Israel Hayom

תוכנית החלוקה של פיפ"א

האינטרס הכלכלי דוחף לקיים מונדיאל אחת לשנתיים, מציע לבטל את המוקדמות ולחלק את הנבחרות לפי רמות ● זה עשוי לעקוף את התנגדות המועדונים הגדולים ואולי לסדר לנבחרת ישראל אליפות עולם, גם אם בדרג ג' ● היכונו למהפכה

- אריאל בולשטיין

אוהדי כדורגל לא אוהבים שנים אי זוגיות, כיוון שהקיץ חסר טורניר גדול 2021( היתה חריגה בשל הקורונה), אבל נראה שבאופן מפתיע למדי - זעקת האוהדים הגיעה לאוזני הפונקציונר­ים בפיפ"א, שכבר מבש לים מהפכה: מונדיאל בכל שנתיים.

הסעודים היו אלה שהציעו זאת, בעיקר כשליחים של 166 מדינות שמ צדדות ברעיון ושל היוזמים האמיתיים, שנשארים בינתיים בצל ומסתכלים על שורות המאזנים הפיננסיים הפוטנ ציאליים, שדרכם נותר אינטרס חופף עם האוהד הפשוט.

אם המונדיאלים אכן ייערכו אחת לשנתיים, האליפויות היבשתיות )יורו, קופה אמריקה, אליפות אפריקה וכו'( תיערכנה באותה תדירות, וכך תהיה לנו חגיגה בכל קיץ. בהתאם, המאזנים יתפוצצו מהכנסות, שהרי מן המונ דיאלים מרוויחים כולם, החל מפיפ"א ועד לחברות המעניקות חסות. כדי שזה יקרה, נשאר רק לקצר את שלבי המוקדמות. ארסן ונגר, שהחליף את קריירת האימון במשרת ראש מחל קת הפיתוח של פיפ"א, כבר הגה את הרעיון הזה: במקום מוק דמות ארוכות שנמשכות שנה וחצי, הציע לייחד למשחקי המוקדמות חודש שלם )אוקטובר או מארס(, ולסיים את השלב הזה במהירות. התמיכה של ונגר מסמנת שהשינוי כבר באופק, גם אם מימושו עד 2030 בלתי אפשרי, משום שלו"ז הטורנירים הגדולים כבר נקבע. על אף הקסם שבשינוי, למתכונת החדשה צפויה התנגדות, ולא קשה לנחש מהיכן תגיע. הליגות המובי לות נבהלו מהאפשרות של הפסקת העונה לחודש, ועוד יותר מההבנה שעומס המשחקים על הכוכבים רק יגבר. הפתרון עשוי להגיע מרעיון מהפכני עוד יותר - לבטל את שלב המוקדמות. ממילא מספר המשתתפים בטורנירים הגדולים עולה בהתמדה. בפיפ"א ובאופ"א מכינים את ההצעות להרחיב את המונדיאל ל 48 נבחרות ואת היורו ל .32 במקרה כזה הנבחרות המובילות יעפילו לתחרויות בכל תס ריט, אז למה שהן בכלל ישחקו במוק דמות ושחקניהן יבזבזו את הזמן )ואת הפציעות( על משחקים מול נבחרות חלשות במשחקים חסרי עניין?

הפתרון שיכלול את ביטול המו קדמות יהיה כרוך בחלוקת הנבחרות לדרגים. כל אחת תשחק בכל קיץ - במונדיאל או באליפות היבשת - מול המתחרות בדרג שלה, כפי שכבר נהוג בכמה ענפים אחרים. כך השיבוץ לדרג כזה או אחר לא יהיה בבחינת גזר דין סופי. בהתאם לתוצאות המונדיאל, הנבחרות המנצחות יעלו לדרג הבא, והמפסידות תרדנה לדרג נמוך יותר.

ומנקודת הראות שלנו, אולי נזכה לראות שוב את ישראל משחקת במו נדיאל, ואפילו זוכה בו - גם אם בדרג ב' או ג'.

 ?? ?? ברזיל מניפה את הגביע העולמי ב .2002 לא עוד מפגשים עם נמושות
ברזיל מניפה את הגביע העולמי ב .2002 לא עוד מפגשים עם נמושות
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel