Israel Hayom

בימי הקיץ החמים

הקיץ הישראלי כבר במלוא עוצמתו, ושיאו של עומס החום יגיע בימים שישי שבת ● הטמפרטורות יטפסו לקרבת 40 מעלות, ההקלה - רק בראשון ● קנדה: לפחות 233 הרוגים כתוצאה מגל חום היסטורי

- דמיאן פצ'טר ואסף גולן

הקיץ הישראלי כאן במלוא עו צמתו, וגם היום יהיה חם מה רגיל לעונה - דבר שיורגש בכל אזו רי הארץ, בשיאי חום ובעומסים שייגרמו בחוף מהלחות הגבוהה, ובאזורים הפנימיים מטמפרטורות שיטפסו לקרבת 40 מעלות.

היום ינועו הטמפרטורות בירושלים בין 24 ל 33 מעלות, ובתל אביב מד החום יצביע על 30-24 מעלות. החום הכבד יימשך, כאמור, בשבת הקרובה,

ורק ביום ראשון תורגש מעט הקלה בעומס החום.

לשם המחשה, ביום שבת הקרוב יהיו הטמפרטורות בקיבוץ עין גדי 42-31 מעלות. עומס החום הזה יימשך עם הקלה מסוימת עד ליום שני, אז יימ דדו בקיבוץ 36-29 מעלות. מצב דומה יהיה גם בטבריה, שבה יימדדו ביום שישי 40-23 מעלות ובשבת .38-23 גם בהמשך יהיה הביל ללא שינויים גדולים. באילת שיא גל החום יהיה בשבת, עם טמפרטורות שינועו בין 28 ל 45 מעלות.

למעשה, משבת שעברה חווינו הת חממות הדרגתית שנמשכה לאורך כל השבוע והעמיקה את עומסי החום בכל רחבי הארץ. העלייה במעלות החום הגיעה אתמול לשיאה, כשהטמפרטו רות בירושלים נעו בין 23 ל 33 מע לות ובתל אביב בין 24 ל 31 מעלות לאורך היממה.

בתוך כך, גל חום היסטורי הפוקד את מערב קנדה גרם למאות מתים ומ סרב להישבר, עם שלושה ימים רצופים שחוצים את רף 45 המעלות, דבר שלא התרחש מעולם במדינה הצפונית. עד כה הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנ מדדה עמדה על 49.6 מעלות במחוז קולומביה הבריטית. "קיבלנו כ 130 דיווחים על מוות בארבעה ימים. מיום שישי ועד שני דווחו לפחות 233 מקרי מוות. המספרים יעלו ככל שממשיכים לעדכן את הנתונים", הודתה ליסה לה פוינט, האחראית לנושא במחוז.

ממשטרת ונקובר מסרו כי "רק ביום שלישי ענינו לכ 20 דיווחים של מוות פתאומי, ועשרות פניות עוד ממתינות". במקביל, תושב האזור אמר לסוכנות הידיעות אי.אף.פי: "מעולם לא חוויתי משהו כזה, ואני מקווה שזה לא יהיה כך יותר".

בגלל אופי מזג האוויר באזור, רבים מהתושבים לא מציידים את הבתים שלהם במזגנים והרשויות המקומיות אינן רגילות לטפל במקרים קיצו ניים כאלה. נוסף על כך, יש קושי של גיוס כוח אדם למלונות ולבתי אבות לגיל השלישי. ג'ון הורגן, ראש ממשלת קולומביה הבריטית, הסביר במסיבת עיתונאים: זה אתגר עולמי. כולנו צריכים שאזרחי העולם יתכנ סו כפי שטיפלנו במגיפה העולמית".

 ?? צילום: רויטרס ?? שריפות בקנדה הילדים נהנים במזרקות ברעננה
צילום: רויטרס שריפות בקנדה הילדים נהנים במזרקות ברעננה
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? מצטננים בחוף הים באשדוד
צילום: לירון מולדובן מצטננים בחוף הים באשדוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel