Israel Hayom

רימקס ישראל מקימה רשת ייעוץ למשכנתאות

השנה היקף המשכנתאות צפוי לשבור שיא חדש: 100 מיליארד שקל ● 40% מהן בשיעור גבוה מ־%06 משווי הנכס ● יותר ממחצית מנוטלי המשכנתאות לא משווים בין הצעות הבנקים

- ערן בר־טל

25 שנים לאחר שהקים את רשת התיווך הגדולה בישראל, רימקס ישראל, ולאחר שהצטרף כבעלים ושותף פעיל של רימקס גרמניה, הכריז אתמול ברנרד רסקין על הקמתה של "מאני" )Munhi( - הרשת הראשונה בישראל לייעוץ משכנתאות.

רסקין הציג סקר של מכון המחקר "שילוב" שבוצע בהזמנת מאני, וממנו עולה כי 26% מהציבור נעזרים בשירות של יועץ משכנתאות, כאשר 62% בוו חרים את יועץ המשכנתאות לפי המלו צה של חברים ובני משפחה, 22% בעו קבות הפניה של גורם מקצועי מקושר והשאר בעקבות הפניה ממתווך, פרסום באינטרנט וסיבות אחרות.

עוד עולה מהסקר כי 58% מהציבור הישראלי שנעזר בשירות של יועצי משו כנתאות מאוד מרוצה מהשירות,

29% די מרוצה וו%31 לא מרוצה. "אנחנו רוצים להיות חלק מאלה שזוו כים ל'מרוצה מאוד'", אמר רסקין. עוד עולה מהסקר כי יותר ממחצית מהציבור )56%( כלל לא עורך השוואה בין הריו ביות בבנקים לפני שהוא נוטל משכנתא. רסקין הוסיף: "כתפיסה, אנחנו לא נתחו רה במחיר, אלא במקצוענות ובשירות".

רסקין תיאר 10 חודשי הכנה, בתוך תקופת הקורונה, שבה החליטו להקים את הרשת וגייסו לשם כך אנשי מקצוע מהתחום. על ההחלטה להמשיך בתוכנית ההקמה אמר רסקין: "השנה המשכנתאות יחצו רף נוסף של 100 מיליארד שקו לים. המגמה של העלייה במשכנתאות אינה חדשה והיא ממשיכה לשבור שיאים חדשים.

"אני אישית שכרתי שירותי ייעוץ לאחרונה, כשרציתי לקחת משכנתא, ואף שההבנה שלי בתחום טובה יותר מהממוצע, היועץ הצליח לחסוך לי סכום לא מבוטל כשהראה לי שמשכנתא פרו טית משתלמת לי יותר מעסקית, אף על פי שהיא לא מוכרת לצורכי מס".

לטפל בביורוקרטי­ה

רסקין סיפר על הקמת מערך הדרכה משוכלל, בדומה לבית הספר שהקים ברימקס, אשר נועד להכשיר מתווכים. הרשת הנוכחית תיבנה גם היא במודל דומה, באמצעות זכיינים. היועצים יצו טרכו ללמוד ולעמוד במבחנים ולקבל הדרכות שוטפות.

נוסף על כך, הוקמה מערכת ,CRM שבין היתר תאפשר לרשת לחזור לבעלי המשכנתאות ולהציע להם שינויים בהו רכב המשכנתא, וזאת בהתאם לשינויים רגולטוריים ואחרים שיחולו בתחום.

כאמור, הרשת תציע מגוון שיו רותים - משירות בסיסי של ייעוץ, בעלות של 6,000 שקלים בתוספת מע"מ ועד לשירות הכולל מילוי טפו סים והביורוקרט­יה הנדרשת - בתוסו פת תשלום. מדובר בסכום הגבוה מהו מקובל בענף 1,000וב שקלים.

רסקין מתכוון לבדל את המותג

מסקר שבוצע עבור "מאני" עולה כי 26% מהציבור נעזרים ביועץ משכנתאות. 62% בוחרים את יועץ המשכנתאות לפי המלצת חברים ובני משפחה

החדש מרימקס כדי לפנות גם לציו בור שאינו שוכר את שירותי התיווך של הרשת. "זכיינים של רימקס שיו רצו להציע גם את השירות הזה יוכו לו לעשות זאת, אבל לא נאפשר זאת לזכיינים חדשים", הוא אמר והוסיף: "יועץ משכנתאות שקיבל את ההכשרה של בית הספר למשכנתאות של מאני, יהיה מקצוען אמיתי" .

רסקין הציג נתונים שעליהם התו בססה הרשת החדשה, ולפיהם בשנים האחרונות נרשמה עלייה חדה בגובה המשכנתא הממוצעת, 677,000ומ שקו לים בשנת 2016 895,000ול שקלים בשנת .2021 העלייה נובעת בין השאר מהעלייה במחירי הדיור ומנטיית הציו בור לקחת משכנתאות גדולות יותר ביחס לשווי הנכס שאותו הם רוכשים. באפריל ‪40% 2021‬ מהמשכנתאות היו בגובה של 60% משווי הנכס, כך שגם רמת הסיכון שלהן עלתה.

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? בנייה בדרום הארץ
צילום: דודו גרינשפן בנייה בדרום הארץ
 ?? צילום: ישראל כהן ?? ברנרד רסקין
צילום: ישראל כהן ברנרד רסקין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel