Israel Hayom

היום שבו התקווה שבה אל הר הבית

יצא הרע"מ מן השק: המפלגה התגלתה כאחות לחמאס ● נדב שרגאי, עמ'

-

שעלה להר הבית בתשעה באב זו השנה השמינית ברציפות, הדגיש: "השולט בהר שולט בארץ. בו בזמן יש שבע קבוצות של יהודים בהר הבית. זו מציאות מרגשת במיוחד, כי אנו רואים את ההתקדמות האדירה שיש פה מדי שנה". יאיר טנא בן ה־7, שעלה להר הבית עם אביו אודי, הוסיף: "היה מאוד מרגש לעלות להר הבית ביום החורבן. הר הבית הוא המקום הכי קדוש של עם ישראל, ואני שמח שהיתה לי הזכות להיות בו במיוחד ביום הזה". מויש מרילוס ממודיעין עלה עם בתו שחר להר הבית לראשונה בתשעה באב: "אשרי עם ישראל, שזכה להתפלל בהר הבית ליד בית המקדש. נקווה שלא נסתפק רק בתפילות אלא נמשיך לבסס את ריבונות ישראל בהר הבית ובכל מקום שיש".

"זיכרונות אווירה מתוחה"

בתוך כך, בעולם המוסלמי זעמו על תפילות היהודים בהר הבית - מה שהוביל לתגובות רבות. ממפלגת רע"מ, השותפה בקואליציה החדשה, נמסר: "אנו מזהירים מפריצת מתנחלים וחברי כנסת למסגד אל־אקצא ומהפרות הסדר החמורות שעלולות להביא למלחמת דת באזור. לא נסכים או נקבל תפילות ושירת התקווה ברחבות המסגד שנמצא בבעלות אסלאמית מלאה בכל 144 הדונמים שלו".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, גינה אף הוא את כניסת המשטרה למתחם ומסר: "חודש אחרי מצעד הדגלים, ממשלת השינוי ממשיכה עם האלימות והדיכוי באלאקצא, בשער שכם ובשייח' ג'ראח. אבל ירי, אלות ורימוני הלם רק מחזקים את האמת הפשוטה: יש כאן עם שלם תחת כיבוש וזכותו להשתחרר ממנו. רק הקמת מדינת פלשתין לצד ישראל תביא שלום וביטחון שייטיבו עם שני העמים". בתוך כך, רה"מ בנט הדגיש בשיחה עם השר לביטחון הפנים את שמירת חופש הפולחן ליהודים והוסיף כי הזכות להתפלל תישמר באופן מלא גם למוסלמים, המציינים בימים הקרובים את יום עורפה וחג הקורבן.

גם ירדן פרסמה גינוי רשמי בעקבות התפילות בהר הבית. בהודעת משרד החוץ ברבת עמון נמסר: "ממלכת ירדן מגנה את פעולות ישראל במתחם הר הבית והפגיעה במעמדה של ירדן באגן הקדוש". עוד נמסר כי כניסת כוחות משטרת ישראל אל מתחם הר הבית מהווה "הפרה חמורה ופגיעה בסטטוס קוו בהר הבית".

גם משרד החוץ הטורקי הצטרף לגינויים. בהודעה מטעם המשרד נמסר: "המשך הפרובוקציו­ת הללו, בתקופה שעדיין יש זיכרונות של האווירה המתוחה, ההסלמה והעימות שנגרמו בשל ההתקפות הישראליות על מסגד אל־אקצא בחודש הרמדאן, זה מסוכן במיוחד. אנחנו קוראים לממשלת ישראל להפסיק את המעשים הפרובוקטיב­יים ואת ההתקפות על אל־אקצא".

 ?? צילום: ארנון סגל ?? ח"כ שיקלי ושולי מועלם בהר הבית
צילום: ארנון סגל ח"כ שיקלי ושולי מועלם בהר הבית
 ?? צילום:אי.פי ?? מתפללים בהר הבית. "אשרי עם ישראל שזכה"
צילום:אי.פי מתפללים בהר הבית. "אשרי עם ישראל שזכה"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel