Israel Hayom

שלום לגבינה: באמירויות ילמדו מתנובה לייצר לאבנה

בחברה הישראלית חתמו על הסכם ל 10 שנים עם EFI האמירותית ● פוטנציאל ההכנסות: מיליוני דולרים ● "עדות ליתרונות של ההסכם עבור המדינות"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

הסכם רישוי ראשון נחתם את מול בין חברת תנובה לבין חברת המזון מהאמירויות Emirates ‪.(EFI) Food Industries‬

במסגרת ההסכם, תנובה תלווה את הקמתם של קווי ייצור במחלבה של הח ברה מהאמירויות. בשלב הראשון, תלווה אותה בהקמת מערך ייצור של לאבנה, שתיווצר בתהליך זהה למתרחש במחלבת אלון תבור. בה משך תכלול הפעילות ליווי בפיתוח ובייצור של מוצרים נוספים. תנובה תקבל תגמול בעבור ליווי הקמת המערך ואף תמ לוגים על המוצרים שיימכרו.

ההסכם הוא לעשר שנים עם אפשרות לעשר שנים נוספות, ופוטנציאל ההכנ סות לתנובה בשנים הקרובות עומד על מיליוני דולרים. את העסקה הובילה הח טיבה הבינלאומית, בראשות שגיא כהן.

שיטת ייצור ייחודית

מערך ייצור הלאבנה של חברת תנובה במחלבת אלון תבור, שב עמק יזרעאל, נחשב ייחודי בזכות היכולת לייצר בהיקפים גדו לים, תוך שימור שיטת הייצור המסורתית של טפטוף בשקים. בישראל חברת תנובה מש ווקת את הלאבנה תחת המותג "פי ראוס", שנחשב מוביל בקטגוריה עם 40% מנתח השוק. חברת EFI החלה כחברה למוצרי יסוד ונכנסה לענף החלב לפני כמה שנים. כעת היא אחת מחברות המזון המובי לות במדינה, עם מחזור מכירות של 250 מיליון דולרים. ההסכם עם תנובה יאפשר לחברה להרחיב את פעילותה בתחום החלב.

"חברת תנובה היתה מהחברות היש ראליות הראשונות שניהלו מגעים לקי דום שיתופי פעולה מסחריים באיחוד האמירויות", אמר חיים גבריאלי, יו"ר קבוצת תנובה, והוסיף: "ההסכם הזה הוא עדות לפוטנציאל העצום הגלום לחברות משתי המדינות".

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה, הוסיף: "ההסכם הוא חלק מהאסטרטגיה של תנובה לצמוח בשווקים הבינ לאומיים. אנחנו עושים זאת, בין היתר, באמצעות מכירת ידע, והוא מצטרף להסכם עם קבוצת מיגרוס - קמעו נאית המזון הגדולה בשווייץ. החברה נמצאת במגעים עם חברות נוספות המגלות עניין בידע וביכולות המ צויים בתנובה".

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה: "החברה נמצאת במגעים עם חברות נוספות המגלות עניין בידע וביכולות המצויים בתנובה"

 ?? צילום: רויטרס ?? מפעל תנובה
צילום: רויטרס מפעל תנובה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel