Israel Hayom

הרפואה הציונית

55 רופאים עולים ישתלבו בקרוב במערכת הבריאות, לאחר שסיימו את תוכנית "מסע רופאים" ● "מדובר בהגשמת החזון הציוני"

- דן לביא

לא פחות מ־55 רופאים עולים מחבר העמים צפויים להשתלב בקרוב במערכת הבריאות, לאחר שסיימו לאחרונה תוכנית הכשרה ייחודית שתסייע להם לעבור בהצלחה את מבחן הרישוי.

ז־הו ־המחזור ־הכ31 של תוככ נית "מסע רופאים" שמפעיל־ה חברת "־החווי־ה ־הישראלית" - חבר־ה בת של ־הסוכנות ־הי־הודית - שנערכ־ה בבית ־החולים רמב"ם שבחיפ־ה. עד כ־ה עלו במסגרת ־התוכנית (לאורך 13 שנ־ה) 600 רופאים שעברו את מבחני ־הריכ שוי ו־השתלבו במערך ־הרפוא־ה ־הציבורית.

כידוע, ־השנ־ה, בשל ־הגבלות ־הקורונ־ה, רופאים ש־הם ־הורים לילדים לא יכולים ־היו ל־הביא עימם את ילדי־הם, ונאלצו ל־הכ שאיר אותם בארצות מוצאם. ד"ר פאבל וד"ר מרגריט־ה נסטכ רוב ־השאירו את ־הילדים של־הם, בת 6 ובן ,4 אצל סבתם בסנט פטרבורג. פאבל, שעבד במחכ לקת קורונ־ה בבית חולים בסנט פטרבורג לפני ש־הגיע לתוכנית ־הרופאים, מספר כי "אשתי ואני לא ראינו את ־הילדים שלנו מאז חודש נובמבר, וז־ה קש־ה מאוד". לדבריו, "למרות זאת, אנחנו יודכ עים שאנחנו חייבים לבנות ל־הם את ־העתיד בישראל, ולכן קיבלנו את ־ה־החלט־ה ־הזו ובאנו".

ויש גם סיפורי א־הב־ה שנרקמו בין רופאות ורופאים, ובינם לבין ישראלים ותיקים. כך, למשל, ד"ר יולי־ה פדורקוב־ה, בת ,24 ש־הית־ה חותרת בנבחרת ־האוניבכ רסיט־ה בסנט פטרבורג, ־החליט־ה ל־השתתף בתוכנית חתיר־ה בארץ - ושם פגש־ה את דניאל קול, בן .26 ־השניים ־התא־הבו, ועכשיו עוברים לגור יחד. דניאל סיפר כי "מ־הרגע ־הראשון ־התא־הבתי ביולי־ה. ־הגעתי לטקס ־הסיום אחרי שראיתי כמ־ה קש־ה ־היא עבד־ה במשך ־השנ־ה כדי ל־היות רופא־ה בישראל".

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת "־החווי־ה ־הישראלית", אמר כי "תוכנית ־הרופאים ־הצעירים מביא־ה לארץ מאות רופאים איכותיים מצד אחד, ומגשימ־ה את ־החזון ־הציוני מצד שני. אנו מביאים לארץ רופאים שעובכ רים באחוזים גבו־הים ביותר את מבחני ־הרישוי של משרד ־הבכ ריאות, וחוסכים למדינ־ה שבע שנים ומאות אלפי שקלים של ־השקע־ה בכל אחד ואחת מ־הם".

"המספרים עולים"

־הוא ־הוסיף כי "בזכות ־התוככ נית, שמספקת לצעירים ־המבכ טיחים ־האל־ה ביטחון תעסוקתי איכותי, עולים לארץ יחידים ומשפחות במספרים ־הולכים וגדלים מדי שנ־ה".

מנתונים ־השוואתיים של שיכ עורי ־המעבר של מבחן ־הרישוי, בין ישראלים שלמדו בחו"ל לבין ־הרופאים ־העולים ש־הכ גיעו לישראל בשנים 2018,2014 עול־ה כי שיעורי ־המעבר של ־הרופאים ־העולים ־הם ־הגכ בו־הים ביותר ועומדים בממוצע על ככ09 אחוז. ־ה־השווא־ה נערכ־ה בין נתוני משרד ־הבריאות לבין נתוני חברת "־החווי־ה ־הישראכ לית", שמפעיל־ה את תוכנית ־הרופאים ־העולים.

 ?? צילום: אוליבייה פיטוסי ?? הרופאים בטקס הסיום
צילום: אוליבייה פיטוסי הרופאים בטקס הסיום
 ??  ?? ד"ר פאבל וד"ר מרגריטה נסטרוב
ד"ר פאבל וד"ר מרגריטה נסטרוב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel