Israel Hayom

"אני שחקן יורוליג ואני ראוי לשם"

שיחק אצל בלאט בקליבלנד ובאולימפיא­קוס: "אחד המאמנים הטובים שפגשתי" ● הקשיים ביוון: "אף אמריקני לא מגיע כדי לשבת על הספסל" ● והמטרה עם קבוצתו החדשה הפועל אילת: "אנחנו נחושים להבטיח עונה אירופית טובה" ● וויל צ'רי בראיון

- יעקב מאיר

הרבה שמות גדולים ושחקנים מסקרנים נחתו הקיץ בישראל, אך נדמה שאחד מהם עבר מתחת לרדאר של כולם - וויל צ'רי מהפו על אילת. הגארד ששיחק בעבר באן. בי.אי, וגם בכמה קבוצות יורוליג בכי רות, מגיע כדי לשקם את הקריירה ולהוכיח שהוא עדיין שייך לרמות הגבוהות, בדיוק כפי שעשו בעונה שעברה קייסי פראת'ר וג'ו רגלנד.

"יותר משנה וחצי הייתי בחוץ. הרבה קבוצות יורוליג הורידו תק ציבים, וממש לא רציתי לשחק עבור משכורת נמוכה יותר", מספר צ'רי ל"ישראל היום" בראיון ראשון מאז הגיע לארץ. "הרבה חשבו שפרשתי, אבל הסיטואציה באילת הרגישה לי נהדרת. כלכלית זה לא בדיוק כמו שהתרגלתי, אבל יש לי פה הזדמנות נהדרת להראות לאנשים שאני עדיין יכול לשחק ברמות הגבוהות".

"חבל שבלאט פוטר"

בעונת 2014/15 שיחק צ'רי (30) שמונה משחקים בקליבלנד, תחת דיוויד בלאט ולצידו של לברון ג'יימס. "דיוויד הוא האיש שלי ואחד המאמנים הטובים שפגשתי. הוא תמיד מרו כז ויודע מה הוא רוצה. הוא יודע מה אתה צריך לשמוע ולא מה אתה רוצה לשמוע - ויעזור לך להגיע לאן שאתה צריך. פגשתי אותו בגיל 23 והוא נתן לי לפרוח ברמות הגבוהות ביותר. אני מודה לו על הקריירה שלי".

יש הרבה שמועות על היחסים שהיו בין בלאט ללברון. בתור שחקן שהיה בחדר ההלבשה, מה ראית שם?

"לדעתי היחסים ביניהם היו בסדר, גם אם לא הכי טובים בעולם. בסופו של דבר, בלאט קצת נפגע מהעובדה שהוא היה מאמן 'רוקי' באן.בי.אי. זה השפיע עליו, כי אתה לא יכול להגיע עם ההצלחות שלך מישראל ולעשות אותו דבר בארה"ב. זה שונה לגמרי. לפני כן הוא לא אימן שחקנים בק ליבר של לברון, ולדעתי אם בלאט חושב על זה היום - הוא גם יסכים שהיה צריך לנהוג קצת אחרת. לד עתי הוא לא היה צריך לסיים את תפקידו, אלו רק עניינים של פולי טיקה ולא מעבר לזה. חבל שזה קרה".

צריך רק הזדמנות

ב ,2014 זמן קצר לאחר ששוחרר מקליבלנד, צ'רי יצא לנסות את מזלו ביורוליג כשחתם בז'לגיריס קובנה. מאז הספיק לעבור באלבה ברלין ובק בוצות אירופיות נוספות, לפני שאיחד שוב כוחות עם בלאט באולימפיאק­וס. זמן קצר לאחר פיטוריו של המאמן הישראלי, שוחרר גם צ'רי.

"השנה באולימפיאק­וס היתה נוראית. בלאט פוטר כבר בתחילת העונה, והגיע מאמן שלא ידע מה הוא עושה. הוא ניסה לשמור על העבודה שלו ואני מבין את זה, אבל אם אנחנו מדברים על ניצחונות - אין סי כוי שקבוצת יורוליג פותחת משחק בלי אף אמריקני בחמישייה. אף אמריקני לא מגיע לאירופה כדי לשבת על הספסל המחורבן. אני לא מההנהלה ולא מקבל את ההחלטות, אבל אני חושב שאם בלאט היה מאמן אותנו בעונה מלאה - בהחלט היינו מצלי חים. הגיע גם עוזר מאמן שלא יודע לאמן, וזה היה רק עליו. לא משנה מה עשינו ומה אמרנו לו, כלום לא עזר. "אני שחקן יורוליג ואני ראוי לשם, זה רק עניין של הזדמנות להראות את זה", ממשיך צ'רי לי רות. "אפילו בלי הנקודות שלי, רק מבחינה הגנתית, אני ראוי לזה. אני חבר טוב בחדר ההלבשה, אוהב את החברים שלי לקבוצה ועושה בשבילם הכל. לא אכפת לי מהקליעות, אני ווינר שרוצה לנצח, ושחקנים כאלה צריך בקבוצות יורוליג". אחת הסיבות שבגינן הסכים צ'רי להגיע לאילת היא אירופה. הקבו צה הדרומית חוזרת למפעל אירופי לראשונה מאז שנות ה ,90 והרצון לעשות מסע יפה מול קבוצות מרחבי היבשת קרץ לגארד הוותיק. בשבוע הבא תשתתף אילת בבועה בסופיה, במוקדמות ליגת האלופות. אם תצלח את כל שלושת הש לבים, תשתתף במפעל הבכיר של פיב"א, ואם לא - תשחק ביורופקאפ. צ'רי נשמע נחוש: "אנח נו מגיעים עם רצון גדול לעשות משהו יפה עבור המועדון. נגיע מוכנים ונחושים כדי להבטיח לעצמנו עונה אירופית".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? וויל צ'רי )מימין(
צילום: אורן בן חקון וויל צ'רי )מימין(
 ?? ?? בלאט ולברון
בלאט ולברון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel