Israel Hayom

"הילדה שלנו מופקרת למוות - ובישראל שותקים"

הניסיון להציל את חיי הפעוטה אלטע: משפחת פיקסלר נגד הרשויות בבריטניה ● העליון קבע כי תנותק ממכשירי ההנשמה - במשפחה פנו לערכאה נוספת

- חנן גרינווד

הזמן אוזל: בעוד הערכאות השונות בבריטניה דנות אם לנתק את המכשירים שמותירים את הפעוטה בת השנתיים וחצי אלטע פיקסלר בחיים, בסוף השבוע הוחלט בבית המשפט העליון הבריטי לדחות את ערעור המשפחה, ולהותיר על כנה את ההחלטה לנתק את הפעוטה ממכשירי ההנשמה.

עם זאת, ביהמ"ש קיבל עמדה אחת קריטית - בניגוד לערכאות הנמוכות יותר, קיבלו השופטים את הגדרתה של אלטע כיהודייה. הדבר קריטי, מכיוון שכך יכולים במשפחת פיקסלר לעתור למקבילה הבריטית לבג"ץ, ולדרוש כי לא ינתקו את המכשירים מכיוון שהדת שלה אינה מתירה זאת. כעת ממתינים במשפחה להחלטה של הערכאה הנוסי פת, בתקווה כי היא זו שתטה את הכף. בינתיים, מביטים בני המשפחה באכזבה גלויה בהתנהלות הממשלה והפוליטיקא­ים בישראל. בעוד בכירים ביותר בעולם, ובהם צ'אק שומר, מנהיג הרוב בסנאט האמריקני, מתייצבים לטובת המשפחה ודורשים מבריטניה לאפשר להעביר את הפעוטה לארה"ב או לישראל - הפוליטיקאי­ם הישראלים שומרים ברובם על שתיקה או מפרסי מים הצהרות בלבד, ללא סיוע ממשי.

"מדינת ישראל בראשות נתניהו וכעת בראשותו של בנט הפקירו את בתנו למוות", יוצאים במשפחה למתי קפה. "יש ביכולת המדינה לדרוש את האזרחית שלה לטיפול בארץ", אומר אב המשפחה, "לצערי הילדה לא מעי ניינת את הנהגת מדינת ישראל. אני חנו מתחננים לראש הממשלה בנט: בבקשה תדרוש מבריטניה את הילדה לטיפול בארץ".

"החלטה עצובה"

אלטע פיקסלר בת השנתיים וחצי אינה מתקשרת עם סביבתה ולא נושמת בכוחות עצמה בעקבות סיבוך בלידה. לפני כמה חודשים דחה ביהמ"ש העליון לענייני משפחה בבריטניה את בקשת המשפחה להעביר אותה לישראל, לאור האזרחות הישראלית שבה היא מחזיקה. בניגוד לעמדת הוריה, החליט השופט כי יש לנתק אותה מהמכשירים וזאת לאחר מאבק משפטי עיקש שארך כחצי שנה. "לטובתה של אלטע אין להמשיך את הטיפול. אני מקבל את ההחלטה הזו בעצב עצום", קבע השופט.

 ??  ?? משפחת פיקסלר לצד בתם אלטע בת השנתיים וחצי
משפחת פיקסלר לצד בתם אלטע בת השנתיים וחצי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel