Israel Hayom

קרובי איתן בירן דוחים את ההאשמות בחטיפה: "הוא בארץ כפי שרצו הוריו"

גוברת המחלוקת בין משפחות הוריו של ניצול אסון הרכבל ● הסב הביא את הילד לארץ בלי ליידע את דודתו - והוגשה נגדו תלונה במשטרה

- טל אריאל אמיר, רון רייטן ויאיר אלטמן

הסערה סביב ניצול אסון הרכבל איתן בירן בן השש נמשכת. לאחר שהסב מצד האם, שמואל פלג, הבריח את נכדו לישראל מבלי ליידע את דודתו איה בירן, בן משפחה מצד האב הגיש תלונה במשטרה נגד הסבא.

"כשאיתן נחת וראה את כל המשפחה מחכה לו, הוא צרח משמחה. עכשיו המשימה שלנו היא לטפל בו גם בהיבט הגופני וגם בהיבט הנפשי, ולדאוג לו לבית חם ואוהב. לא חטפנו אותו, הבאנו אותו הביתה. מילאנו את הצוואה הרוחנית של ההורים שלו", אמרה הדודה גלי פלג. משפחת פלג מסרה כי איתן נמצא בטיפול רפואי אינטנסיבי בבית החולים שיבא.

הדודה איה בירן, המשמשת אפוטרופסית של איתן באיטליה התראיינה לכלי התקשורת האיטלקיים: "מדובר באירוע טרגי נוסף בחייו של איתן. סבו מצד אמו הגיע כדי לקחת אותו לטיול ולבלות זמן איכות יחדיו. ביקור סבים רגיל לחלוטין, כפי שהיו כל הביקורים בחודשים האחרונים. אך איתן לא שב הביתה", סיפרה.

לדבריה, "העיר פאביה היתה תמיד ביתו של איתן. זהו המקום שבו בילה את כל חייו עם הוריו. אני לא מבינה כיצד הרופאים הישראלים יכולים לבצע בדיקה רפואית בילד ללא שום מסמכים ותיק רפואי. לא ברור לי כיצד איתן הצליח להיכנס לישראל, אף שהרשויות הישראליות היו מודעות לבעיה שיש עם הדרכון. לא ברור לי איך ניתן לגרום לאיתן טלטלה נפשית נוספת. איך אפשר לעקור אותו מבני משפחה שהיו לו להורים? אני מקווה שישראל תשתף פעולה עם הרשויות באיטליה, כדי להבטיח את שובו של איתן הביתה, אלינו". ממשרד החוץ נמסר כי הפרשה נמצאת בבדיקה של הרשויות.

"עטוף באהבה"

ממשפחת סבו נמסר כי: "איתן האהוב חזר לישראל לאחר שאיבד את כל משפחתו, כפי שרצו הוריו ז"ל. מייד עם הגעתו ארצה נמצא איתן בטיפול רפואי אינטנסיבי לנוכח מצבו המורכב והרגיש, שלא ניתן לפרטו מטעמים מובנים. הבאתו של איתן לישראל נעשתה באופן המגשים את צוואת הוריו, הוא לא נחטף ולא שום דבר מופרך או דומה לכך. הוא נמצא בחיק המשפחה עטוף באהבה וחום כפי שראוי שיהיה לו".

 ??  ??
 ??  ?? איתן בירן
איתן בירן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel