Israel Hayom

לקראת יום כיפור: הבדיקות תקפות עד לצאת הצום

ממונה הקורונה: "בשבוע הקרוב יתווספו 30 צוותי דיגום במתחמי הבדיקות"

- דניאל רוט אבנרי

ועדת החוקה של הכנסת התכ נסה אתמול לדיון דחוף בנוגע למערך הבדיקות ליום הכיפורים ולחג הסוכות.

ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, נענה לבקשת יו"ר ועדת החו קה, ח"כ גלעד קריב )העבודה(, כי בדיקות האנטיגן שייערכו בערב כי פור לא יוגבלו ל 24 שעות אלא יהיו תקפות ל 36 שעות, עד לצאת הצום. "שוקלים אפשרות לזימון תורים לב דיקות PCR בפקע"ר כדי להקל על הציבור". פרופ' סלמאן זרקא אמר: "היו תחנות שבהן נצפו תורים ארו כים וכאלו שלא. אנחנו שוקלים זי מון תור גם למתחמי הדרייב אין של פקע"ר, דבר שיאפשר ניהול טוב יותר של המערך".

לגבי יום כיפור, הוסיף כי "בערב יום כיפור בדיקת האנטיגן תהיה תקפה עד ליציאת הצום, עד ליציאת יום כיפור. כתוצאה מכך, בכל המ קומות - כולל תפילות בבתי כנסת שמחייבים תו ירוק - בדיקת האנטיגן לא תוגבל ל 24 שעות אלא תוכל להיות תקפה גם ל 36 שעות. לא צי פינו שמישהו ישבור את הצום בשביל ללכת לעשות בדיקת אנטיגן חוזרת".

הוא סיכם כי "כרגע יש תוכנית לפריסת מתחמי הבדיקות עד סו כות. היה עומס חריג, ואנחנו לא צו פים כרגע עומס נוסף, אך נוכל לתת לכך מענה. אנחנו מעלים את כמות הצוותים, עוסקים בהסברה להכוונה לאנטיגן, ונערכים לימים הקרובים גם בזמינות פקע"ר וקופות החולים". מעבר לכך, ציין בוועדת החוקה כי "בשבוע הקרוב יתווספו 30 צוותי דיגום במתחמי הבדיקות".

בתוך כך, לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב, משרד הבריאות ישקול את הארכת תוקף בדיקות האנטיגן ל 48 שעות ביום הכיפורים.

בדיון הוועדה האחרון ביום ראשון שעבר, התחייבו נציגי הממשלה בפני הוועדה כי מספר תחנות ועמדות הב דיקה בערב חג ראש השנה ובימי החג עצמו לא יפחת ממספרן בימי שישי ושבת האחרונים 240) תחנות ו 440 עמדות בערב החג, ו 165 תחנות ו 300 עמדות בשני ימי החג(. בד בבד, נאמר כי שעות הפעילות של התחנות יורחבו, ובמקומות עמוסים יינתן תגבור במקרה הצורך.

 ??  ?? יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב
יו"ר ועדת החוקה ח"כ קריב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel