Israel Hayom

מת השחקן אלון דהן

שחקן התיאטרון הלך לעולמו בגיל 49 לאחר מאבק במחלת הסרטן לפני כארבעה חודשים פורסם תחקיר שמייחס לו הטרדות מיניות, ובעקבותיו הוא פרש מהבמה

- מאיה כהן

שחקן התיאטרון אלון דהן הלך לעו למו ממחלת הסרטן בגיל .49 דהן הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, ובהם בן אוטיסט בן .11 הלווייתו התקיימה את מול אחה"צ בבית העלמין בחולון. קודם לכן הוצב ארונו בתיאטרון הקאמרי, כדי לאפשר לקהל לחלוק לו כבוד אחרון.

דהן למד בבית צבי ולאחר מכן שיחק בתיאטרון הרפרטוארי. בין היתר, שיחק בתיאטרון הבימה, בתיאטרון בית ליסין ובתיאטרון הספרייה, ובשנים האחרונות היה שחקן קבוע בתיאטרון הקאמרי. בין ההצגות שבהן שיחק: "כטוב בעיניכם", "המלט", "אנטיגונה", "אמא קוראז' ויל דיה", "חשמלית ושמה תשוקה" ועוד. כמו כן שיחק בסדרות כמו "שמש", "הפיג'מות" ו"זינזאנה", ולאחרונה עשה תפקידים קטנים בסדרה "בני אור" ב yes ובסדרה "היורשת" בקשת .12 הוא שיחק גם בסר טי קולנוע, ובהם "סיפור גדול" מ ,2009 "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" מ ,2010 "אבינו" מ 2016 ועוד.

ההצגה האחרונה שבה שיחק היתה "גאון בכלוב" בתיאטרון הקאמרי, שבה גילם אוטיסט לצידו של עמוס תמם. בראיונות סיפר כי קיבל השראה לתפקיד מבנו. את המחזה כתבה עירית קפלן, שאושפזה לא חרונה בגלל מחלת הקורונה.

לפני כארבעה חודשים פרסם עיתון "הארץ" תחקיר של תמר קפלנסקי על דהן ובו עדויות על הטרדות מיניות. בע קבות התחקיר הודיע דהן כי הוא לוקח פסק זמן מתיאטרון.

השחקן דביר בנדק, מחבריו הטובים של דהן, אמר אתמול: "אלון היה חבר טוב, מהאנשים שאתה סומך עליהם מייד. היה בו טוב לב יוצא מן הכלל, היתה בו תשו קה לתיאטרון כמו שאני לא מכיר אצל אף אחד אחר. הוא היה אבא נפלא לגילי, איה ואורי, שיהיה להם מאוד קשה בלעדיו, בייחוד לאורי שהוא על הספקטרום האוטי סטי ותהיה לו התמודדות מורכבת. אנחנו עצובים. הוא יחסר לנו לעד".

בנדק גם הפנה אצבע מאשימה כלפי התחקיר העיתונאי שפורסם על דהן. בטקס האשכבה בקאמרי אמר: "אני חושב שא נחנו צריכים להיות יותר אחראים באופן שבו אנחנו שופטים אנשים וקובעים פסק דין. במקרה של אלון, הטיימינג היה כזה שעיתונאות רשלנית יש לה חלק במותו. ממש ככה! בלי להיזהר מזה. יש שם שק רים שגרמו לאלון לא לישון עוד כשהוא יכול היה לישון, ולשאול את עצמו מה הוא משאיר פה, איך הוא ייזכר, מה הילדים שלו יקראו בגוגל כשיהיו גדולים".

מנכ"ל הקאמרי, רן גואטה, אמר אתמול: "אני המום מלכתו בטרם עת של אלון דהן. אלון היה שחקן קבוע שנים רבות בתיאטרון הקאמרי, ושיחק מהלב ומהנשמה בכל תפ קיד שלקח על עצמו. נוכחותו האישית והבימתית היתה עוצמתית ושובת לב. ליבנו עם משפחתו, שעטפה אותו בחום ובאהבה לאורך התקופה המייסרת שעבר. הקאמרי לעולם יהיה גם ביתכם".

השחקנית שרה פון שוורצה אמרה בטקס האשכבה: "אני רוצה לבקש ממך סלי חה שלא באתי לבקר אותך בגלל הבי דוד והקורונה. אני מאחלת לך שתשתחרר, תעלה למעלה ותשמור עלינו. אני אוהבת אותך". השחקנית מאיה מעוז אמרה בטקס: "לפני שלושה ימים אמרתי לך שאם אתה מת - אני הורגת אותך. אז למה אתה אף פעם לא מקשיב?".

 ?? צילום: כפיר זיו ?? דהן ז"ל
צילום: כפיר זיו דהן ז"ל
 ?? צילום: קוקו ?? טקס האשכבה בקאמרי
צילום: קוקו טקס האשכבה בקאמרי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel