Israel Hayom

סרט רע: סדרן בקולנוע, מוקף ילדים ללא מסיכה

- שמעון יעיש

בשבועות האחרונים אנחנו רואים עלייה משמעותית בתחלואה בישראל. רבים מאשימים את מה שקורה בנמל התעופה בן גו ריון, ואין ספק שיש לשבים מחו"ל חלק בלתי מבוטל בעניין. אבל בזמן שהווריאנט שמדאיג את כולנו כבר נמצא בישראל - מה שקורה כאן נראה כמו כאוס אחד גדול.

בביקור באחד מבתי הקולנוע הגדולים בישראל, הסינמה סיטי בראשון לציון, נחרדתי לראות שרוב גדול מאוד של המבלים יושבים באולם בלי מסיכה. מאות צופים מצטופפים בתוך האולם בלי מסיכות, ולא רק שאין מי שיפריד ביניהם, אלא גם כשהסדרן נכנס לאולם - הוא בעצמו לא עוטה מסיכה. בד בבד, חלק גדול מהמוכרים בעמדות המזון והשתייה לא עוטים מסיכות, וכמובן שגם רוב האנשים שממתינים בתור. גם בי ציאה מהאולם, מבלים רבים מסתובבים בלי מסיכות בחללים סגורים, ואין אכיפה. אלפי מבלים, ילדים ומבוגרים, מסתובבים בלי מסיכה בחללים סגורים, מפירים את החוק ומסכנים את שאר הציבור.

מובן שלא מדובר רק על בתי הקו לנוע. התופעה חוזרת על עצמה גם בנסיעה ברכבת, בביקור בסופרמר קט, במסעדות )לפני הגשת האוכל( ובקניונים. את הכל חוויתי בעצמי, ויותר מפעם אחת. בנסיעה ברכ בת, הסדרן טען בפניי כי "אמרו לו שלבקש מאנשים לעטות מסיכה זה לא חלק מהתפקיד שלו, ולכן הוא לא עושה את זה". בסופרמרקט אין אכיפה, והערות של לקוחות שביקשו מאחרים לעטות מסיכה הפכו למריבה, ובמסעדות בכלל אין מה לדבר - המכנה המשותף לכל אלו הוא היעדר האכיפה.

כל זה מגיע בתקופה שבה ראש הממשלה נפתלי בנט מבטיח שוב ושוב לתגבר את האכיפה, אבל בפועל קשה לראות את זה בשטח. הממשלה הנוכחית כבר קרובה לחגיגות החודשיים מאז השבעתה. אין יותר זמן חסד, יש כאן תחושה של כאוס ובלבול, הציבור לא מציית להנחיות באחוזים גבוהים - וקצב התחלואה מכפיל את עצמו בכל כמה ימים. בסוף השבוע שברנו שיא שלילי של יותר מארבעה חודשים.

במגיפה אין מקום להנחות, והדברים החשובים ביותר הם ההקפדה והאכיפה, הרבה לפני שמגבילים את הציבור ומטילים גזרות קשות נוספות, שעשויות להשפיע על המשק בצורה בלתי הפיכה. הרי איך נדע אם ההגבלות הנוכחיות משפיעות, אם האזרחים בקושי מצייתים להן? במקום להמשיך ולהטיל גזרות והגבלות, כדאי לדאוג שמקיימים את ההגבלות הקיימות. יש ציבור ששומר, יש ציבור שמציית ורבים מהם כבר מרגישים לא בנוח להמשיך בשגרה, כי מה שקורה בחוץ זה בלאגן אחד גדול.

במגיפה אין מקום להנחות, והדברים החשובים ביותר הם ההקפדה והאכיפה, הרבה לפני שמגבילים את הציבור ומטילים גזרות קשות נוספות, שעשויות להשפיע על המשק בצורה בלתי הפיכה

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel