Israel Hayom

היעד: מסגדים בצפון

גוברים המאמצים ללכוד את שני המחבלים שטרם נתפסו לאחר הבריחה מכלא גלבוע ● הערכה: אחד מהם נמלט לשטחי הרשות הפלשתינית ● עימות בין ח"כ בן גביר לח"כ טאהא בדיון בוועדת הפנים: "מקומך עם זביידי"

- איציק סבן, דניאל רוט אבנרי ועידן אבני

לאחר לכידת ארבעה מששת המחבלים שברחו מבית הסוהר גלבוע בשבוע שעבר, החיפושים אחר שני המחבלים הנותרים נמשכים. במשטרה מעריכים כי השניים התפצלו, ובעוד אחד מהם הצליח לברוח לשטחי הרשות הפלשתינית, האחר עדיין בישראל.

החיפושים אחר המחבל שעל פי ההערכות נמצא עדיין בישראל מת מקדים באזור עמק יזרעאל, בדגש על מסגדים ביישובים הערביים באזור.

בד בבד, מעצרם של ארבעת המ חבלים שנלכדו במהלך סוף השבוע הוארך בתשעה ימים, ובאופן חריג הם הובאו לדיון באבטחה כבדה, כשהם אזוקים בידיהם וברגליהם גם במהלך הדיון בבית המשפט.

בחקירתם הדגישו ארבעת המחב לים כי הם לא קיבלו סיוע מערביי ישראל שאותם פגשו. במהלך החקי רה אמרו הארבעה כי מטרתם היתה להגיע לעיר ג'נין שבשטחי הרשות הפלשתינית, וכי זכריה זביידי היה

אמור להובילם לאזור בשל היכרותו עם העיר, אך כשהגיעו למרחב קו התפר הם גילו במקום כוחות מש טרה וביטחון רבים - ולכן החליטו להיטמע בשטח.

בעקבות זאת הגיעו ליישוב נא עורה, שם התקלחו והתגלחו במס גד, ואז התפצלו לשלוש קבוצות. הארבעה ציינו שהם ניסו ליצור קשר עם מקומיים ולקבל סיוע, בעיקר של הסעה לאזור קו התפר, אך תושבי היישובים הערביים השיבו את פניהם ריקם.

"בדיחה על חשבוננו"

בד בבד עם מאמצי החיפושים, תקף אתמול ח"כ איתמר בן גביר )הציונות הדתית( את מינויו של ח"כ ווליד טאהא )רע"מ( לראשות ועדת הפנים, במקום חברו למפל גה לשעבר סעיד אלחרומי, שהלך לעולמו בחודש שעבר, והאשים אותו בתמיכה בטרור.

"אני מתבייש ביום הזה ומצטער לקלקל את החגיגה, אבל מישהו צריך כאן להגיד לחברי הכנסת שהאדם הזה אמר על מחבלים שרצ

חו חיילים שלנו, את הילדים שלנו, שהאסירים בבתי הכלא הם לוח מי חופש, אסירים אידיאולוגי­ים, אסירי מצפון", אמר ח"כ בן גביר. "איך יכול להיות שמינו אותך ליו"ר ועדת הפנים? סירבת לג נות את חמאס, סירבת לגנות אר גון טרור, ביקרת משפחות מחבלים באום אל פחם מליל הקלשונים. הז דהית עם הטרור, אמרת שירושלים היא פלשתין ופרסמת תמיכה בסו ריה. זו בדיחה על חשבוננו שאתה יו"ר ועדת הפנים, מקומך עם זכריה זביידי", הוסיף.

"אשרת את כולם"

במהלך הדיון עצמו, אמר טאהא: "אנהל את הוועדה בממלכתיות ונ שרת את כל האזרחים. אין אזרחים סוג א' וסוג ב'. כולם יקבלו יחס הוגן ממני. נמשיך את דרכו של חברנו סעיד אלחרומי, שאני תמ כתי במינויו ליו"ר, ובכברת הדרך הקצרה שעשה, הספיק להעביר את חוק הותמ"ל החשוב. הוא עזב אות נו במפתיע, ואני לקחתי זאת מאוד קשה. כמו סעיד המנוח, אני מצדד בחיים, ואנו ממשיכים בדרך".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בירך את היו"ר החדש: "אתה נבחר בנ סיבות טרגיות לאחר לכתו בטרם עת של חברנו היקר סעיד אלחרומי. סעיד העביר חוק שחודש ושוכלל על ידו בצורה הכי נבונה, בתקופת לחץ. אנו נכונים לשרת את הוועדה ונעשה הכל כדי שהוועדה החשו בה הזו תצליח למלא את ייעודה".

יו"ר סיעת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, הוסיף: "כולנו נירתם לסו גיית הנגב".

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? הארכת מעצר אחד המחבלים הנמלטים
צילום: מישל דוט קום הארכת מעצר אחד המחבלים הנמלטים
 ?? צילום: דוד כהן/ ג'יני ?? חיילים סורקים אחרי המחבלים במרחב קו התפר
צילום: דוד כהן/ ג'יני חיילים סורקים אחרי המחבלים במרחב קו התפר
 ??  ?? ח"כ בן גביר
ח"כ בן גביר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel