Israel Hayom

חזרה לשגרה? הבנק המרכזי באירופה מצמצם את "ההרחבה הכמותית"

המשמעות: הקטנת היקף רכישת אגרות החוב וצמצום היקף הדפסת הכסף ● המהלך מצביע על החלטת הבנק לצאת מאסטרטגיית החירום שהחלה עם הקורונה

- ערן בר טל

החיים בצל הקורונה: הבנק המרכזי באירופה החליט בסוף השבוע לצמצם את "ההרחבה הכ מותית" (להקטין את היקף רכישת אגרות החוב ולצמצם את היקף הד פסת הכסף).

המהלך הזה מצביע על החלטת הבנק המרכזי לצאת מאסטרטגיית החירום שבה החל עם פרוץ הקורונה, ולנסות לחזור למתווה של שגרה. הבו רסות באירופה הגיבו בעליות שערים למהלך. גם הבורסה בלונדון הגיבה בעליות למהלך - למרות פרסום נתו ני הצמיחה שם, שהצביעו על צמיחה מזערית בחודש יולי .(0.1)

בריטניה, שהחליטה לבטל את כל הגבלות הקורונה, רושמת עלייה בקצב ההדבקה בשל נגיף הדלתא, אף שלפי שעה לא נרשמת עלייה במספר החו לים קשה, וגם לא במספר המתים ממגיפת הקורונה.

בארה"ב, הנשיא ביידן חתם על צווים המחייבים את כלל העובדים הפדרליים להתחסן. בד בבד נרשמה ירידה בתביעות האבטלה, שהגיעו למספר הנמוך ביותר מאז פרוץ המ גיפה. אך למרות זאת הבורסות בוול סטריט המשיכו במגמת הירידה, כשה מדדים המובילים איבדו בין רבע אחוז לחצי אחוז, במקביל להיחלשות הדולר מול היורו והליש"ט. לעומת זאת, בא סיה רשמו הבורסות עליות של אחוז ויותר: 0.9% בסינגפור ו 1.3% בטוקיו. שנחאי, לעומתן, רשמה עלייה מינו רית של .0.3%

סין החליטה לפתוח את מאגרי הנפט שלה, ותרמה לירידה קלה במ חירי הנפט בעולם. גם בארה"ב נרש מה ירידה מסוימת במחיר חבית נפט, לאחר שהתברר שמלאי הנפט בארה"ב נותר גבוה מכפי שצפו.

ירידה במחירי הנפט

החוזים העתידיים על הנפט המשי כו להצביע על צפי לעליית מחירים, כשהחוזים לאוקטובר תומחרו ב 68.1 דולר, ולנובמבר ב 71.4 דולר. מחיר הזהב המשיך לשמור על יציבות, והע לייה המתונה שלו ביטאה את הירידה בשער הדולר. הביטקוין נחלש, ונסחר בסוף השבוע סביב ה 46.3 אלף דולר ליחידה, לאחר שבשבוע שעבר נשק ל 50 אלף דולר ליחידה.

שערי הזהב והביטקוין מצביעים על האופטימיות בשוק, בכך שלמרות גל התחלואה הרביעי, נראה שהממשלות קיבלו החלטה למתן את צעדי החירום ולחזור לשגרה בנחישות.

 ?? ??
 ?? ?? הבנק המרכזי באירופה צילום: רויטרס
הבנק המרכזי באירופה צילום: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel