Israel Hayom

"נחגוג אחרי שהשישי יהיה בידינו"

לאחר שארבעה מהמחבלים שנמלטו מכלא גלבוע נתפסו, במערכת הביטחון מעריכים כי אחד מהשניים הנותרים ברח לשטחי הרשות הפלשתינית ● המפכ"ל על דיווחי האזרחים שהובילו למעצרים: "התנהגות ראויה לשבח"

- איציק סבן ודניאל סיריוטי

לאחר שבסוף השבוע נלכדו ארבעה מתוך ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע - נמשך המצוד אחר השניים הנותרים.

שני האסירים שאחריהם עדיין מת נהל המרדף הם איהם כמאמג'י, פעיל הג'יהאד האסלאמי בן 35 מנפת ג'נין, שהורשע במעורבות ברצח אליהו אשרי מאיתמר ומרצה שני מאסרי עולם, ומונאדל יעקוב אינפיעאת בן ה ,26 שמשתייך גם הוא לג'יהאד האסלאמי. אינפיעאת, תושב הכפר יעבד, ישב בכלא הישראלי כבר לפני עשור על השלכת בקבוק תבערה ושוחרר במ סגרת עסקת שליט. הוא נעצר בש נית ב 2019 בגין השתתפות בפעולות טרור, ומשפטו עדיין מתנהל.

במערכת הביטחון סבורים כי כמאמג'י ואינפיעאת פועלים בנפרד, וכי לפחות אחד מהשניים מסתתר בש טחי הרשות הפלשתינית. על פי ההע רכות, הוא הצליח לעבור לשם בשעות הראשונות של הבריחה מהכלא.

כאמור, בתום חמישה ימי מרדף, בערב שבת נתפסו בנצרת יעקוב קא דרי ומחמוד עארדה, החברים בג'יהאד האסלאמי. השניים הגיעו לבית בעיר וביקשו מהמשפחה במקום אוכל וסיוע.

בני המשפחה לא זיהו את השניים, אך סירבו לעזור להם והזעיקו את המ שטרה. השניים נמלטו מהמקום, וכו חות גדולים של המשטרה, בסיוע כל בים ומסוקים, איתרו אותם לאחר כ 45 דקות. בשבת לפנות בוקר לכד צוות של לוחמי הימ"מ והשב"כ את המח בלים זכריה זביידי ומוחמד עארדה, ביישוב אום אל גאנם שבהר תבור. הם אותרו על ידי שוטרי המחוז הצפוני כשהם מסתתרים בחניון משאיות.

"לגלות ערנות"

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי צינן אתמול במעט את אווירת השמחה על לכידתם של ארבעת המח בלים. "את החגיגות נעשה בסוף, אחרי שהשישי יהיה אצלנו", אמר.

במהלך הלילה שבין שישי לשבת, שבתאי ליווה את הכוחות שפעלו ללכידת המחבלים וקיים הערכות מצב בחפ"ק המשטרה בגן נר. הוא אף סייר בשטח בין השוטרים והלוחמים שהיו פרוסים בגזרה. כשעתיים לפני תפיסת שני המחבלים בשבת לפנות בוקר, קיים המפכ"ל הערכת מצב עם ראש הממשלה נפתלי בנט ומסר לו את הצטברות הראיות וההשערות בנוגע להימצאותם של השניים בכפר אום אל גאנם.

לאחר לכידתם של זביידי ועראדה, אמר שבתאי: "אני קורא לאזרחים, שה תנהגותם עד כה ראויה לשבח, להמ שיך בשגרת יומם לצד ערנות גבוהה לכל דבר חשוד. אנו נגיב לכל קריאת 100 ולכל דיווח במהירות כדי לשים את היד על שני המחבלים שעדיין נמ צאים בבריחה" )על הסיוע מצד ערביי ישראל ראו ידיעת בעמ' .(13

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? כוחות צה"ל במהלך המרדף אחר המחבלים
צילום: דובר צה"ל כוחות צה"ל במהלך המרדף אחר המחבלים
 ?? ?? המפכ"ל שבתאי
המפכ"ל שבתאי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel