Israel Hayom

"צמיחה וצמצום פערים": משרד הכלכלה יסייע להקמת מרכז היי טק בירוחם

המדינה תשקיע 4 מיליון שקלים לעידוד הקמת מבנה תעשייה לחברות ● יוקם מבנה המותאם לצרכים של תעשיית העילית, תוך שילוב עובדות ועובדים מירוחם ומהסביבה

- גלעד צוויק

המדינה צפויה להשקיע 4 מי ליון שקלים לעידוד הקמת מבנה תעשייה לחברות היי טק בירוחם.

רשות ההשקעות שבמשרד הכלכ לה והתעשייה תפרסם בקרוב "הוראת מנכ"ל", המיועדת להקמת מבנה תע שייה לסטארטאפים ולחברות היי טק בעיר הדרומית. זאת לאחר שמנהל רשות ההשקעות, שלמה אטיאס, קיים השבוע ביקור עבודה בירוחם שבמ סגרתו נפגש צוותו עם ראשת המו עצה, טל אוחנה, שהציגה את אתגרי המועצה לשנים הקרובות.

הוראת המנכ"ל מיועדת לעודד יזמים להקים מבנה תעשייה, שישמש מרכז פעילות לסטארטאפים ולחב רות היי טק, שבו יהיה מבנה המו תאם לצרכים של תעשיית העילית, תוך שילוב עובדות ועובדים מירוחם ומהסביבה. מסלול זה יזכה את יזם המבנה במענק בהיקף של 4 מיליון שקלים, או 20% מגובה ההשקעה, הנמוך מביניהם.

אטיאס ציין בסיום ביקורו בעיר: "התעשייה הישראלית היא המנוע המשמעותי לצמצום פערים בין הפריפריה למרכז. העלאת הפריון, השקעות ויצירת תעסוקה, חדשנות ויצירתיות - אנחנו כאן בירוחם כדי להבטיח הזדמנות שווה לכולם".

יצוין כי בעשור האחרון השקיעה רשות ההשקעות שבמשרד הכלכ לה והתעשייה ב 25 תוכניות שונות בעיר ירוחם, שבהן 10 תוכניות במ סלול מענקים - להקמה ולהרחבה של מפעלים, בהיקף השקעה כולל של כ 320 מיליון שקלים. במשרד הכלכלה צופים כי בזכות התוכניות יתווספו קרוב ל 400 משרות חדשות.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, מסרה: "פיתוח התעסוקה והתעשייה המתקדמת בפריפריה הוא חובתנו החברתית והכלכלית. הסיוע של משרד הכלכלה והתעשייה יינ תן ליזמים ולמשקיעים שבעזרתם נוכל להכפיל כוח ולייצר תעסוקה איכותית, צמיחה וצמצום פערים, והם ייהנו מסיוע ממשלתי ומהון אנושי איכותי הנמצא בפריפריה".

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, מסרה: "פיתוח התעסוקה והתעשייה המתקדמת בפריפריה הוא חובתנו החברתית והכלכלית"

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? ירוחם. ההיי טק בדרך לעיר
צילום: דודו גרינשפן ירוחם. ההיי טק בדרך לעיר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel