Israel Hayom

הקבינט אישר: תקופת הבידוד תקוצר לשבוע

בישיבת קבינט הקורונה משרד הבריאות דרש להחיל מחדש את התו הירוק ● רה"מ בנט: "לא צריך להגיד מה לסגור, אלא איך כן לפתוח"

- מיטל יסעור בית־אור, אריאל כהנא ואסף גולן

קבינט הקורונה התכנס אתמול ואישר את ההחלטה לקצר את תקופת הבידוד לשבעה ימים.

"במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם הציבור ואת אמון הציבור, הקבינט החליט לאפמ שר למבודדים לבצע בדיקה ביום השביעי לבידוד שלהם, להמתין לתוצאה שלילית ואחריה להשמ תחרר", אמר רה"מ נפתלי בנט.

"עם זאת", הדגיש, "נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה. קרי: אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה - הקנס יעמוד על 5,000 שקלים". בנט הציג בפתח הדיון שלושה דגשים להמ תמודדות עם המצב: לא להגיד מה לסגור, אלא איך כן לפתוח; להיערך כמה שיותר זמן מראש למהלכים עתידיים כדי לתת לציבור זמן ולא להפתיע אותו, ולקיים קשר עם השטח, בדגש על בעלי עסקים, כדי ללמוד את צורכיהם.

משרד הבריאות הגיש לשרים הצעה להחיל תו ירוק בחללים סגורים שבהם יש יותר ממ001 אנשים. המתווה נוגע לחתונות, שמחות, הופעות, מסיבות, פסמ טיבלים, כנסים, חדרי כושר, מסמ עדות, חדרי אוכל ובתי תפילה. קניונים ותחבורה ציבורית לא נכללים בהצעה זו.

עוד המליץ המשרד לשמ רים להקים מערך של בדיקות מהירות לשימוש עצמי, ככל הנמ ראה בדיקות שיהיה ניתן לרכוש בבתי מרקחת או במרכזי רכישה שיספקו ספקיות הבדיקות האלו. מדובר בבדיקות שאמנם נחשמ בות פחות אמינות אך הן זולות, ולכן הן צפויות לסייע בהתמומ דדות עם התגברות התפשטות הנגיף בארץ.

חשוב לציין כי כבר בעבר פנו שתי חברות של בדיקות מהירות מהסוג הזה למשרד הבריאות כדי להוציא רישיון לשימוש בהן בארץ. ערכות דומות לבדיקה ביתית כבר מחולקות ללא תשמ לום לילדים ולבני נוער בבתי ספר בארצות הברית, קנדה, ברימ טניה, גרמניה, איטליה וצרפת.

בעבר הוצגה בישראל "סומ פיה", בדיקת האנטיגן המהירה הנפוצה בארץ, המאפשרת לקבל תשובה מיידית בתוך 15 דקות ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. עד כה הותקנו כבר מאות מכשירים כאלו שרכש משרד הבריאות בבתי אבות, בפיקוד העורף, בחדרי מיון, בקומ פות החולים, בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת המ42 ובאיים הירוקים באילת ובים המלח. בשוק קיימת עוד בדיקה מהירה, ויש שבעה יבואנים שאושר להם לייבא בדיקות מהירות לישראל.

45 חולים קשה

בתוך כך, מבין 36,691 בדיקות שבוצעו אתמול, 496 ישראלים אובחנו בקורונה - כך עולה מנמ תוני משרד הבריאות. מניין החומ לים הפעילים עומד על .4,831 80 מתוכם מאושפזים כעת בבתי החולים ברחבי הארץ, ומצבם של 45 מתוכם מוגדר קשה.

 ?? צילום ארכיון: קובי גדעון / לע"מ ?? קבינט הקורונה
צילום ארכיון: קובי גדעון / לע"מ קבינט הקורונה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel