Israel Hayom

צו השעה: לעבור מגישושים למעשים

- ד"ר איתי פסח הביא לדפוס: אסף גולן הכותב הוא מנהל בית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא

התפרצות גל הקורונה עם החזרה ללימודים של ילדי ישראל היתה צפויה. כל מי שהיה בארץ בחודשים האחרונים והקשיב למומחים יכול היה לדעת שברגע שהילדים יחזרו למערכת - יהיו תלמידים מאומתים וכיתות ייכנסו לבידוד, אם לא יהיו אמצעי הרחקה משמ עותיים. זה מובן מאליו שיהיו ילדים חולים והתוצאה ברורה מעצמה.

ואולם, למרות התחושה של אובדן שליטה ושל התפרצות נרחבת, אני סבור שהמצב אינו רע וישראל דווקא פועלת נכון כשמדובר בה תמודדות ארוכת טווח עם נגיף הקורונה.

למצב הנוכחי יש שני צדדים: מצד אחד, 150 אלף ילדים בבידוד בבית, שלא לומדים - וזה מעמיס עליהם ועל ההורים שלהם. כמובן, לא מדובר במספר קטן של תלמידים. מהצד השני, שאר המערכת - יותר מ 2 מיליון תלמידים - מקיימת את הלימודים כסדרם. התלמידים לומדים, יש יציבות והמורים מלמדים.

כלומר, למרות הקושי שחווים ההורים לילדים שחלו, יש יתרון במצב הזה שבו רוב המערכת מתפקדת במקביל למגיפה. כמובן, יש מגיפה בחוץ, יש נגיף, אבל אנח נו צריכים לקיים את שגרת החיים שלנו כמה שאפשר, וכאן האופציה האחרת היתה לשבש את הלימודים של כל התלמידים בישראל - דבר שהוא יותר גרוע. הרי הבחירה היא בין השבתת כלל התלמידים ביש ראל לבין השבתת חלק מהתלמידים - ומבחינה זו, כשבוחנים את האפש רויות, ברור שהיה צריך להחזיר את הילדים לבתי הספר ב 1 בספטמבר.

ואולם, ברור שהמצב הנוכחי אינו מספיק טוב ושצריך להפעיל במ ערכת החינוך את תוכנית "הכיתה הירוקה", שאנו בשיבא, בבית החו לים ספרא לילדים, המלצנו עליה כבר מזמן. בתוכנית הזו רק הילד החולה מבודד ושאר הילדים לומדים, גם באותה כיתה שבה זוהה אותו ילד. מעבר לכך, הילד הזה מחלים אחרי תקופת הבידוד שלו ומקבל "תו ירוק" - וכך מאגר האנשים החסינים לנגיף עולה כל הזמן, בלי להעמיס בידודים של כיתות ומורים על המערכת. אם נפעל בדרך הזו, הרי נתון הילדים המבודדים יקטן לכמה אלפים בודדים, במקום 150 אלף הילדים שמבודדים כיום, וכך העומס יקטן עוד יותר.

בכל הנוגע לפרויקט הכיתה הירוקה, נערכים כעת פיילוטים במ גזרים החרדי והערבי, אבל אני סבור שאנו מתמהמהים מדי, ושצריך להפעיל את הפרויקט הזה מייד עם החזרה ללימודים אחרי סוכות.

משרד החינוך והממשלה צריכים להפעיל לחץ גדול על משרד הב ריאות שיאשר את הפיילוט הזה ולא יגרור רגליים - הנטייה הטבעית בישראל ביחס לדברים רבים.

אי אפשר להיות בפיילוטים כל הזמן, אלא צריך להתחיל להניע את המערכת על פי תוכנית הכיתה הרגילה. זו הדרך הנכונה להפעלת מערכת החינוך ולחזרה לשגרה של כולנו.

למרות הקושי שחווים ההורים לילדים שחלו, יש יתרון במצב הזה שבו רוב המערכת מתפקדת במקביל למגיפה. כמובן, יש מגיפה בחוץ, יש נגיף, אבל אנחנו צריכים לקיים את שגרת החיים שלנו כמה שאפשר

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? תלמידי בית הספר "נווה שלום" בבאר שבע
צילום: דודו גרינשפן תלמידי בית הספר "נווה שלום" בבאר שבע
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel