Israel Hayom

השומרים שהופקדו על המקום המסוכן ביותר - נרדמו בשמירה

- איציק סבן

מי שצפה ברגעי המעצר של ארבעת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, בשלומיאליו­ת שבה התנהלו עד שנכנעו ללא קרב וב ראש המושפל כשהם תשושים ומתחננים לפיסת מזון, התקשה שלא להיזכר במחדל המהדהד של סוהרי הכלא ומפקדיהם.

כל אבן שהופכים פוערת עוד סדק בחומת הייאוש האנושית, וחו שפת עוד ועוד כשלים מבצעיים ומודיעיניי­ם בכלא ובמחוז הצפוני של השב"ס.

שישה ימים חלפו, ארבעה מחבלים נלכדו והמסקנה שנותרה היא אותה מסקנה: השומרים שהופקדו לשמור על המקום המסוכן ביותר - נרדמו בשמירה.

המשימה העיקרית בימים הקרובים היא ללכוד את שני המחבלים הנוספים. החזרתם אל מאחורי הסורגים מחזקת ותחזק את ההרתעה כלפי המחבלים בכלא, שלרובם מתרוצצות בראש כל מיני פנטזיות כיצד לברוח, וכלפי הפלשתינים עצמם וארגוני הטרור בשטחים, שביום שני מחאו כף וחילקו סוכריות וכעת יצטרכו לחזור ולאכול את הדייסה שהם מבשלים לעצמם.

מה שחשוב הוא שלכידת המחבלים מחזקת את תחושת הביטחון של אזרחי ישראל, ובעיקר את התחושה שיש על מי לסמוך. כוחות המש טרה, השב"כ והיחידות המובחרות של צה"ל ראויים לכל מילת שבח על נחישותם ללכוד את המחבלים. אבל לא רק להם מגיעה תודה. להצלחה שותפים הפעם גם אזרחים שלא היססו לחייג את המספר 100 למשטרה ולמסור מידע, בלי חשש וללא מורא, גם ביודעם ששיתוף פעולה כזה עשוי להוביל לזעם מצד השכנים.

לצד המצוד שעדיין לא תם, על המשטרה להגביר הילוך ולחקור באזהרה את כל מי שהתרשלו בתפקידם, שכן, סחבת תתפרש בצי בור כמריחה.

את שאלת האחריות, והאם נציבת שב"ס צריכה להתפטר מתפקידה, יש להותיר בידי ועדת הבדיקה הממשלתית שעליה הכריז השר לבי טחון הפנים. השב"ס עובר בימים אלו טלטלה, ועוד אחת כזו עלולה להוביל לקריסתו. ועדת בדיקה היא הזדמנות יוצאת מן הכלל לבדוק אחת ולתמיד מה באמת קורה מאחורי הסורגים עם הסוהרים, וממצאיה ממילא יקבעו את עתידה של הנציבה.

עד אז, חובתה להוכיח שבעל הבית השתגע. כשמדובר באסירים הביטחוניים, יש להחזיר את העבודה מולם 20 שנה לאחור. להעבירם ממקום למקום, לקיים בדיקות יזומות באופן קבוע, לחדול מביקורים סיטונאיים, בלי מגע עם בני משפחה, ללא מכשירי חשמל באגפים, בלי העברות כספים, בלי כניסה סיטונאית של עורכי דין, פוליטיקאים ואנשי ארגונים למיניהם, ללא חטיפים מהקנטינה ובלי ערוצי טל וויזיה. ואם מישהו חושב שצפייה בטלוויזיה היא אמצעי שבאמצעותו ניתן להפיג אצלם את השיעמום - שיצפו בערוץ "לולי" ב HOT או yes"ב בייבי". העיקר - שהם יחיו במגננה, לא אנחנו.

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? המצוד אחר האסירים הנמלטים
צילום: דובר צה"ל המצוד אחר האסירים הנמלטים
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel