Israel Hayom

י שיק פריזאי

משילוב כורסאות בסגנון לואי ה־41, דרך מוטיבים מאופקים ועד פריטים צרפתיים בקו עכשווי ● לכבוד יום הבסטיליה, הנה כמה דרכים ורעיונות יצירתיים לשלב בסטייל את עיר האורות אצלכם בדירה

- אורי סלע

ום הבסטיליה שחל היום הוא יום העצמאות של הצרפתים, וזה בדיוק הזמן לדבר על העיצוב הפריזאי הקלאסי, אחד מהסגנונות הרבים שהביאה לנו צרפת, ולבדוק במה הוא מאופיין ואיך אפשר להתאימו לדירה הישראלית.

הטריו הצרפתי

קצת היסטוריה: המעצבים לה קורבוזיה ושארלוט פאריו ‪)Le Corbusier, Charlotte Perriand(‬ מהווים חלק חשוב בהתפתחות העיצוב הצרפתי, וכמה מהפריטים שעיצבו הפכו לאייקונים עיצוביים, כמו השזלונג המפורסם של לה קורבוזיה והשולחנות הצבעוניים של פאריו. לצד המסורת, התפתח דור עכשווי של מעצבים שמבקש ליצור סוג של זהות עיצובית חדשה שבורחת משמרנות.

סגנון לואי

המסורת המלכותית היא נדבך משמעותי בעיצוב הצרפתי. לואי ה־41, מלך צרפת, שנחשב לנהנתן, הקים בתקופת מלכותו את ארמון ורסאי, שאופיין בהוד והדר ובפריטים קישוטיים, מעוגלים ורוויי פיתוחים. את ההשפעות העיצוביות של "סגנון לואי" אנחנו ממשיכים לראות עד היום.

צבעוניות עזה

הצרפתים אוהבים הרבה צבע והם עושים בו שימוש ניכר. אצלם אין צורך לערוך פרסומות כדי לקדם צביעת קירות בגוונים עזים קיט־ הם עושים זאת כחלק מהתרבות שלהם, אבל תמיד בצורה נכונה. גם כשזה מגוחך או שי, כשזה מיושם על קיר בדירה פריזאית זה פשוט נראה טוב.

שפע של פרחים

הפרחוניות, עזה ככל שתהיה, מקבלת פרשנויות אלגנטיות כשמדובר בשיק הפריזאי. היכולת להביא לידי ביטוי מוטיבים וצבעוניות, ועדיין לשמור עליהם מותאמים והרמוניים, היא דבר שהצרפתים מיומנים בו ויודעים היטב לתרגם אותו לפריטי ריהוט, טפטים, חיפוי קירות ופריטים מעוצבים נוספים, וכך מתקבל הסגנון שמוכר כל כך כ"פריזאי".

העיצוב המאופק

בסגנון הצרפתי קיים גם קו פחות גרנדיוזי, שמביא אף הוא לידי ביטוי מוטיבים גיאומטריים של קשתות ואלמנטים מעוגלים, אך במידה מאופקת יותר. אפשר לפגוש בהם כגימורים של פריטי ריהוט, משולבים כוויטראז'ים בדלתות ועוד.

עשו זאת בעצמכם

את השיק הצרפתי תוכלו לשלב בחללי הבית באמצעות צביעת קירות כוח בגוני סגול, בורגונדי, כחול או צבעים עמוקים אחרים. שילוב של אגרטל עם שושנים ורדרדות על רקע מראה עם מסגרת פיתוחים מוזהבת, שתמוקם על הקיר הצבוע, יאפשר לכם ליצור פינה פריזאית ומעוצבת בקלות ובמהירות. .1 גם הקיטש מתקבל טוב כשמדובר בצרפתים. גולדשטיין גלרי טפט, יח"צ חו"ל. .2 השנדליר מסממני הסגנון. מחסני תאורה, יח"צ חו"ל .3 צבעוניות לא מתנצלת. מרבץ מתוך קולקציית ‪,Mah Jong‬ פיטרו הכט .4 פרשנות מודרנית. קולקציית Passifolia מבית ‪RENBY ,HERMES‬ .5 שולחנות ססגוניים. שרלוט פאריו, ,CASSINA טולמנ'ס .6 טפט פרחוני בחדר הילדים. עיצוב: לילך הלוי, צילום: נויה שילוני חביב, עצמ'לה .7 טקסטיל בניחוח צרפתי. ז'אן פול גוטייה, RENBY

 ??  ?? 1
1
 ??  ?? 2
2
 ??  ?? 4 5
4 5
 ??  ?? 3
3
 ??  ?? 7
7
 ??  ?? 6
6

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel