Israel Hayom

הפיגוע שסוכל בבית כנסת בעיר האגן שבגרמניה: "ארגון ביון זר" העביר התרעה

ארבעה מהגרים סורים נעצרו בעיר האגן, לאחר שכוחות הביטחון קיבלו התרעה מ"ארגון ביון זר" על מתקפה נגד יהודים ● שרת המשפטים: "בלתי נתפס שיהודים שוב מהווים קורבן לאיומים שכאלו"

- נטע בר

כוחות גדולים של משטרת גרמניה עצרו אתמול ארבעה אנשים בעיר האגן שבמערב גרמניה. זאת, לאחר שנתקבל איום ברור על כוונה לבצע פיגועים בבתי כנסת ובאתרים יהודיים אחרים בעיר.

לפי דיווחים בגרמניה, ההתרעה בדבר כוונתם לבצע את הפיגועים בעיר נמסרה על ידי "ארגון ביון זר", אולם לא פורסם של איזו מדינה.

על פי כלי התקשורת במדינה, הארבעה, מהגרים מסוריה שביניהם נער בן ,16 תכננו לפגוע במתפללים במהלך יום הכיפורים. במשטרה המקומית טוענים כי ההתרעה מסרה את "פרטי הזמן, המקום והמבצעים של מתקפת טרור גדולה".

"קיבלנו מידע רציני וספציפי מאוד, על מתקפה על בתי כנסת שתיערך במהלך אירועי יום הכיפורים, בהתייחסות למתקפה שהמניעים שלה קשורים לאסלאם הקיצוני", אמר שר הפנים המקומי של מדינת ריין־וסטפליה, הרברט ראול.

תושבי העיר האגן דיווחו על כמות גדולה של שוטרים חמושים במקלעים ברחובות, ועל תנועה ערה של כוחות הביטחון בעיר, גם לאחר המעצרים.

בתוך כך, העיתון הגרמני "בילד" דיווח כי סוכנות מודיעין זרה היא שהעבירה למשטרת גרמניה את המידע על האיום המיידי. המשטרה חסמה את הרחובות הסמוכים לבית הכנסת

והמרכז היהודי בעיר. דוברת המשטרה המקומית, טניה פפר, אמרה לכלי התקשורת המקומיים כי אחד העצורים הוא קטין המתגורר בעיר. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה גבר בלבוש מוסלמי כשהוא נעצר על ידי שוטרים בעיר.

שרת המשפטים של גרמניה, קריסטין למברכט, אמרה על המתקפה המתוכננת: "בלתי נתפס שיהודים שוב מהווים קורבן לאיומים שכאלו, בשעה שהם מתכנסים לציין את אחד הימים החשובים ביותר בלוח השנה היהודי".

נזכיר כי בשנת 2019 הותקף בית כנסת בעיר האלה שבגרמניה במהלך יום הכיפורים, ושני אנשים, לא יהודים, נורו למוות על ידי מחבל מהימין הקיצוני.

שר הפנים של מדינת המחוז: "קיבלנו מידע רציני מאוד על מתקפה על בתי כנסת במהלך יום הכיפורים, שהמניעים שלה קשורים לאסלאם הקיצוני"

 ??  ?? בית כנסת בהאגן. נוכחות משטרתית גדולה
בית כנסת בהאגן. נוכחות משטרתית גדולה
 ?? צילומים: אי.אף.פי ?? אחד מהעצורים
צילומים: אי.אף.פי אחד מהעצורים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel