Israel Hayom

ממשיכה לחלום

אנגליה טיילה עם 0:4 קל במיוחד על אוקראינה ותפגוש בחצי גמר היורו את דנמרק, שגברה 1:2 על צ'כיה ● נתראה בוומבלי

- אביעד פוהורילס, דור הופמן

1 אנגליה. כמה רעש וצילצולים. הפורד טאונוס המעשנת הזאת כבר פה מאז ,1966 ועדיין היא מהפנטת חצי מהאנושות במרדף המיתולוגי שלה אחרי מלוכה. יש לה את כל החבילה החיצונית הנדרשת – גלורי, יורשי עצר, קייט, דייויד בקהאפ ביציע הפלטיניום עם הבן שכבר גדל, המנון מיתולוגי קצר ולעניין ומלכה, שבגול של ג'ף הרסט היתה מבוגרת רק ב-4 שנים מדיאנה כשזאת מתה - ועכשיו היא אולי מתקרבת למאני טיים.

אירופה מתחשבת באנגליה. המפגש אתמול היה הראשון שלה מחוץ ללונדון, ואחרי קוויקי ברומא - כמו בשיר - הגביע אולי בדרך הביתה, אבל ההרים הולכים להיות גבוהים בדרך חזרה.

אוקראינה עשתה את שלה והיא מאושרת בעיקר שרוסיה המובסת צופה בה בטלוויזיה, אבל פתיחה רעה של שתי המחציות גמרה את הסיפור. ראחים סטרלינג, האיש שלהם באליפות, מצא כחוט השערה של הנבדל את הארי קיין שכבש כבר אחרי 4 דקות כדי להירדם עד למחצית.

5 דקות של שכרון חושים של מגוואייר וקיין עד הדקה ה־94 איפשרו לאנגלים לכרטס בוומבלי את המפגש מול דנמרק, שנראית כרגע מוכשרת ושמחה ממנה. המגרש הביתי והטירוף יוכלו להטות את המשקולת לעברו של סאות'גייט, שעמד שנייה אחרי ה־3:0 כמו פקיד הגירה קר רוח, שהבין באותו רגע שכל המולדת תיכף על הכתפיים שלו.

2 גוד סייב הים, אנד דה קווין. ספרד ואיטליה ייפגשו מחרתיים בוומבלי בחצי גמר היורו. ספרד לא הרשימה בבתים, שרדה בקושי את שמינית הגמר נגד קרואטיה, ועוד יותר נאבקה ברבע הגמר נגד שווייץ, כולל פיגור בפנדל הראשון של בוסקטס, שאחריו נראה לואיס אנריקה זקן בערך ב־02 שנה מ־15 שנותיו.

על פניו התהפכו היוצרות מבחינת הדימוי והחזון כפי שעולם הכדורגל תופס את ספרד ואיטליה. מלבד נגד סלובקיה, ספרד התקשתה להבקיע וככל שאנחנו מתכנסים לקראת ההכרעות בלונדון, מתגבשת ההכרה כי איטליה היא הנבחרת הטובה ביותר ביבשת כרגע. היא התפשטה מהקטאנצ'יו שניהל אותה מנטלית גם כשהיו לו שחקני התקפה נהדרים. זה לא שאיטליה הפקירה את משחק ההגנה, להפך, אבל היא היום כזאת שלא תלויה בשחקן ספציפי כדי להיות תוססת ונהדרת, מה שהביא אותה להכניע בקרב ענקיות את בלגיה, שגם זה באופי שלה - להגיע למאני טיים ולהישבר. בלגיה כבר מזדקנת. היא איבדה את המומנטום. האזורה טובה מדי

3 עבורכולם. מסע הקסם של דנמרק ביורו 2020 נמשך עם ניצחון 1:2 על צ'כיה ששלח את הנבחרת לחצי הגמר לראשונה מאז הזכייה ההיסטורית .1992־ב תומאס דילייני וקספר דולברג כבשו את השערים במחצית הראשונה, בעוד ששער חמישי של פטריק שיק בטורניר במחצית השנייה לא הספיק לצ'כים.

שלושה שבועות אחורה, דנמרק הייתה במקום אחר לגמרי. הקריסה של כריסטיאן אריקסן במשחק הפתיחה מול פינלנד לקחה את האלמנטים המקצועיים איתם הגיעה לטורניר והכניסה לתוכם אלמנטים רגשיים.

מאז, הנבחרת של קספר יולמאנד משחקת עם הראש והרגליים, ולא פחות מכך עם הלב. אחרי שני הפסדים טראומתיים במשחקים הראשונים היא קמה לחיים במשחק השלישי מול רוסיה, ומול וויילס בשמינית הגמר כבר הציגה את מלוא הפוטנציאל.

מי שניסתה לעצור את המומטום הדני היא צ'כיה. על הפרק עמד כרטיס סינדרלה אחד, והנבחרת של יארוסלב שילהבי רצתה להיות זאת שלוקחת אותו ומשחזרת את ההישג שלה מיורו .2004

לשם כך עלתה צ'כיה עם ההרכב החזק והעיקש שלה, אבל גם הוא לא הצליח לעצור את התחכום הדני. כבר אחרי חמש דקות תרגיל בכדור קרן השאיר את תמאס דילייני לנגוח מקרוב את ,0:1־ה ובסיום המחצית בישול מרהיב של יואקים מיילה סידר לדולברג את ה־2:0 והשלישי שלו בטורניר.

שני חילופים שביצע שילהבי במחצית הכניסו את צ'כיה למשחק ובדקה ה־94 שיק צימק לאחר בישול של צופאל. הצ'כים המשיכו ללחוץ במטרה להשיג שיוויון, אבל למרות העייפות הגדולה ההגנה הדנית עמדה בלחץ ושמרה על התוצאה עד לסיום.

לפני שלושה שבועות קשה היה להאמין שהנבחרת הזאת תצליח להתאושש מאירוע אריקסן, היום קשה להאמין שהיא עושה את כל זה בלעדיו. ובשבילו.

 ?? צילומים: אי.אף.פי, אי.פי ?? מגוויר וקיין מראים לאוקראינים את הגב
צילומים: אי.אף.פי, אי.פי מגוויר וקיין מראים לאוקראינים את הגב
 ??  ?? תומאס דילייני. מנצחים בשביל כריסטיאן אריקסן
תומאס דילייני. מנצחים בשביל כריסטיאן אריקסן
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel