Israel Hayom

קיבלו את החיסון הישראלי - ונותרו ללא תו ירוק: "הופקרנו"

לאחר שפג תוקף התו של כ 250 ממקבלי המינון הגבוה בניסוי של המכון הביולוגי, במשרד הבריאות טרם חידשו עבורם את תוקפו ● אחת מהמתחסנים: "התנערו מאיתנו" ● החוקר הראשי בניסוי: "מודאגים שהם אינם מחוסנים"

- מיטל יסעור בית אור

כ־052 נסיינים של החיסון הישראלי לקורונה של המכון למחקר ביולוגי נותרו ללא מענה, לאחר שתוקפו של התו הירוק שלהם פג בסוף חודש אוגוסט ולא חודש.

כעת, הנסיינים צריכים לשלם בעצמם על בדיקות קורונה, מה שמגביל אותם בכניסה למקומות מסוימים בשל היעדר תו ירוק. נוסף על כך, אחד הרופאים המובילים את הניסוי מציע להמליץ לנסיינים לה תחסן בחיסון של פייזר בעקבות הע לייה בתחלואה.

במשרד הבריאות קיימו לפני כמה ימים ישיבה בנושא בראשות מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, ובמהלכה צוין כי בימים אלה מעדכנים את תוקף התו הירוק.

מדובר על הנסיינים שקיבלו את המינון הגבוה של החיסון הישרא לי. אמנם באפשרותם להתחסן בחי סון של פייזר כדי לקבל תו ירוק, אך אם יעשו זאת, הם יפגעו במח קר של החיסון הישראלי. בבדיקות אחרונות שנערכו למתנדבים עלה כי גם שמונה חודשים לאחר שהתחסנו, רמת הנוגדנים בדמם עדיין מספקת הגנה מהנגיף.

"הקבוצה שבה הייתי התחסנה בי נואר, ולפני כחודש עודכנתי שקיב לתי את המינון הגבוה של החיסון", סיפרה כתבת השטחים של "ישראל היום" אפרת פורשר, שהתנדבה לה שתתף בניסוי של המכון הביולוגי. "התו הירוק שקיבלנו היה בתוקף עד 23 באוגוסט, ומאז אין לי תו ירוק. אני 'נענשת' כי אני לא מחוסנת לפי המדינה, למרות שביצעתי בדיקה סרולוגית ויש לי נוגדנים".

פורשר תקפה את התנהלות משרד הבריאות בעניין הניסוי: "רצינו לע זור ולהיות חלק מהפיתוח הישרא לי, אבל הפקירו אותנו והתנערו מאיתנו. אנחנו עדיין עם נוגדנים ולא צריכים מנת חיסון שלישית".

פרופ' יוסי קרקו, מנהל המרכז למחקר קליני בהדסה עין כרם והחו קר הראשי של הניסוי בחיסון היש ראלי, אמר: "הפעלנו לחץ כבדי כדי שיאריכו את התו הירוק לנסיינים בארבעה חודשים נוספים מתוך הכרה שהם בסיטואציה מיוחדת".

עוד אמר פרופ' קרקו כי כלל לא ידוע אם המשתתפים בניסוי בכלל מוגנים: "מידת המוגנות של המ תחסנים במינון הגבוה של החיסון כעבור 7-6 חודשים אינה ידועה לנו, ואנו מודאגים כי הם כלל אינם מו גנים. לדעתי צריך להמליץ להם ללכת להתחסן".

ממשרד הבריאות נמסר: "אישר נו קבלת תו ירוק למתנדבי החיסון הישראלי לפי הפרוטוקול שהוגש על ידי המכון הביולוגי, זאת לאור הח שיבות הרבה בפיתוח חיסון ישרא לי. בימים אלה מעדכנים את תוקף התו לפי הבקשה החוזרת של המכון הביולוגי בנוגע לעדכון שחל בפרו טוקול הניסוי".

 ??  ??
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? חיסון נגד נגיף הקורונה, שלשום
צילום: גדעון מרקוביץ' חיסון נגד נגיף הקורונה, שלשום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel