Israel Hayom

בדרכי נועם

יומיים אחרי שנועם בנאי ,)29( הבן של מאיר ז"ל, החליט לפרוש • מ"הכוכב הבא", הוא מוציא סינגל חדש ומסתכל קדימה "הלכתי לתוכנית בתחושות מעורבות, לא הייתי בטוח שזה נכון לי", הוא אומר

- ערן סויסה

נועם בנאי ,)29( הבן של מאיר בנאי המנוח ואמן יוצר בזכות עצמו, הפתיע כשהחליט להשתתף בעונה הנוכחית של "הכוכב הבא". כצפוי, הוא עבר את האודישן המרכזי מול השופטים וגם זכה למחמאות, אבל לאחר מכן החליט לפרוש מהתוכנית.

"בכל שנה מתקשרים אלי מתוכניות ריאליטי של מוזיקה, ואני תמיד פוסל", מספר בנאי ג'וניור. "אבל השנה, בגלל הקורונה, חשבתי שאולי הגיע הזמן לזרום עם זה. התחלתי להוציא שירים שקיבלו תשומת לב, אבל לא היה איפה להופיע איתם, וזו היתה תחושה מאוד מבלבלת. גם כל עוד התוכנית שלחה נציג לאירוויזיו­ן לא היה סיכוי לראות אותי שם, כי מה לי ולאירוויזי­ון. אבל פרס שהוא כסף למוזיקה זה דלק מטורף. נפגשתי עם יואב צפיר ועם נציגים מההפקה והחלטתי לנסות. הלכתי בתחושות מעורבות, בידיעה שאני עומד לנסות, אבל אני לא בטוח שזה הדבר הנכון לי. מי שמכיר אותי יודע שאני פרפקציוניס­ט. ברגע שעליתי לבמה - לא היו לי מחשבות שאולי אני לא אמשיך, באתי לקחת את העונה". אז מה קרה? "ניסיתי להבין למה אני שם. חשבתי שאם הסיבה היא מחיאות הכפיים - זו לא סיבה להמשיך בתוכנית. מה שהכריע בסוף היה הרצון שלי לישון בלילה שלם ושקט, להרגיש מחובר לעצמי. בינתיים גם אין כבר קורונה והיומן שלי מפוצץ, אפשר להופיע ולחזור לפגוש אנשים".

אילו תגובות קיבלת?

"אחרי האודישן קיבלתי מלא אהבה, מדהימה ויוצאת דופן. היה הרבה פרגון. חששתי שהקהל שלי לא יאהב את ההשתתפות בריאליטי, וגם חששתי שיתעסקו שוב בשם המשפחה שלי. שני הדברים האלה לא קרו. הקהל שלי חיבק, והתגובות התעסקו רק בי כנועם, ולא במשפחה שלי. חששתי מאוד איך יגיבו לפרישה שלי. הלב שלי דפק אפילו יותר מבאודישן. חששתי שיתעצבנו עלי, שיתבאסו, אבל כולם פרגנו". איך היית מסכם את החוויה? "היתה לי זכות לבדוק משהו שהרבה אנשים עוברים אותו. זו היתה התלבטות אמיתית. דלת נפתחה וקול אחד אמר לי 'הנה הדלת נפתחה', וקול אחר אמר 'לא בטוח שזה שלי'".

איך הגיבו במשפחה על ההחלטה ללכת לתוכנית?

"היה לי חשוב לקבל את ההחלטה לבד, אבל הודעתי למשפחה לפני שהודעתי ל'הכוכב הבא'. היה לי חשוב להגיד להם את זה, והתגובות היו מאוד מחבקות. האווירה היתה 'אנחנו כל כך מכירים אותך, שאנחנו בטוחים שעשית את השיקולים שלך, ואם החלטת - אנחנו סומכים עליך'".

היום יוצא שיר חדש שלך.

"נכון, 'בלילות'. זה שיר שכתב המשורר רועי חסן, שאני מאוד אוהב ומעריך אותו. הוא שלח לי אותו לפני שנה בווטסאפ באמצע הלילה. באותו הרגע קמתי והלחנתי את השיר. זה הרגיש לי כמו כפפה ליד. זה משהו שאף פעם לא קרה קודם".

השיר מדבר על פרידה. משהו שחווית במציאות?

"עברתי פרידות כמו הרבה אנשים. זה שיר שכולם יכולים להזדהות איתו. בסוף יש בו המון חיים ותקווה". חזרת להופיע? "כן. יש לי הופעה ב־12 ביולי בצוללת הצהובה בירושלים, וב־13 ביולי בתיאטרון תמונע בתל אביב. אני קם בבוקר בשביל לעשות מוזיקה ולפגוש אנשים, ואין תחליף לזה, לשבת לב אל לב קרוב לאנשים ולהרגיש אותם. זה דבר מדהים וזה חזר בענק, מאפס למאה. אני לא רוצה לפתוח פה, אבל יש הרבה הופעות מתוכננות, ובקרוב השקה לאלבום".

 ?? צילום: אור דנון ?? "הקהל חיבק". בנאי
צילום: אור דנון "הקהל חיבק". בנאי
 ?? צילום:לירוןאלמוג ?? אבא מאיר ז"ל
צילום:לירוןאלמוג אבא מאיר ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel