Israel Hayom

נשבע לך לא בוגד

- נועם פתחי

נפתלי בנט לא מפסיק לשמוע על מעשה ההונאה הפוליטי שביצע - בכנסת, באולפנים, ברשתות. ביום ראשון הוא נאלץ להתעמת עם המעשה פנים אל פנים בפעם הראשונה מאז שקרה.

כשהוא על דוכן הנואמים בכנסת, היה צריך להסתכל בעיניים לאופוזיציה שלמה שהלכה איתו דרך, בזמן שניהל רומן מאחורי גבה, הכחיש, התפתל, טווה שקרים - עד שכבר לא יכול עוד להסתיר, כי כולם כבר ידעו.

האירוע כולו מוסגר כחילופי מהלומות בין שני פוליטיקאים, אך הוא היה הרבה יותר מזה.

אם נמשיל את הסיטואציה, המאוד מתבקשת, לגבר שפירק את הבית - נאום "החמוצים החדשים" של נפתלי בנט היה הרגע שבו הגבר נאלץ להתעמת עם אשתו, להסתכל לה בעיניים כשברקע שאר בני המשפחה שהוא הרס במו ידיו.

מנתחי שפת הגוף החובבנים ביותר יכלו לראות בנאום של בנט אדם שידיו רועדות. הוא נזף אבל נראה מבוהל, תוקפני מבחוץ אך מהוסס מבפנים, ובעיקר איטי להחריד ולא מרשים.

הנאום כולו לווה באישומים תקיפים תוך רעידות ידיים, אשר הפכו תוך זמן קצר לסרטוני רשת תחת הכותרת "בנט רועד מפחד", אולי מגודל המעמד, אולי מהבנת משמעות התפקיד לאחר חודש - בכל מקרה, הוא רעד, ואיתו ציבור גדול שהבין שזהו האדם הנושא כרגע את התואר "ראש הממשלה" של המדינה המורכבת בעולם. היה נראה שמדובר בתגובה פיזית של גבר שנתפס בבגידה מול אשתו לאחר נישואים ארוכים, רצה להימנע מ"השיחה" אך היא נכפתה עליו. הוא יודע מה עשה, יודע מה גודל השבר, וחודש לאחר מכן המציאות החדשה מתחילה להתבהר: הכעס והאכזבה רק גדלים, הוא מבין שהוא אל הבית כבר לא יחזור, ובקרוב יצטרך למצוא בית אחר לחיות בו, כשבני ביתו הפגועים לא הולכים לשום מקום.

והיו שם כל הסממנים של עימות גבר בוגד עם אשתו הנבגדת: פאסיב־אגרסיב, האשמת הקורבן, ניתוק מהמציאות, והשיא - המצאות ועלילות שווא אשר נולדו מתוך לחץ. ואני מתכוון כמובן להאשמת נתניהו בחוסר המעש אל מול סוגיית הגרעין האיראני.

לא עברו כמה דקות, וסרטוני עבר של הגבר הבוגד מהלל את פועלו ומסירותו של נתניהו למלחמה בסכנה הקיומית, תוך מחמאות מרגשות שתמצאו רק ביחסים חמים בין בני זוג, שטפו את המהדורות ואת הרשתות החברתיות.

היה שם עוד דפוס התנהגות ידוע של גבר בוגד - הקטנה. בנט נראה כמי שקיבל הוראה ישירה מיועצי התקשורת בנוסח "תמצא דרך באלגנטיות מרומזת לציין לפחות 30 פעם את העובדה שנתניהו הוא כבר לא ראש ממשלה אלא סתם חבר כנסת". בנט עמד על הדוכן וניסה להקטין את נתניהו ולחזור על המסר. זה היה מזיע, מלאכותי ומתאמץ, ואני מתכוון לכלל הנאום.

לא נעים להיות גבר שנתפס בבגידה, אבל לצאת קטן מול המשפחה הנבגדת, להכפיש, להקטין ולהמציא שקרים, לא יעזור לשפר את התדמית.

לא נעים להיות גבר שנתפס בבגידה, אבל לצאת חלש מול המשפחה הנבגדת, להכפיש, להקטין ולהמציא שקרים - לא יעזור לשפר את התדמית, ובטח שלא יסייע לטובת הילד

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel