Israel Hayom

להוריד את הקופה מהגב

לאו מסי פורח וחולם על תואר ראשון במדי ארגנטינה, אבל יש לו גיבור משלו - השוער אמיליאנו מרטינס, שבמו ידיו קירב את האלביסלסטה ליעד ● עם זאת, כדי שהוא והפרעוש יניפו את גביע קופה אמריקה לראשונה זה 28 שנה, הם צריכים להתגבר על הפחד הכי גדול שלהם - היריבה ברזיל

- דור הופמן

כשהוא לא יכול לעצור את הדמעות, ניגש אמיליאנו מרטינס לעמדת הראיונות. "אנחנו עושים את זה בשביל רגעים כאלה", אמר נרגש; "האמת היא שאין לי מילים". וזה הגיוני לגמרי. את כל המילים שלו, הלקסיקון המלא, בזבז שוער נבחרת ארגנטינה כמה דקות קודם לכן. חצי גמר הקופה אמריקה מול קולומביה הסתיים ב 1:1 והלך לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה, שם סיפק מרטינס הופעה שהפכה אותו לגיבור החדש של הנבחרת.

"אתה מפחד? אני מכיר אותך; אני הולך לאכול אותך; תסתכל עלי; אתה לחוץ; אתה בלחץ!" - אלה היו כמה מהמשפטים שאמר לבועטי הפנדלים של קולומביה ושנשמעו היטב במג רש הריק בברזיליה. ומרטינס לא רק דיבר, הוא גם הדף שלושה פנדלים, וסידר לאלביסלסטה ניצחון 2:3 וכ רטיס לגמר. שם, כבר מחכה ברזיל.

עוד לפני מופע הטראש טוק שה עלה אותו לדרגת אליל, "דיבו" מר טינס היה סיפור טוב - החומר שממנו עשוי פולקלור הכדורגל הארגנטינאי. הוא התחיל את הקריירה כחלוץ, עבר לשער, גדל באינדפנדיי­נטה, אבל עוד לפני שעלה לקבוצה הבוגרת - עבר לאנגליה וחתם בארסנל. שם, בין ים השוערים, היה המחליף השמח בחלקו. פה ושם רשם הופעה, סיפק את הסחו רה, אך מיד חזר לאלמוניותו. הוא עבר השאלות, שיחק בצ'מפיונשיפ, עד שב שנה שעברה עשה את הפריצה הגדולה במדי אסטון וילה. מכזה שזומן לנבחרת הבוגרת רק פעם אחת – ב ,2011 וגם אז לא שותף – הפך מרטינס בחודש מארס האחרון לשוער הראשון של אר גנטינה. מאפס ל 100 במו ידיו.

מופע הפנדלים שסיפק בחצי הגמר העצים את הסיפור של השוער בן ה ,28 אבל בעיקר העצים את ההשלכות. כי מרטינס, בגבורה ובעורמה, השאיר את החלומות בחיים. את זה של ארגנטינה לזכות בתואר גדול ראשון מאז ,1993 ובמיוחד את זה של לאו מסי לזכות במשהו עם הנבחרת הלאומית. "אנחנו מאוד שמחים מההופעה של מרטינס", אמר בסיום מאמנו ליונל סקלוני, "ולא רק בגלל הדיפות הפנדלים, אלא בגלל הביטחון שהוא מעניק לנו". דקות אחרי שסיים לחבק את האיש שסידר לו אפ שרות נוספת בגמר בינלאומי, הוסיף מסי: "יש לנו את אמי, הוא תופעה השוער הזה. ידענו שהוא יעצור אותם, אנחנו סומכים עליו, זה מגיע לו!".

להעלים את הצלקות

כן, זה מגיע למרטינס, ומגיע לסק לוני וללאוטרו מרטינס, אבל זה מגיע קודם כל למסי. 16 שנים שהוא לובש את חולצת הנבחרת, ודווקא בטורניר המושמץ הזה ואל מול היציעים הרי קים הוא מספק את ההופעה השלמה ביותר שלו כשחקן נבחרת ארגנטינה. גם ארבעה שערים וחמישה בישולים, וגם מנהיגות שמזכירה מספרי 10 אח

 ??  ?? מרטינס עוצר עוד בעיטה קולומביאני­ת. "תופעה השוער הזה"
מרטינס עוצר עוד בעיטה קולומביאני­ת. "תופעה השוער הזה"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel