Israel Hayom

העיקר הבריאות

כמעט בכל סדרות פלייאוף האן.בי.אי לא ראינו קבוצה אחת בריאה לחלוטין ● מצד שני, לגמר בין מילווקי לפיניקס יש הרבה סיפורים יפים ● אך כשהדרך לשם היתה רצופת פציעות, לא בטוח כמה זה היה שווה

- ניצן פלד

אתם רוצים שנדבר על זה של גמר האן.בי.אי הגיעו שתי הק בוצות שספגו הכי מעט למשחק בפ לייאוף )כלומר, הגנות טובות(? או על זה שאלה השתיים שמוסרות הכי הרבה אסיסטים פר נקודה )כלומר, הת קפות קבוצתיות(?

שזה אמנם כביכול "קרב סגנונות" בין קבוצה מקום 2 העונה ב"קצב" שמ פציצה משלוש )מילווקי(, לקבוצה מקום 5 הכי איטית בליגה )פיניקס(, אבל שב פלייאוף שתיהן התכנסו לקצב יותר ממוצע, ובעיקר משחקות כדורסל מאוד אחראי ומדויק?

ומה עם זה שאלה שתי קבוצות רי באונד הגנה מעולות, או שתי הקבוצות שהולכות לקו הכי מעט בפלייאוף כולו )מה זה בכלל אומר(?

היה אפשר לדבר על כל אלו. אבל מה זה משנה, אם בקושי ראינו בפלייאוף הזה סדרה אחת שבה שתי קבוצות בריאות התמודדו זו מול זו? מה משנה מה שחש בנו שאנחנו יודעים על הקבוצות בליגה עד אתמול, אם בכל "מחר" שמגיע עוד כוכב נופל פצוע, מסיים את הסדרה, את העונה, ומשנה את גורל התחרות כולה?

איך אפשר לנתח ברצינות התמו דדויות, אם בשום שלב לא קיבלנו סדרה שלמה של שתי קבוצות צמרת, ראש בראש, כשהן פשוט, אתם יודעים, זה לא הרבה לבקש - בריאות?

קטסטרופה מתמשכת

מספרים ש"בכל עונה אפשר לשים כוכבית". שבכל שנה כוכבים מתמו דדים עם עומס וכאבים ושבכל פלייאוף יש סדרה שמושפעת מפציעה של שחקן חשוב. שזה חלק מהמשחק. נכון. אבל מתי זה הפך מ"משתנה" ל"קבוע"?

אחרי שהרבה משחקים וסדרות בסי בוב הראשון הושפעו ישירות מפציעות חמורות יותר או פחות של כוכבים, מאז הסיבוב השני המצב הוא פשוט קטסט רופה מתמשכת. אמביד שיחק עם גיד קרוע בברך ופילי שלו לא התגברה על זה בדרך להפסד מול ההוקס.

הנטס ראו גם את הארדן וגם את קיירי נופלים, ובסוף דוראנט אחד מו פלא לא הספיק מול הבאקס. מיטשל המשיך להיות מעט מוגבל מול קליפ רס נטולי איבאקה - סדרה שחברו לקו האחורי ולאול סטאר, מייק קונלי, ראה כמעט את כולה מהצד על אזרחי. שלא לדבר על קוואי, שפציעה במשחק 4 גמרה לו את העונה. פיניקס המשי כה ליהנות מפ ציעות לכוכבים שנגדה, וחיסלה 0:4 את דנבר נטולי ג'מאל מארי. ואלה כל סדרות הסי בוב השני, כן?

ואז, גם שני הגמרים האזוריים נדפ קו בגלל פציעות של כוכבים. פיניקס, כאמור, גברה על קליפרס נטולי קוואי, ואטלנטה - שנראתה אחרת לגמרי מה רגע שטרה יאנג )שגם ככה סוחב כתף בעייתית( סובב את הקרסול - לא הצלי חה לגבור על הבאקס, גם אחרי שיאניס עיקם את הברך במשחק 4 ולא חזר מאז.

הרייטינג יקבע הכל

אתם רואים פה פציעה או שתיים ששינו את גורל הפלייאוף? או בית חו לים שדה שקבע כי התחרות שראינו בשבועות האחרונים לא אומרת לנו כלום על מי באמת הקבוצה הכי טובה? אומרים לנו ש"כולם שיחקו באותם חוקים". אבל מה קשורים חוקים לפצי עות? מספרים שתמיד יש אלמנט של מזל. המזל במקרה הזה הוא שלא ייפ צע לך אף סופרסטאר. זה המיעוט. כי לכל היתר מלבד פיניקס, זה בדיוק מה שקרה. אז כן, כריס פול ופיניקס בגמר ומילווקי בגמר הם כולם סיפורים יפים. וחבל שאם פי ניקס תזכה זה יהיה "ככה". ובאמת כואב הלב על הבאקס שמגיעים למעמד הזה כשיאניס פצוע. אבל מה כל זה שווה, אם בכל סדרה מהסיבוב השני ועד הגמר, היה לנו כוכב גדול פצוע? אני לא יודע מה זה שווה. נראה אולי מה יגידו נתוני הרייטינג.

 ?? צילום: ?? אנטטוקומפו ברגע הפציעה. ‪USA TODAY Sports‬
צילום: אנטטוקומפו ברגע הפציעה. ‪USA TODAY Sports‬
 ??  ?? קוואי לנארד. לא שיחק מול פיניקס
קוואי לנארד. לא שיחק מול פיניקס
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel