Israel Hayom

"מכוונים לפלייאוף העליון, זהו מקומנו הטבעי"

לקראת עונת החזרה לליגת העל: "נעשה הכל להעמיד תקציב יפה" ● הניהול בגיל צעיר: "שיגעתי אנשים כדי להבין דברים" ● והדיווחים על שיתוף פעולה עם ג'ף רוזן: "לא יהיה כמו שהוא רגיל" ● מנכ"ל הפועל גליל עליון ניר וסרמן בראיון

- יעקב מאיר

13 שנים לאחר שהתפרקה והוקמה מחדש בליגה ב', שבה הפועל גליל עליון לליגת העל ועשתה זאת בסטייל עם זכייה באליפות הלי גה הלאומית.

בכדורסל הישראלי אנו רגילים לאנשי ניהול ותיקים שמחזיקים בתפקידים בכירים במועדון במשך שנים רבות, אבל דווקא אצל העולה החדשה אנו נתקלים במנכ"ל צעיר מאוד בשם ניר וסרמן.

וסרמן, רק בן ,29 וכבר משמש מנכ"ל המועדון זה חמש שנים. לפני כן הוא שיחק בקבוצות הנוער והבוגרים. לאחר שהשתחרר מהצבא עבד כמנהל אתר בקייקי כפר בלום, ובגיל 24 נרשם למכרז שהוציאה המועצה המקומית לניהול מועדון הכדורסל, ולהפתעתו נבחר לתפקיד. מאז ועד היום עשו וסרמן והמועדון דרך ארוכה, שגם היתה רצופה באכזבות, אבל בחודש שעבר הגשימו את המטרה - החזרת גליל עליון לבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי.

"הייתי מוכן לכל תרחיש", הוא מודה בראיון ל"ישראל היום", "לפני שנתיים כאב לי מאוד בהפסד למכבי חיפה בגמר, וגם בסדרה הזו שיחקנו פחות טוב מעפולה, כך שהכנתי את עצמי לכל סיטואציה. היתה עונה קשה בטירוף, עם מלחמה, שלושה סגרים, וזה הפך את זה למתוק. אני לא זוכר הרבה מהרגעים שאחרי המשחק, אלא רק שכולם קופצים אחד על שני. ממש ערימה של חבר'ה על הדשא". ועכשיו כשהגעתם, מה המטרות? "אנחנו מכוונים כבר בשנה הראשונה לפלייאוף עליון, זה המקום הטבעי שלנו. נעשה הכל כדי להעמיד תקציב יפה, לא תקציב מינימום, ולהביא שחקנים ישראלים טובים".לאורך ההיסטוריה גליל עליון היתה ידו עה כקבוצה שמפתחת שחקנים יש ראלים צעירים, זה גם משהו שאתם מכוונים אליו?

"בוודאי. כבר ראו את זה אצלנו בשנים האחרונות בלאומית עם שחקנים כמו צוף בן משה, גל גילינסקי, מירון רוינה, רועי הובר, רום גפן, ליאור קררה ואחרים שהיו פה והתקדמו לליגת העל. גם בקיץ שעבר הבנו את גבי צ'אצ'אשווילי שהרבה קבוצות בליגת העל רצו אותו, ועכשיו הוא הפרויקט שלנו.

כאמור, וסרמן מנהל את המועדון מגיל ,24 ומטבע הדברים מתנהל מול שחקנים, מאמנים, סוכנים, אנשי הנהלה ונציגים מקבוצות אחרות, המבוגרים ממנו בשנים רבות.

איך זה לנהל מועדון ספורט בגיל כל כך צעיר?

"האמת, לא היו לי חששות בהתחלה, ולא חשבתי שזה גדול עלי, אבל ידע

תי שאני צריך להיעזר באנשים מנוסים ממני. בהתחלה 'שיגעתי' אנשים כדי להבין דברים. בסוף תפקיד המנכ"ל ומנהל קבוצה דורש לראות שהכל עובד בשביל השחקנים כמו שצריך.

יש פה את ההנהלה, הוועדה המקצועית, אנשים שעוזרים בהתנדבות ואוהדים שדואגים שלשחקנים יהיה את כל מה שצריך כדי להצליח".

אם כבר אנחנו מדברים על ניהול, יש דיווחים שג'ף רוזן מצטרף למועדון וייתן סכום כסף גדול. איפה הדברים עומדים כיום?

"ג'ף והצוות שלו פנו אלינו וכבר מתנהלים מגעים במשך כמה שבועות. המדיניות בהפועל גליל עליון היא שאנחנו שמחים לשתף פעולה עם כולם, אך ההנהלה והוועדה המקצועית מקבלים את ההחלטות.

נשמח מאוד שג'ף יצטרף, אבל זה לא יהיה במעמד שהוא היה רגיל אליו במכבי חיפה. יש פה מנגנון שעובד טוב ואין צורך להחליף אותו".

לסיום, מה החזון שלך בתור מנכ"ל? איפה אתה רואה את המועדון בעוד 5-4 שנים?

"החלום שלנו הוא קודם כל להרים את מחלקת הנוער שלא בדיוק הייתה בניהול שלנו בשנים האחרונות ואני מקווה שנצליח לעשות זאת ולפתח שחקנים צעירים כמיטב המסורת בגליל.

מקצועית, אנחנו רואים את עצמנו כמועדון שמתחרה בטופ של ליגת העל ומשחק כל שנה באירופה. נעשה הכל כדי להגשים את החלום".

 ?? צילומים: לימור מלינוף, לילך וייס ?? שחקני הפועל גליל עליון. חולמים בגדול
צילומים: לימור מלינוף, לילך וייס שחקני הפועל גליל עליון. חולמים בגדול
 ??  ?? ניר וסרמן. רוצה לחזור למקום הטבעי
ניר וסרמן. רוצה לחזור למקום הטבעי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel