Israel Hayom

ברודווי נפתחת מחדש

אחרי שנה וחצי של השבתה בגלל הקורונה, מחר ייפתחו התיאטראות ברובע המפורסם בניו יורק, בניסיון לחזור לחיים ● ארבע ההפקות שחוזרות ראשונות לבמה הן המצליחות ביותר: "מלך האריות", שיקגו", "Wicked" ו"המילטון"

- דודי כספי, לוס אנג'לס

אחרי שנה וחצי שבהן התיאטראות בברודווי היו סגורים - מחר ייפתח סוף־סוף רובע התיאטראות המפורסם בניו יורק, בתקווה להשיב בהדרגה את השגרה לתפוח הגדול. ארבע ההפקות שחוזרות ראשונות לבמה הן "מלך האריות", "שיקגו", "Wicked" ("מר־ שעת") ו"המילטון".

מאז מארס ,2020 עם התפרצות הקורונה, התיאטראות בברודווי עמדו ריקים וסגורים. כעת מנסה תעשיית התיאטרון בניו יורק לחזור לחיים, והראשונות שיעלו הן ארבע מהאטרקציות הגדולות ביותר בתולדותיה של ברודווי, שהביאו לאולמות מיליונים של צופים בעשורים האחרונים.

בראש הרשימה ניצב המחזמר "מלך האריות", הגרסה הבימתית ללהיט הקולנועי של אולפני דיסני. ההפקה עלתה בברודווי 1997־ב ורצה מאז עם סך מרשים של יותר 9,000־מ הצגות. המחזמר זכה בשישה פרסי טוני ובפרס גראמי על אלבום הפסקול, והוא הרווחי ביותר בתולדות ברודווי עם 1.6 מיליארד דולרים בהכנסות.

"שיקגו" עלה בברודווי 1975־ב כעיבוד להצגה משנת .1926 1996־ב עלתה גרסה חדשה, שרצה עד היום, ועד כה הציגה 9,700־כ פעמים. "שיקגו" הוא אחד ממחזות הזמר הכי פופולריים בעולם, והוא מסתובב בין מדינות בעולם.

גם לישראל הוא הגיע במארס ,2019 כששירי מימון זכתה לגלם את דמותה של רוקסי הארט. מימון זכתה לעשות את זה למשך שבועיים גם בהפקה המקורית בברודווי, כמה חודשים לפני שהגיעה לישראל.

מחזמר פופולרי נוסף שיעלה מחר מחדש הוא ,"Wicked" שמעניק את אור הזרקורים למכשפה הרעה מהמערב מסדרת ספרי "הקוסם מארץ עוץ". ההפקה עלתה לראשונה בברודווי 2003־ב והוצגה עד כה 6,800־כ פעמים. המחזמר זכה לגרסאות לוויין שמוצגות בסיבובי הופעות ברחבי ארה"ב ואירופה.

הצעיר מבין ארבעת מחזות הזמר שחוזרים לבמה הוא הכרטיס הכי לוהט בברודווי מאז :2015 "המילטון" של לין מנואל מירנדה. מדובר באופרת היפ הופ שבמרכזה עומדת דמותו של אלכסנדר המילטון, אחד האבות המייסדים של האומה האמריקנית. המחזמר זכה לשבחים מכל עבר וקטף 11 פרסי טוני. לפני שנה גם עלתה גרסה מצולמת של המחזמר בשירות הסטרימינג דיסני פלוס, והיא מועמדת לשמונה פרסי אמי בטקס שיתקיים בשבוע הבא. ההצלחה המסחררת של "המילטון" הפכה את מירנדה לאחד היוצרים המבוקשים בהוליווד בשנים האחרונות.

לפני כחודש עלה "המילטון" בלוס אנג'לס, באולם "פנטייג'ס" בשדרת הוליווד, ובין הצופים המפורסמים שהגיעו לערב הפתיחה המחודשת היו גם הזוג המתקמבק ג'ניפר לופז ובן אפלק.

בהמשך הסתיו צפויות לעלות מחדש הפקות נוספות כמו "מולאן רוז'", "אלאדין", וכמובן המחזמר הוותיק ביותר בתולדות ברודווי "פנטום האופרה". זאת לצד מחזות זמר ביוגרפיים כמו "טינה" על חייה של טינה טרנר; המחזמר החדש של אלניס מוריסט עם כל שירי אלבומה המכונן Jagged" ‪;"Little Pill‬ ומחזמר חדש על הנסיכה דיאנה.

 ??  ?? הוא חוזר. התור ל"מלך האריות" בברודווי לפני הקורונה
הוא חוזר. התור ל"מלך האריות" בברודווי לפני הקורונה
 ?? צילום: אי.פי ?? מתוך "המילטון"
צילום: אי.פי מתוך "המילטון"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel