Israel Hayom

פסטיבל הג'אז באילת: בנובמבר

הפסטיבל, שמתקיים מדי שנה באוגוסט, נדחה השנה ל 11 בנובמבר ● בתוכנית: גיטריסט ברזילאי ואמן גוספל אמריקני, לצד שורה של אמנים ישראלים

- מאיה כהן

פסטיבל הג'אז באילת יתקיים השנה ב 13-11 בנובמבר - ולא באוגוסט כמדי שנה - ויארח גם אמנים בינלאומיים, בתקווה שהקורונה לא תשבש שוב את הע ניינים. המנהל האמנותי של הפסטיבל הפעם הוא יוסי פיין, שהחליף בתפקיד את הסקסופוניס­ט אלי דג'יברי.

גולת הכותרת של הפסטיבל, שחוגג השנה 35 שנות קיום, היא שני מוזיקאים בינלאומיים: הגיטריסט הברזילאי טוניניו הורטה ואמן הגוספל האמריקני דובי פאוול.

אליהם יצטרפו שורה של אמנים יש ראלים בשיתופי פעולה מסקרנים, ובהם מופע משותף של יוני רכטר ושל אלי דג'יברי בדואט פסנתר וסקסופון לשיריו של רכטר ולסטנדרטים של ג'אז; מרגלית צנעני שתארח את זוכה "הכוכב הבא", תמיר גרינברג; אסתר רדא במופע מחווה לאגדות הג'אז האמריקניות נינה סימון ובילי הולידיי; מארינה מקסימיליאן שתא רח את יהונתן מרגי; החצוצרן אבישי כהן והפסנתרן יונתן אבישי במופע משותף; מופע חדש של שלום חנוך; אלון עדר והאורקסטרה; הראפר טונה )איתי זבולון( עם מופע פותח של הראפרית אקו ועוד.

הפסטיבל יתארח במלון יש רוטל אגמים, שם יתקיימו המופעים, כיתות אמן וערבי הג'אם המסורתיים.

לדברי המנהל האמנו תי יוסי פיין, "זו תקופה מאתגרת, והיכולת לה ביא אמנים בינלאומיים כמיטב המסורת לפסטיבל מוגבלת עד כדי בלתי אפשרית. לכן זה חתיכת עניין שאמנים בסדר גודל של הורטה ופאוול מגיעים לכאן. אנחנו לוקחים סיכון מחו שב, שכן נושא הבידודים של מי שמגיע מחו"ל הוא טריקי, אבל נערכים לכך, כי התוכן האמנותי שווה את זה. "במקביל רקמנו תוכן ישרא לי משובח שמכיל ג'אז ומוזיקה קלאסית לצד סול ומוזיקת עולם. לדוגמה מרגול, שזו יציאה שא נחנו מאוד גאים בה. התוכנית האמנותית משלבת צעירים ומבוגרים, ותיקים וחדשים. הזזנו את הפסטיבל לחודש נובמבר כדי שמזג האוויר יאפשר לבאים ליהנות ממה שהעיר מציעה".

 ?? צילום: נועם חוז'נובסקי ?? המנהל האמנותי יוסי פיין
צילום: נועם חוז'נובסקי המנהל האמנותי יוסי פיין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel