Israel Hayom

"סעודיה תמכה בחוטפי המטוסים"

ה FBI פרסם מסמך המעיד על הקשר בין החוטפים לממשל בריאד: "הסודות נחשפים"

- נטע בר

ה־IBF פרסם את המסמך הראשון הקשור לחקירתו בנושא פיגועי 11 בספטמבר, ולפיו עולות טענות שממשלת סעודיה תמכה בחוטפי המטוסים האמריקניים שבאמצעותם בוצע פיגוע הטרור במגדלי התאומים.

קרובי משפחה של הקורבנות קראו לנשיא ביידן לדלג על אירועי האזכ רה לציון יום השנה ה 20 לאסון הכבד, אם לא יסיר את הסיווג של המסמכים שבהם נטען כי הרשויות הסעודיות תמכו בביצוע הפיגוע. ואכן, ביידן הורה ל FBI להסיר את הסיווג מאחד המסמכים.

ההמסמך בן 16 העמודים הוא תמצית ראיון עם אדם שבא במגע עם אזרחים סעודים בארה"ב, שקיימו קשרים עם חו טפי המטוסים וסייעו להם להירשם לבתי ספר לטיסה. הראיון נערך בשנת 2015 במסגרת מבצע של הבולשת הפדרלית שמטרתו הייתה להבין האם המחבלים נהנו מסיוע ותמיכה בתוך המדינה.

בעבר סעודיה הכחישה קשר כלשהו לפיגוע הטרור, וכעת, לאחר פרסום המ סמך, שגרירות סעודיה בוושינגטון נד רשה להגיב בנושא.

לפני כמה ימים מסרה השגרי רות כי סעודיה תמיד דגלה בשקיפות סביב אירועי 11 בספטמבר, ומברכת על המהלך שבו ארה"ב החליטה לפר סם מסמכים מסווגים: "מעולם לא עלו ראיות המצביעות על כך שלממשלת סעודיה או לפקידיה היה ידע קודם על מתקפת הטרור או שמי מהם לקח חלק באיזשהו אופן בכל עניין", נכתב בהודעת השגרירות לפני כמה ימים. 15 מתוך 19 חוטפי המטוס היו מסעודיה, אך ארה"ב לא מצאה הוכחות שסעודיה מימנה ישירות את אל קאעידה. עם זאת, המשפחות של כ 2,500 מההרוגים, ויותר מ 20 אלף בני אדם שסבלו מפציעות ומכך שעסקיהם נפגעו - תבעו את סעו דיה וביקשו מיליארדי דולרים מהמדינה בעקבות האובדן והפגיעה שנגרמו להם כתוצאה מהפיגוע.

"להתמודד עם העובדות"

טרי סטראדה, שותפה בארגון "איחוד משפחות 11 בספטמבר", מסרה כי המס מך שפרסם ה FBI הסיר כל ספק בנוגע לכך שסעודיה היתה שותפה לפיגוע: "סודות הסעודים נחשפים, והגיע הזמן שהממלכה תתמודד עם העובדות".

 ?? צילום: אי.פי ??
צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel