Israel Hayom

גילו אחריות: ערביי ישראל סייעו בהכוונת הכוחות לעבר המחבלים

עשרות דיווחו על פריטים אישיים, ואף על מפגשי פנים אל פנים עם האסירים ● מנגד, היו קריאות לעזור לנמלטים והסתה נגד המסייעים ● חבר של המדווחים מנצרת: "ראו אותם מחטטים בפחי זבל"

- דניאל סיריוטי בהכנת הידיעה השתתף שחר קליימן

עשרות ערבים ישראלים מא זור העמקים והגלבוע סייעו בהכוונת כוחות הביטחון במרדף שניהלו אחר האסירים הנמלטים.

אותם האזרחים דיווחו על פריטים אישיים שלהם שנמצאו בתוואי הב ריחה של האסירים, וחלקם אף דיווחו כי נפגשו איתם פנים אל פנים, לאחר שהם פנו אליהם בבקשה כי יסייעו להם במתן מזון ומים ופריטי לבוש, ואף ביקשו כי יסתירו אותם.

חבר של המשפחה מנצרת, שדיווח שלה הביא ללכידתם של שני האסי רים שנתפסו ראשונים, סיפר כי "בני המשפחה היו בסמוך לבית שלהם, כאשר הבחינו בשני חשודים שחיטטו בפחי זבל וביקשו אוכל ומים. אזר חים שהיו באזור התעלמו מהם, כיוון שהיו בטוחים שהם שב"חים. אולם אחד מבני המשפחה חשד שמדובר באסירים, וכשניגש לברר במה מדובר הוא הבחין שהם מכסים את פניהם על מנת שלא יזוהו, ומייד הבין כי מדובר באסירים שנמלטו".

לדבריו, "הוא אמר להם להמתין, וכדי לא לעורר את חשדם ולעכב אותם, הוא אמר להם כי ביקש מבני המשפחה שבבית להביא להם אוכל ומים. במקביל הוא עדכן בשקט בן משפחה נוסף שיזעיק משטרה, היות שהוא בטוח שמדובר בשניים מתוך ששת האסירים. לאחר כמה דקות הם חשדו שהמשטרה הוזעקה, אבל כבר לא היה להם איך ולאן לברוח".

בה בעת, היו במגזר הערבי ביש ראל מי שיצאו כנגד הסיוע והדיווחים שהעבירו ערבים ישראלים לכוחות שניהלו מצוד אחר האסירים הנ מלטים. זמן קצר לאחר לכידתם של שני האסירים בנצרת, החלו להישמע איומים נגד בני המשפ חה תושבי העיר, שהדיווח שהעבירו לכוחות הביטחון על הימצאותם של שני האסירים בסמוך לביתם הביא ללכידתם באופן מהיר ושקט. יתרה מכך, אזרחים ערבים ישראלים המ תגוררים בנצרת ומשרתים במשטרת ישראל ספגו אף הם איומים וקריאות נאצה, כגון "בוגדים, מלשנים", ואף פורסמו ברשתות החברתיות פרטים אישיים שלהם וקראו לפגוע בהם.

בחלק מהיישובים הערביים בא זור הגלבוע והעמקים שבסמוך לקו התפר עם צפון הגדה, נתלו שלטים גדולים שבהם נקראו תושבים ערבים לסייע לנמלטים, להעניק להם מקום מסתור ומחסה ואף להשאיר בעבורם במקומות פתוחים בחיק הטבע ארי זות המכילות מזון, מים ופריטי לבוש.

ברשתות החברתיות הערביות עלו פוסטים רבים, ובהם קריאות כנגד תושבים ערבים מנצרת וערבים יש ראלים מיישובים אחרים, שדיווחו על האסירים הנמלטים והביאו למעצרם.

בד בבד, נטען נגד תושבי נצרת כי הם "משתפי פעולה עם הציונים. יש להחרים אותם".

"הרשות עוזרת לחפש"

בתוך כך, ב"אל אח'בר" דווח כי בתום דיון בין בכירים בוועדה המר כזית בפת"ח לבין בכירים ביטחוניים ברשות הפלשתינית הוחלט להסכים לסייע לישראל בהגעה לאסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע.

 ?? צילום: גיל אליהו/ג'יני ?? חיפושים באזור בלפוריה
צילום: גיל אליהו/ג'יני חיפושים באזור בלפוריה
 ?? צילום: גיל אליהו/ג'יני ?? שוטרים בכפר סנדלה
צילום: גיל אליהו/ג'יני שוטרים בכפר סנדלה
 ?? צילום: גיל אליהו/ג'יני ?? המשאית שמתחתיה התחבאו זביידי ועראדה
צילום: גיל אליהו/ג'יני המשאית שמתחתיה התחבאו זביידי ועראדה
 ?? ?? כרוז שקורא להשאיר אוכל למחבלים
כרוז שקורא להשאיר אוכל למחבלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel