים.

לדבריו, "אנחנו עוסקים בסוד המ בצע, שאם יידעו שהוא התרחש אז הוא נכשל, ותפקידנו הוא לממש אותו ברמה הטכנולוגית. היחידה מעורבת בכל מה שצריך כדי שכוח מבצעי יוציא לפועל מבצע. אני לא יכול לפרט יותר מזה, אבל כשאני אומר הכל אני מתכוון להכל".

תחת סייגי צנזורה וביטחון מידע חמורים במיוחד נכנס כתב "ישראל היום" לתוך הבסיס של אחת היחידות המסווגות ביותר של צה"ל, שזכתה על פועלה במשך השנים ב 37 פרסי ביטחון ישראל, יותר מכל יחידה אחרת בצה"ל. הפרס ה ,38 שמתפרסם כאן לראשונה, יוענק ליחידה ביום שני הקרוב, על פיתוח שעליו חל איסור לפרסם כל פרט.

באופן חסר תקדים חשפו ביחידה מעט ממה שמתחולל בה ביומיום. לא מדובר בעוד ראיון שנערך במשרד סגור אלא בפעילות הפיזית שאותה עושים הקצינים, החיילים והאזרחים בשבתות ובחגים, לעיתים בהתראה של יום יומיים בלבד, על מנת להביא להצלחת מבצע סודי הרחק מגבולו תיה של מדינת ישראל. מבניית מתקני האזנה וריגול, דרך רחפנים ורובו טים מתוחכמים, ציוד שיכול לאפשר

חדירה למעוזי האויב, יכולות מתק דמות, וכלה בכל פתרון לבעיה שלו דרושים לוחמי היחידות המיוחדות. "אנחנו מציגים לקוראים דברים מאוד פרטניים שמתרחשים ביחידה, אבל הם מהווים רק חמישה אחוזים ממה שבא מת קורה כאן. את כל היתר - אפשר רק לדמיין", אומר סא"ל א'.

בכתבה שתתפרסם מחר במוסף "יש ראל השבוע", חושפים קציני היחידה וחייליה מעט ממה שמתרחש בחדרי

 ?? צילומים: דובר צה"ל ?? מעבדה של היחידה
צילומים: דובר צה"ל מעבדה של היחידה
 ??  ?? צוות הטקס טילשל היחידה
צוות הטקס טילשל היחידה
 ??  ??
 ??  ?? סא"ל א', סגן מפקד יחידה 81
סא"ל א', סגן מפקד יחידה 81
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel