Israel Hayom

נערכים להסלמה

מתח בכל החזיתות ● בדרום: דריכות לקראת עימות בעקבות השיגורים ● בבירה וביו"ש: חשש מפיגועים נוספים ● רה"מ: "לקהיר תפקיד חשוב בשמירת היציבות בעזה" ●

- אריאל כהנא

הסחר והתיירות בין ישראל למצרים. השניים דיברו גם על מאמציה של טורקיה להרחיב את השפעתה בלוב, שכנתה של מצרים. במצרים רואים בטורקיה יריבה ומודאגים ממגמת ההתפשטות שלה לתוך לוב.

סוגיה נוספת שנדונה בין השניים היא המשבר שבין מצרים לאתיופיה, על רקע ייבוש מקורות הנילוס בידי אתיופיה. ההערכה היא שהמצרים בי קשו מישראל, שלה קשרים באדיס אבבה, לפעול מול האתיופים במטרה שלא לפגוע בהזרמת המים.

שני המנהיגים דיברו בפגישה בשפה הרשמית - בנט בעברית וא סיסי בערבית - וסיכמו על "המשך העמקת שיתוף הפעולה והשיח בין המדינות בכלל המישורים", על פי לשכת ראש הממשלה. בנט גם הד גיש את "התפקיד המשמעותי שמ צרים ממלאת בשמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה".

לפני המראתו אמש בחזרה ליש ראל, אמר בנט כי "הפגישה היתה חשובה מאוד וטובה מאוד. יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך. ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת הש נים הזו היא השלום בין ישראל למצ רים. לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום". שורת טקסים בישראל, בארה"ב ובאיחוד האמי רויות, לציון שנה לחתימה על הס כמי אברהם - התהליך שהביא לכינון יחסים דיפלומטיים בין יש ראל לבין האמירויות, בחריין, סו דאן ומרוקו. ההסכמים נחתמו בטקס בבית הלבן ב 15 בספטמבר ,2020 ובשל יום הכיפורים, הטק סים לציון האירוע הוקדמו.

בד בבד, השגריר החדש של בחריין בישראל, חאלד אל ג'להמה, יגיש היום את כתב האמנה שלו לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, ויחל באופן רשמי את תפקידו. דובר משרד החוץ, ליאור חייט, יקיים היום מרתון של 100 ראיונות לכלי תקשורת מרחבי העולם. הראיונות יתקיימו אחד אחרי השני )כשבע דקות לכל ראיון( עם אמצעי תקשורת אחד מכל מדינה, במעבר גיאוגרפי המתחיל במדינות אסיה והפסיפיק, עובר דרך מדינות אירו אסיה, המזרח התיכון, אירו פה, אפריקה ואמריקה הלטינית, עד לסיום המרתון עם ראיונות באמצ עי תקשורת מצפון אמריקה. במה לך המרתון יארח חייט אורחים שהיו מעורבים בהסכמי השלום.

כמו כן, בוושינגטון ישיק היום ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא לשעבר טראמפ, את "מכון השלום של הסכמי אברהם". בטקס ייצ גו את ישראל חברי הכנסת אופיר אקוניס )הליכוד( ורות וסרמן לנדה )כחול לבן(, שהם יו"רים משותפים של השדולה לקידום ויישום הסכמי אברהם, והמריאו אמש לוושינגטון. מכון דומה בישראל צפוי להשיק בימים הקרובים השגריר האמריקני לשעבר, דיוויד פרידמן.

בה בעת, בניו יורק, ערך אמש שג ריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן טקס נוסף, יחד עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומס גרינפילד ועם שגרירי האמירויות, בחריין ומרוקו. האירוע התקיים במוזיאון היהודי בניו יורק.

ארדן אמר בטקס כי "המדינות המתונות במזרח התיכון חייבות לגבש ברית אזורית להתמודדות עם האיומים המשותפים שלנו, וברא שם איראן. דמיינו לעצמכם מערכות הגנה אוויריות ישראליות כמו כיפת ברזל מגינות על המרחב האווירי של השותפים החדשים שלנו במפרץ. אולי יום אחד אפילו סעודיה?".

ההערכה היא שבנט הציג את התנגדות ישראל לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, ואת האסטרטגיה החדשה שלו כלפי טהרן

 ?? צילום: אי.פי ?? פגישת רה"מ ונשיא מצרים
צילום: אי.פי פגישת רה"מ ונשיא מצרים
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? כוחות בזירת הפיגוע בירושלים
צילום: אורן בן חקון כוחות בזירת הפיגוע בירושלים
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? בנט וא סיסי
צילום: אי.אף.פי בנט וא סיסי
 ??  ?? ארדן עם שגרירי ארה"ב, האמירויות, בחריין ומרוקו בטקס בניו יורק
ארדן עם שגרירי ארה"ב, האמירויות, בחריין ומרוקו בטקס בניו יורק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel